problemen met overgangen terug rijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pientje4

problemen met overgangen terug rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 14:52

Ik heb problemen met overgangen terug te rijden. vb middendraf/middengalop naar arbeidsdraf/arbeidsgalop.
Wat ik nu doe: Eerst gaan zitten (lang en zwaar maken) dit begeleiden met been. Dan (korte) ophoudingen, zoiets van ophouding-ontspan, ophouding-ontspan (in tact blijven aanvullen met been) en probeer het een luchtig geheel te laten blijven. Dit laatste is het probleem, hij heeft de neiging tegen de hand te gaan en te gaan trekken, en wel een overgang terug te maken maar niet zozeer terug als ik wil en een beetje rennerig.

Heeft iemand tips? Ik hoor het graag!

Biepje

Re: problemen met overgangen terug rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:15

zitten en zwaar maken is een goed begin, en wat ik dan altijd doe is het volgende: ik sluit mijn buitenhand, en duw met mijn beide benen door. zo voel ik hem korter worden en vanvoor omhoog komen. belangrijk is wel dat je je hand durft sluiten, niet onmiddellijk loslaten, duidelijk laten voelen wat je wil en dan loslaten. dan weer knijpen en loslaten. terwijl blijf je 'duwen' met je been. om de tact te behouden gebruik ik mijn zit, daarmee bepaal ik het tempo en zie ik dat hij niet 'terugvalt' maar een mooie overgang maakt. wanneer hij trekt, even een duidelijke ophouding met de buitenhand terwijl je even doorduwt met je binnenbeen.

sannenn

Re: problemen met overgangen terug rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:18

wat je ook kan doen is hem een paar keer halt laten houden na de uitgestrekte gang dan weet hij vanzelf dat hij terug moet komen.