Strijken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maatje

Strijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 16:21

Zodra ik weer begin met trainen begint mijn pony na een aantal weken te strijken met zijn voorbenen terwijl hij anders nergens last van heeft. Ik rij altijd recreatief met hem, maar zo nu en dan heeft ie wel eens wat correcties nodig want het is nogal een heethoofd. Als ik dan rustig train rijdt ie heerlijk alleen begint ie echt erg te strijken, zodat het helemaal begint te bloeden.. Zelfs met het longeren!
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Oplossingen, tips of iets dergelijks zijn erg welkom!

R0MY

Re: Strijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 16:25

Het kan komen dat het is tijdens het trainen omdat hij iets uit balans raakt. Met peesbeschermers voorkom je wondjes tijdens het strijken, als de wondjes rond de kroonrand ontstaan kan je springschoenen aandoen.
Groetjes Romy

Maatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 16:33

Ja tijdens het trainen probeer ik hem ook op alle mogelijke manieren te beschermen door beenbeschermers, maar het probleem is dat hij het strijken niet alleen tijdens het trainen blijft doen maar dat het ook tijdens het buitenrijden e.d. blijft...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 16:49

Maatje schreef:
Ja tijdens het trainen probeer ik hem ook op alle mogelijke manieren te beschermen door beenbeschermers, maar het probleem is dat hij het strijken niet alleen tijdens het trainen blijft doen maar dat het ook tijdens het buitenrijden e.d. blijft...

Dan doe je hem tijdens buitenritten toch ook gewoon beenbescherming om.

Maatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 17:00

ja dat begrijp ik, maar het is toch niet echt normaal dat hij zomaar zo anders gaat lopen...

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:40

heb je hem op ander beslag gezet.
dit kan namelijk ook de rede zijn.

ik ken een paard die het achter heel erg deed na het plaatsen van ijzer. de ijzers zijn eraf en strijkt ook niet meer.

gr

Maatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 11:26

hij staat niet op ijzers....
maar toch bedankt!

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:46

oke dan zijn we er in iedergeval uit dat dat het niet kan zijn.

ik zelf heb geen paard die dit doet, dus ik kan je niet verder helpen

nog veel succes

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:48

Je zou het aan je hoefsmid kunnen vragen of die vind dat je paard teveel binnendoor staat of wat weinig afrolt.

Aan de andere kant, als hij gewoon een nauwe stand en borst heeft dan zou ik gewoon bescherming omdoen en het heel houden en me er niet teveel aan ergeren...

Succes.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:53

uit je verhaal begrijp ik dat ie het niet altijd doet?? maar pas na een paar weken trainen?? dan zou ik er eens een dierenarts naar laten kijken, of idd een hoefsmid, als ie het altijd al doet is het gewoon de stand van de benen waar je weinig aan kunt doen, dus gewoon beenbescherming, recreatief maar ook met trainen...

succes ermee!