maar dat lukt dus nog niet. Hij verzamelt, ik trek mijn kruis aan (ga dus niet meer mee met de beweging) maak me lang (tegelijk wel te verstaan
) en sluit tegelijk wat op vanvoor. gevolg? hij gaat op zijn duizendste gemak in draf en daarna in stap 
hoe zorg ik dat hij gewoon een galop stap overgang maakt?
'meer verzameling' zullen de meeste wel zeggen, of 'nog niet sterk genoeg'
hoe oefen ik dat hij extra verzameling heeft én dat hij door krijgt wát nou precies de bedoeling is? en hoe maak ik hem sterker? (ik gok dat het laatste eerder het probleem is eigenlijk)
het is dat ik nu even tijd genoeg heb om te denken over tips etc! De eerste we(e)k(en) zal ik nog niet aan die overgang denken en al blij zijn als hij weer kan lopen, maar daarna zou ik toch willen weten hoe ik hem het best sterk genoeg maak (rustig aan wel te verstaan)
weet iemand goede oefeningen om hem voor te bereiden? Let wel dat deze goed zijn voor een b combinatie (officieel, onofficieel = thuis in de bak, zijn we al een stukje verder! als die overgang erin zit kan ik pas over naar een hoger niveau, en gezien het feit dat mijn wedstrijden (toen hij nog niet uitlag) snel gingen en de wp (5 in 1 wedstrijd) nogal snel binnen komen. Zou ik toch willen dat deze er een beetje in zit. Want het niveau dat we deze overgang moeten maken zit echt niet meer zo ver weg!

graag wil ik tips voor deze overgang! Hoe ik hem sterker maak of hoe ik hem eventueel kan doen 'doorkrijgen' wat de bedoeling is van de hulpen?
of waar de fout in mijn hulpen zit dat hij deze overgang gewoon niet kan snappen?
ik weet dat mijn lesgever het zou moeten zien. Maar wat je in de les niet mis doet kan je thuis wel mis doen natuurlijk. Meestal onbewust
Ik ben maar een weekje bezig geweest met deze overgang, maar ik voelde geen vooruit gang, hij bleef eerst rustig in draf gaan en daarna pas in stap. En na een weekje dagelijks deze overgang te maken verwacht je toch dat hij ietsje sneller reageert? Of verwacht ik gewoon te snel resultaat?
(sorry voor het lange verhaal dat misschien iet wat verwarrend verteld is)