nagefelijk tijdens halthouden-groeten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pikolino

nagefelijk tijdens halthouden-groeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 20:30

ik heb het nooit zo'n probleem gevonden dat hunter z'n hoofd omhoog brengt tijdens het halthouden-groeten [het is alleen als ik groet] omdat hij altijd alert blijft en z'n oortjes naar voren doet Tong uitsteken Ja

maar nu stond er toch laatst voor het eerst in 2 jaar dat hij wat nagefelijker moest tijden halthouden-groeten, okee heel leuk maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Bloos Haha! Rolleyes

talented

Re: nagefelijk tijdens halthouden-groeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:32

Een paard hoeft niet nageeflijk te zijn tijdens het groeten, als hij maar wel nageeflijk wegstapt. Een jury mag er niets van op de coupon zetten dat hij omhoog komt met zijn hals terwijl hij geheel stil staat. De overgang naar het halthouden en het wegrijden moeten natuurlijk wel goed gereden zijn!

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:52

Zelf rijd ik L1.. dus kan niet zo veel zeggen..
Maar mijn pony doet dat ook niet en m'n instructeur zei dat ik hem vanuit draf en gallop moest laten halthouden. Zodat hij op z'n achterbenen kwam.. en toen ging hij ook niet met z'n hoofd naar boven enzo.. maar k denk dat op wedstrijden gewoon genoeg te kijken is Clown

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:27

Probeer halt te houden, je been aan te leggen en tegendruk te geven met je hand. Paard mag niet achteruit want daarvoor moet jij immers ook je bovenlichaam verplaatsen. Paard moet nu van je benen je hand gaan opzoeken en aanleuning zoeken. Zodra paard nageeft open je je hand en stap je weg. Meer been druk is in principe niet nodig. Paard moet je hand in ieder geval volgen als je wegstapt.

Stardust5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:35

Het kan zo zijn dat je je hand te snel naar achteren doet. en dat je pony daarvan schrikt. En probeer diep te zitten en je zwaar maken als je een overgank gaat maken.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:44

Het hoeft niet nee volgens mij. Een paard dient nagefelijk te zijn op twee teugels met groeten heb je er geen twee meer echt. Mijn paard gaat vaak wel spoken zoeken met een beetje pech. En dan bijvoorbeeld heel zijn nek draaien en kijken. Dan heb ik er weleens commentaar op.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 10:52

okee bedankt voor de tips allemaal Ja
mijn pony is met de overgangen heel goed op het achterbeen en blijft ''aan de teugel'' lopen, ook als ik wegstap Ja
dus eigenlijk moet ik me er niet zo druk over maken denk ik Tong uitsteken

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 11:10

ja, misschien was het gewoon wel die ene keer...

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:28

Mijne doet ook altijd een beetje zn hoofd omhoog Lachen
Heb er 1x een opmerking over gehad maar toen stond ie uitgebreid naar de springring te kijken Schijnheilig dus hij had zn aandacht niet echt bij mij. Maar normaal blijft hij gewoon recht vooruit kijken/staan en ik heb bijna elke keer 7ens voor dat binnenkomen en groeten Ja
Is niet zo erg lijkt me, het is natuurlijk niet de bedoeling dat t dier de teugel uit je hand rukt maar dat is ook niet t geval bij jou Lachen dus gewoon lekker zo doorgaan joh hah.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 14:45

bedankt ctal Ja Haha!