travers en schouderbinnenwaarts!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kwaidie

travers en schouderbinnenwaarts!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 20:14

Hallo allemaal,
Ik rijdt al een tijdje M2 en in de binnenbak gingen de wedstrijden eindelijk goed en had ik goede cijfers voor vooral travers! Nu ik buiten rij in de ring, valt het me ontzettend tegen die travers en schouderbinnenwaarts, ik haal er nu echt 3en voor terwijl mijn paard het op zich best kan!
Ik merk wel dat tie soms scheef gaat of bij schouderbinnenwaarts z'n kont eruit gooit op de een of andere manier, hij loopt dan meer met zijn kont naar buiten i.p.v met de schouder naar binnen! Ik heb mijn winstpunten al voor de Z, het ging binnen hartstikke goed, en ik heb nu buiten eigenlijk alleen nog maar in de 140 gereden! Ik denk dat dit probleem er niet is als ik tussen de hekjes kan rijden, maar ik was eigenlijk nog niet van plan om naar de Z te gaan!

HEllup!!! Wat vinden jullie!? Welke oefeningen kan ik doen zodat mijn paard leert ook buiten goed travers en schouderbinnenwaarts te lopen?

Groetjes, Marloes

Maaikelove

Re: travers en schouderbinnenwaarts!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:00

Zou het komen doordat jij en je paard veel steun hadden aan de bakrand?? Dan zou ik proberen om te oefenen in de binnenbak, met rijden 1 of 2 meter naast de hoefslag..

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:05

Let op dat je de achterhand goed begrenst als je de SB in zet. Je buitenbeen goed naar achteren leggen.

Probeer ook eens gewoon in de bak een paar meter binnen de hoefslag te oefenen.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 21:10

Ik denk dus inderdaad dat tie het lastig vind in de ring zonder hekjes, omdat tie veel steun heeft aan een bakrand!
Mijn paard is vrij klein en heel slim en gooit gewoon heel snel zijn achterhand eruit!
Ik ga zeker aan de gang met oefenen op de binnenhoefslag! Nog maar even wachten met naar de Z gaan!

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 21:14

wel grappig dat tie mij steeds te slim af is eigenlijk! Als het hem te moeilijk wordt gooit tie gewoon snel de achterhand eruit als dat mogelijk is! In de keertwendingen is het ook zo lastig!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:12

Ik denk dat dit meer thuishoort bij RT of VMR.
Ik tip even een mod. Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:29

Inderdaad, veel oefenen op de binnenhoefslag of bijvoorbeeld de AC-lijn, dan heeft je paard geen steun aan de bakrand en moet hij dus echt op jouw hulpen reageren, net zoals in een ring zonder hekjes. Ik had eigenlijk het tegenovergestelde met Duvel: als ik op de tweede hoefslag of de AC-lijn reed, deed hij de gevraagde oefening wel, maar op de hoefslag bleef hij juist aan de bakrand plakken. Dat heb ik opgelost door net iets verder van de bakrand af te blijven rijden, dat valt niet zo heel erg op en dan deed hij het wel goed. Inmiddels doet hij het ook op de hoefslag wel weer. Gewoon goed oefenen, succes!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:15

Ik heb je topic verplaatst van WD naar RT.

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 09:05

probeer het eens als je thuis aan het trainen bent, omdan de schouderbinnenwaarts en de travers op de binnenhoefslag te oefenen. dan leert je paard deze oefeningen rijden zonder steun van de hoefslag! zo rij ik ook mijn schouderbinnenwaarts en travers als ik aan het trainen ben! Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:33

Probeer travers ook eens op de AC lijn te oefenen Knipoog

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 14:43

bedankt allemaal!Ik denk ook dat de enige oplossing veel oefenen is en dat ga ik doen! Alleen aanstaande zaterdag heb ik alweer wedstrijd, selectie zelfs, dus heel veel tijd om te oefenen heb ik niet!
En het is warm om te rijden hè! Echt een hele overgang!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:53

Maar Z is toch altijd tussen de hekjes??!!! Heb je t probleem toch niet meer!?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:57

Tenzij je paard over het hekje springt hihi

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:05

ja, das niet handig dan nee!

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 08:28

Wat een boefje! Misschien nog wat meer aandacht besteden aan het recht richten? Dus iedere keer weer de schouders voor de achterhand zetten als ie er onderuit wil. Dit werkt het best vanaf de binnenhoefslag.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 10:05

Ik denk niet dat tie snel over de hekjes zal springen, springen vind tie maar niks! Maar ik ga nog even M2, want ik moet nog wel ff wat dingen oefenen voor ik naar de Z kan denk ik! Appuyeren kan die al wel aardig, alleen die eenvoudige wissels moet ik nog oefenen!

Ik heb zaterdag best aardig gereden, gelukkig! De travers ging ietsje beter en de schouderbinnenwaarts ook! Het is zeker een boefje, want hij is gewoon heel snel en weet precies hoe die onder de oefening uit kan komen! ik had 154 en 156 en daar ben ik erg blij mee, want het was selectie! Het viel me nog mee dat tie met dit warme weer nog zo goed z'n best heeft gedaan, scheelt dat er een lekker windje stond!