Handen omlaag,hielen naar beneden...hulp gevraagd...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VitKimBas

Handen omlaag,hielen naar beneden...hulp gevraagd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 17:20

Heeyz iedereen,
Ik heb hiernet mijn negende les gehad, en er zijn een paard dingen wat ik fout doe:
-Ik hou men handen te hoog, ze moeten dus 10 cm boven de schoft...
-Mijn voeten schieten altijd in de stijgbeugel
-met de galop kom ik teveel uit het zadel(heb hiernet voor het eerst gegalopeerd hé)

Hebben jullie tips Ach gut ?

Maxime

Ellie

Re: Handen omlaag,hielen naar beneden...hulp gevraagd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:40

maka je er niet te druk over als dit je negende les is komt dit allemala nog goed maar ik zou een gaatje korter gaan zitten dan schieten je voeten niet telkens door de beugels en blijf je misschien beter zitten in de galop maar hoe vaker je oefent hoe beter het gaat

CrOsSgIrL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:43

nou je moet uiteindelijk een beter evenwicht krijgen op je paard, dus moet je gewoon veel oefenen. na 9 lessen kan je namelijk ook nog niet foutloos rijden. Er zijn namelijk mensen die na 9 jaar nog met deze problemen zitten.
Maar je handen naar beneden houden gaat alleen over door er veel op te letten,
je benen houdt je beter in de stijgbeugels door meer op de beugels te leunen, de beugels op de bal van je voet houden, je knien in het zadel duwen en je hakken goed uitdrukken.
in de galop moet je proberen meer met de bewegingen van je paard mee te gaan, dit zal ook pas overgaan na veel oefenen

Succes Tong uitsteken

Anneliesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:15

Het is een kwestie van volhouden, je groeit op een zeker moment in de juiste houding, alleen nu heb je het nog te druk met de allereerste basis; je evenwicht zoeken en wennen aan hoe je zit op een paard, hoe dat nou voelt, zo'n bewegend dier onder je. Je instructrice heeft je er al bewust van gemaakt dat dat punten zijn waar je op moet letten, dus als het even lekker gaat, je je evenwicht wat meer gevonden hebt kun je kijken naar je handen en je hakken.
Maar gun jezelf wat tijd! Het is gewoon niet mogelijk alles meteen goed te doen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:13

en als je bedenkt dat bekende topruiters ook nog altijd aan hun zit werken en blijven oefenen, is het al een stuk minder erg... Knipoog

het is zoals al gezegd, je moet eerst gewoon uren maken.. dan wen je aan de beweging van het paard, pas daarna kun je wat beter rijden en zullen je hulpen ook beter op elkaar afgestemd raken.. dus wees niet ongerust, het komt heus nog!!

en verder, wat hierboven in de topic staat klopt, over tips. probeer in de galop je onderrug te onstannen, dan kun je beter meegaan met de beweging en stuiter je vanzelf minder...

succes, en nog heel veel plezier met je prachthobby!! Haha!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 07:31

Hoi, Maak je niet druk, het komt allemaal vanzelf wel.
Probeer gewoon lekker ontspannen op je paard te zitten
en in de galop mee te bewegen vanuit je bekken.

Over je voeten begin met te proberen je benen lang te houden.

Voorderest veel plezier en er lekker van genieten.
Met paardrijden ben je nooit uitgeleerd.