opeens buiten stil staan....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_isaatje_

opeens buiten stil staan....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 14:12

ik en mijn zus rijden ong. 1x per week buiten en 3x per week in de bak. Buiten rijden we altijd samen, dat vinden we gewoon veiliger en gezelliger.

Maar nou is het soms zo dat Joy het paard van mijn zus ineens gaat stilstaan met geen enkele reden. Ze sputtert ook niet tegen, loopt soms een beetje achteruit maar krijg je gewoon niet meer vooruit. (ze is ook erg bang voor de zweep, (iets met de vorige eigenaar) dus dat is ook geen optie).Nou zijn we een paar keer met haar in 'gevecht' gegaan, heel veel drijven, afstappen mee trekken en weer opstappen en proberen verder te rijden. Maar dat gaat toch ook niet echt lekker.

Soms dan loop ik gewoon door met Presto, en dan loopt ze er wel achteraan en loopt dan gewoon verder alsof er niets aan de hand is, maar het is zo vreemd. Medisch mankeert ze ook niks, en in de bak doet ze dit nooit.

Maar nu mijn vraag; wat moeten we doen? Gewoon aanpakken en dan maar met wat bokken gepaard, of haar haar zin geven en terug gaan?

groetjes Isabelle.

_Nancy_

Re: opeens buiten stil staan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:38

Terug gaan moet je echt nooit doen! Dan heeft het paard namelijk gewonnen, dat zal hij onthouden en dan gaat hij er misbruik van maken.
Als hij een paar passen achteruit gaat zonder dat dat de bedoeling is, moet je hem achteruit blijven drijven, zodat hij het na een tijdje zegmaar zat wordt en vanzelf weer vooruit gaat. Dat moet je blijven herhalen, telkens als hij achteruit gaat, naar achteren drijven, etc. Je moet hem dus niet zijn zin geven, maar ik zou ook niet echt 'in strijd gaan,' want ik neem aan dat je voor je plezier buiten rijdt, en als je iedere keer met elkaar in gevecht gaat, wordt het er ook niet leuker op lijkt me. Knipoog Nou ik hoop dat je er iets aan hebt, succes in ieder geval!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:06

is het niet iets waar het paard dan van schrikt ofzo? en idd gwoon door blijven gaan met het drijven!! suc6 iig Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:23

de mijne doet het ook, vanuit het niets voluit in de remmen.....
word ik altijd meteen hondsberoerd word...:/
meestal valt er wel wat te zien hoor, en verschoven tak van een boom, een dier of kan best veel zijn he?

maar ja, we moeten maar ff afwachten dan.....

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 16:56

Nou opzich ziet ze er niet echt geschrokken uit ofzo, maar het is gewoon alsof ze de schakeling heeft omgezet van vooruit naar achteruit. Heel vreemd vind ik het.

Maar nou hoorde ik van een ander meisje (in ons dorp) die dit ook had, en zij is toen bijna het kanaal in gevallen omdat haar paard zo erg achteruit liep. Dus om haar nou de hele tijd achteruit te blijven drijven vind ik ook een beetje gevaarlijk. Maar dat meisje is toen met sporen gaan rijden en dat hielp wel heel goed, dus misschien moeten we dat maar gaan proberen.

Ik ga het morgen (dan heb ik weer les) ook even aan mijn instructrice vragen, misschien wil ze wel een keertje mee, dan kan ze dan ter pleke advies geven.