Overstap naar paarden ( paard 5 jaar)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Overstap naar paarden ( paard 5 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 06:58

Dit is Talitha, mijn paard. Heb sinds deze week de overstap gemaakt op de paarden. Ik ga haar vanaf deze week drie keer in de week rijden ( rijd ook nog een C en een D pony ) dus 7 keer red ik helaas niet. Talitha is 5 jaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Galop, beetje raar moment Verward
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Commentaar welkom...maar ik ben gisteren pas begonnen dit paard te gaan rijden, dus het was een van de eerste keren ( paar weken terug wel nog een keer erop gezeten).
Ik weet het, ik moet echt gaan zitten en mezelf lang maken! Er is nog veel te doen Vork maar daarom lessen we ook 2 van de 3 keer in de week.

Britt

Re: Overstap naar paarden ( paard 5 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 07:00

leuk paard! als je nou de overstap naar de paarden hebt gemaakt blijf je dan nog wel die pony's rijden of stop je daarmee?
Maar het ziet er goed uit hoor Ja

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 07:07

Brittkit, bedankt! Er moet nog wel veel gebeuren, maar het begin is er. Ik blijf ook nog pony's rijden. Rijdt nog een D ( Z1) en een C ( L1).

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 07:13

Wat een leuk beestje! Ja
Nog veel succes ermee Knipoog

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 07:49

Leuk beestje maar zoveel begeleiding heeft volgens mij geen zin als je 1 keer in de week doet kom je er ook wel.. maar dat is aan je zelf, en ik wens je veel succes met het rijden van 2 pony's en een paard dat is bijna onmogelijk haha..
Maar heeeel leuk beestje, hoe oud ben je eigenlijK?
Dat bruine staat ook leuk bij hem/haar Haha!

Suc6

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 07:49

Mooi paard! Ze heeft ook een heel lief hoofdje Tong uitsteken Gaat vast helemaal goedkomen, vind dit er al goed uitzien Haha!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:01

Zoro schreef:
en ik wens je veel succes met het rijden van 2 pony's en een paard dat is bijna onmogelijk haha..

Waarom? Dat doe ik ook Lachen En t lukt best.

Mjah ziet er goed uit Lachen Leuk dier, wat heeft ze voor afstamming?

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:07

Ctal schreef:
Zoro schreef:
en ik wens je veel succes met het rijden van 2 pony's en een paard dat is bijna onmogelijk haha..

Waarom? Dat doe ik ook Lachen En t lukt best.

Mjah ziet er goed uit Lachen Leuk dier, wat heeft ze voor afstamming?

ik wou zeggen , dat kan hartstikke makkelijk! ik rijd zelf twee pony’s en binnenkort komt nr 3 erbij *LOL* waar een wil is is een weg!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:34

Soraya92 schreef:
ik wou zeggen , dat kan hartstikke makkelijk! ik rijd zelf twee pony’s en binnenkort komt nr 3 erbij *LOL* waar een wil is is een weg!

Inderdaad *LOL* Ik rijd ook 2 pony's en een paard, dus het kan best (alleen niet als je midden in de examens zit Tong uitsteken )

Verder vind ik het er hartstikke goed uitzien voor een van de eerste keren Ja Soms heb je je handen wel te laag en wijd. Succes verder OK dan!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 16:02

Bedankt voor jullie reacties!
Ik red het goed hoor! Als je het echt wil dan lukt het wel. Moet altijd wel snel zijn, maar het gaat allemaal wel.

Ik vind twee keer in de week les juist heel fijn. Vooral omdat het een 5 jarig paard is en we beide nog veel moeten leren. Dan is extra begeleiding toch juist wel fijn? Ik rijd wel expres ook vrij, anders kun je niet meer zonder les. Mensen waar ik op concours tegen rijdt in het Z1 bij de pony's hebben soms wel 4 keer in de week les.
Ik les 2 keer met het paard en ook vast 2 keer met een pony. Dat bevalt me goed.

Ik word trouwens 4 juli dit jaar 16.

Ik ga ook zeker op mijn handen letten, bedankt Knipoog

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:23

ziet er goed uit hoor en wat een leuk koppie heeft ie Lovers
je staat heel leuk op hem
veel sucses met hem Ja

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:34

netjes hoor!!!

wat een mooi halster heeft hij Lachen

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:17

Mooi paardje !
Leuke foto's !

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:20

Je rijdt erg netjes, al kan ik het aan de eerste foto's niet goed zien. Ook een heel leuk paardje, enne.. drukdrukdruk maar wel heerlijk om te doen toch ? Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:25

Wat een leukerd zeg Lachen Past goed bij je vind ik :J Veel suc6 en plezier met elkaar.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:26

Ja ik had ook niet over dat het qua tijd niet kan ofzow.. Maar vaak is het zo dat de gangen te veel verschillen ik heb ook een tijd 2 paarden gereden en 1 pony maar als je dat doet is het vaak zo dat je niet zo geconcentreerd bent als dat je zeg maar 3 ponys of 3 paarden zou rijden omdat ze vaak te veel van elkaar verschillen de ponys en de paarden.. Ja als je een al wat door gereden paard hebt wil dat nog wel maar zo'n lang schip als ik toen had is dat bijna niet te combineren kom je van je Z pony of kom je op zo'n groot schip dat is zo'n groot gat..

Tuurlijk het wil wel maar het gaat vaak ten koste van de kwaliteit van rijden..

