travers lukt... alleen in stap

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unknown

travers lukt... alleen in stap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 16:32

Ik train nu al een tijdje op M1 niveau met mijn 5jarige haflinger, maar ik ga nu over naar de M2training met haar en ik heb een klein 'probleempje'. De travers snapt ze heel goed, ze brengt haar achterhand mooi voor m'n been weg, blijft nageeflijk en bewaart de juiste stelling, maar ik wil het nu ook in draf doen (ik ben nog niet zo lang bezig en ze kan het alleen nog in stap dus Tong uitsteken ) maar in draf wil ze haar achterhand niet goed wegbrengen. Ze is super aan mijn been, dus hier ligt het niet aan... Moet ik gewoon veel oefenen of toch iets anders?

vamp

Re: travers lukt... alleen in stap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:48

ik weet niet hoevaak je het al geprobeerd hebt, maar het is zeker een kwestie van oefenen. als jij alle hulpen goed geeft, zal ze het op een moment wel snappen.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:50

idd.. blijven oefenen, oefenen, oefenen en oefenen.. denk eraan om je paardje bij elke pas die goed gaat te belonen en zorg ervoor dat die een constante verzameling heeft voordat je begint aan deze oefening. Je paardje moet goed op zn achterhand en in everwicht zijn voor een goede traver en dit is niet iets wat van zelf komt..!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:47

Ze snapt het waarschijnlijk wel, maar de oefening is nog wat te moeilijk voor haar. In draf moet ze dan echt buigen en haar achterbenen gebruiken in de travers, en heb je zelf ook minder tijd om rustig te blijven zitten en je hulpen gedoseerd te geven. Wanhoop niet, velen hebben dit probleem.
Ze moet gewoon sterker worden, over een jaar denk je ineens: hé, nu gaat het wel!
Vraag gewoon maar een kleine hoek, niet gelijk zoveel travers, maar een klein stukje naar binnen vanuit een volte, en na een paar meter weer recht en een middendrafje rijden (of als ze het heel goed deed uitgebreid belonen).

Geduld..

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:48

Idd gewoon blijven oefenen in sterk maken, soepel maken en attent.
Het komt allemaal vanzelf zodra de juiste voorwaarden aanwezig zijn zal ook jouw paardje in draf traversalen maken.

unknown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 16:23

Bedankt allemaal Knipoog Ik zal gewoon door blijven gaan, en aangezien ik nog niet zo lang bezig ben met de travers, is het denk ik idd een kwestie van oefenen...