hallo allemaal,
ik zit met een probleem:sinds een tijdje rij ik op een nieuw manegepaard,het is een echte lieverd die ook heerlijk rijdt,alleen als ik een paar minuten met hem heb gegaloppeerd ben ik helemaal afgemat.
hij word in de galop voor mijn gevoel erg sterk,hij gaat op zich niet eens heel hard(wel gewoon lekker vlot)maar hij gaat ontzettend op mijn hand hangen tijdens de galop,terwijl hij tijdens de stap en draf juist lekker licht in de hand is.nog niet nageeflijk,maar dat gaat al beter.
maar goed,omdat hij dus zo aan mij hangt tijdens het galopperen,ga ik te veel achterover zitten,en ik heb dan het idee dat ik het zadel uitvlieg.
ik rij uiteraard gewoon in de les,maar de instructrice waar ik de laatste keer les van had,kraakte alles af wat ik deed(in sommige gevallen terecht,maar ze zei me niet hoe ik het dan wel moest doen)maar nu vraag ik me dus wel af hoe ik dat het beste kan aanpakken de volgende keer zonder compleet afgemat te raken.ook kom ik behoorlijk veel uit het zadel in de galop,terwijl hij niet eens zo hoog opgooit(misschien spanning?)
sorry voor de lap tekst,maar ik wil graag weten hoe ik het de volgende keer beter kan aanpakken