En over de lessen ik vind dat vaak onzin als je zo vaak lest alsof je het de volgende dag al vergeten bent wat ze de vorige dag heeft gezegd Clown Tong uitsteken Maar indd als het niet zo lekker gaat neem ik ook hoogstens 2x in de week maar dat is het maximum want je moet toch zelf ook een beetje leren rijden zonder begeleiding, zonder dat iemand het al voor zegt Tong uitsteken

Ok ik heb genoeg gezeurd haha Tong uitsteken

Succes met je examens OK dan!

punkyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:32

wat een super mooi paard zeg!!! volgens mij kunnen jullie wel ver komen!! en je hebt echt wilskracht wat betreft het rijden van drie paarden!!!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:11

Zoro schreef:
Ja ik had ook niet over dat het qua tijd niet kan ofzow.. Maar vaak is het zo dat de gangen te veel verschillen ik heb ook een tijd 2 paarden gereden en 1 pony maar als je dat doet is het vaak zo dat je niet zo geconcentreerd bent als dat je zeg maar 3 ponys of 3 paarden zou rijden omdat ze vaak te veel van elkaar verschillen de ponys en de paarden.. Ja als je een al wat door gereden paard hebt wil dat nog wel maar zo'n lang schip als ik toen had is dat bijna niet te combineren kom je van je Z pony of kom je op zo'n groot schip dat is zo'n groot gat..

Tuurlijk het wil wel maar het gaat vaak ten koste van de kwaliteit van rijden..

En over de lessen ik vind dat vaak onzin als je zo vaak lest alsof je het de volgende dag al vergeten bent wat ze de vorige dag heeft gezegd Clown Tong uitsteken Maar indd als het niet zo lekker gaat neem ik ook hoogstens 2x in de week maar dat is het maximum want je moet toch zelf ook een beetje leren rijden zonder begeleiding, zonder dat iemand het al voor zegt Tong uitsteken

Ok ik heb genoeg gezeurd haha Tong uitsteken

Succes met je examens OK dan!

Het kan best hoor! Ik zit nu in mijn examentijd en ik rijd iedere dag 3 paarden, twee die Z1 lopen en 1 die gewoon dressuurmatig een beetje in vorm moet blijven.Mijn oude pony rijd ik ook nog regelmatig en dan heb ik helemaal geen last van verschil in gangen.Door zoveel verschillende paarden te rijden ben ik juist beter geworden in het aanpassen aan het paard, gangen uitzitten is dan echt niet moeilijk meer.Het is juist de kunst om jezelf aan te passen aan het paard en hem zo op zijn best te laten lopen.Ik dwing een paard niet om op mijn manier te lopen.Het verschilt denk ik ook per persoon, de een vind het lastig de ander niet, en als je kunt plannen kom je ook een eind.
Ik zadel zelf de paarden ook nog Haha!
En ja er zijn zoveel mensen die iedere dag begeleiding hebben.Het is maar net wat je nodig hebt.

Edit : Leuk paard trouwens Vork Is de stal ook in Stramproy?

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:22

Sjiek paardje!
Ziet er goed uit als het 1 van de eerste keren is.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:25

Leuk paard! Kan leuk lopen Knipoog
Maar eerlijk gezegd: Ik vind je nog voor het mooie ietwat te klein voor dit paard.. Het kan ook aan mij liggen hoor Knipoog Maar je rijdt hem wel super! OK dan!

Enne: 3 paarden gaat best hoor Knipoog Ik rijd 2 paarden en 1 pony Lachen

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 20:48

Best raar zeker zo opeens over stappen. Maar na even wennen komt het vast helemaal goed. Heeft deze al iets gelopen?

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:40

Hmm als je eerst je pony's rijd en dan je paard dan gaat dat best. Andersom vind ik altijd zo raar Tong uitsteken .Je gaat er denk ik alleen maar beter van rijden als je van die verschillende dieren rijdt ! Maar wat had ie nou voor een afstamming of heb ik er overheen gelezen?
Fijn toch zoveel begeleiding Ja lijkt mij ook wel fijn opzich vooral in het begin Lachen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 21:50

Wow, bedankt voor jullie reacties! Meer dan ik had verwacht.
*Het halster is een leren kieffer.
*Ik heb er geen problemen mee om van een pony op een paard te stappen na elkaar, gelukkig. Ik word er juist beter van, omdat ik een goede concentratie krijg en me inderdaad goed kan leren aanpassen.
*Het paard loopt net L2 dressuur.
*Ik ben zelf 1,60 ong dus dan hebben jullie een idee van mijn lengte. Ik kan naar mijn idee taliet de hulpen goed genoeg geven met mijn lengte, ziet er misschien mooier uit als ik wat groter was, maarja. Het is niet anders Tong uitsteken
*Talitha is een Wellington merrie van 5 jaar.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 06:03

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 07:50

Oh ik zeg ook niet dat het niet wil.. Maar het is lastiger. Ik heb ook een poos dat ik gewoon 6 a 8 paarden op een dag rijd dan heb je ook te maken met verschillende paarden, maar als je na schooltijd wanneer je al moe bent die overgang maakt vond ik dat vaak wel moeilijker want vaak pakte ik eerst dat jonge paard daar ben je je meeste concentratie voor nodig anders lig je er naast Tong uitsteken en dan ga ik op me pony daar hoef je niet zo in te spannen haha