Travers lukt niet !!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haan

Travers lukt niet !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 14:07

Ik ben met mijn paard druk aan het trainen om weer de wedstrijden in te gaan, we gaan zeer binnenkort weer starten (M1) en ik ben ondertussen ook met de oefeningen van de M2 bezig, maar ik stuit op een probleem.

Zodra ik de travers in wil zetten, dan galoppeert mijn paard aan, ik geef weinig beendruk, maar bij reageert zo goed op mijn benen, dat hij denkt dat ie moet aangaloperen.

Ik neem hem dan elke keer rustig weer terug , en probeer het weer opnieuw, maar telkens springt hij weer aan in galop.

Wie heeft tips voor mijn om dit probleem op te lossen ??

Melanie15

Re: Travers lukt niet !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 14:12

Blijf zelf goed op je kont zitten en hou hem met je buitentuigel iets tegen. Ik heb het de laatste tijd juist andersom, als ik vanuit stap wil aangalopperen, gaat ze in travers Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 14:20

Precies, buitenkant begrenzen en terug blijven zitten.

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 14:28

Probeer je paard eens dieper in te stellen, zodat hij ook echt los door zijn lijf is. Alleen dan kan hij lekker doorsjouwen in de travers. Probeer verder eens wat meer been te geven, overdreven veel misschien zelfs. Dan schrikt je paard ook niet als je de travers-hulpen geeft. Daarnaast zou je het eens in stap kunnen proberen, en midden in je travers over kunnen gaan in draf. Succes!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 14:35

Probeer de travers eens in te zetten vanaf een volte 10 meter...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:17

Of uberhaupt op de kleine volte beginnen met de achterhand naar binnen te stellen, en als dit goed gaat ook stukjes over de hoefslag.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:18

Ik denk dat hij de galophulp verward met de travershulp omdat je ze misschien hetzelfde geeft? Probeer dus onderscheid te maken ussen deze hulpen.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:01

Zoek het probleem niet in de travers (al ben ik het er 100% mee eens dat je dan naar binnen mee moet zitten, gewicht op je binnenbeen, buitenkant begrenzen).
Probeer eens je galophulp wat meer op je binnenbeen te geven ipv hem met je buitenbeen aan te laten springen... zo hoort het en krijg je ook geen verwarring.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 08:03

Hartstikke bedankt voor jullie tips, ik zal het vandaag gelijk gaan proberen !

haan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 08:48

Hoera !! dankzij jullie tips zit de travers erop, ik moest duidelijk meer mijn buitenteugel erbij houden (wat ik te weinig deed) en KLIK! daar ging de kont mooi naar binnen en mijn paard heeft er niet eens meer aan gedacht om in galop aan te springen!! Super!! OK dan!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 09:17

Goed zo!

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:43

Hermesdeux schreef:
Probeer de travers eens in te zetten vanaf een volte 10 meter...

Ja precies.. dat doe ik ook altijd!!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:31

Missouri schreef:
Zoek het probleem niet in de travers (al ben ik het er 100% mee eens dat je dan naar binnen mee moet zitten, gewicht op je binnenbeen, buitenkant begrenzen).
Probeer eens je galophulp wat meer op je binnenbeen te geven ipv hem met je buitenbeen aan te laten springen... zo hoort het en krijg je ook geen verwarring.

Dat vind ik verwarrend Haha!, omdat je daarin hele tegenstrijdige dingen hoort. De een zegt dat je de galop aanspringt met je binnenbeen, de ander met je buitenbeen. Hoe doe je dat dan in een serie?

Ik geef de hulp met mn binnenbeen maar leg wel mijn buitenbeen wat achter de singel om het te begrenzen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:40

Ga mee met bovenstaande post. Mijn paard springt aan op binnenbeen en wordt begrenst met buitenbeen en bij travers is het bij mij andersom...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:58

Ik ga ook mee met bovenstaande post. Wij leren de paarden ook op het binnenbeen, binnenzitbeenknobbel aan te springen. Het buitenbeen ligt wel terug ter voorkoming van het uitzwaaien van de 8terhand.

In de series springen de paarden om op de hulp van het binnenbeen, tenminste zo heb ik het geleerd. En bij de heel ervaren paarden, die gaan bijna vanzelf in de series als je de eerste wissel aan hetbt gegeven dan gaan ze roek tjoek zelf.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:37

*ligt dubbel om de roek tjoek opmerking van K.*

haan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 14:53

Ha ha ik lig ook in een knoop om de de roek tjoek opmerking, geweldig dat wordt de volgende stap, roek tjoek en de wissels zitten er op ha ha !!
(toch eerst nog maar even heel hard oefenen!)

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 15:12

Ja ik heb hier een klein taalwondertje van over 15 dagen wordt ik 2 lopen. dan komen er hele grappige opmerkingen om de hoek.

Dus wij doen op alles wat bij haar natuurlijk NEeeeeeeeehhhh is roek tjoek klaar.

Dus roek tjoek is wel wat werk maar ik vind het wel een grappige opmerking.
Netzo als oeps als er iets mislukt, hopla als iets lukt,

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:56

ok me volgende vraag ook over travers....wij zijn nu bezig met zeg maar met de achterhand naar binnen zetten en wijken maar dat doen we zeg maar met stelling de verkeerde kant op en zo is het mijn nu lease pony eerst manege pony aangeleerd maar nu moet ik travers doen en me pony gaat gelijk de andere kant op...in plaatst van dat ze dus b.v met haar achterhand naar binnen gaat en kijke naar de richting waarop ze gaat gaat ze gelijk over naar de schouder binnen waarst echt vervelend hoe ken ik dit t beste oplossen