Welke bit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

Welke bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 16:58

Hallo allemaal,

Ik zit met een dilema welk bit bij mijn pony. Mijn pony is los vast in de aanleuning. Nu zou ik haar graag wat vaster in de aanleuning. Ik rij haar nu op een dubbel gebroken watertrens. Wat is nou is een fijn bit.

groetjes
Roos

PartTwo

Re: Welke bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:24

Ik had dat dus ook heel erg en ik rijd mijn paard met een dubbel gebroken trens en dat middelste stukje is plat, maar ik denk niet dat het aan je bit ligt(of niet alleen)
Sinds ik weer les heb is het al bijna helemaal weg na een paar lessen.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 19:22

Nee, iK denk ook wel dat het alles bij mekaar is. Ik heb ook een plat midden stukje. Zou het ook balans kunnen zijn? Ze is heel zoekende maar waar naar.

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:41

een dubbelgebroken bit met een plat stukje ertussen is een ander bit,ik weet niet juist meer welk soortmaar ik ga het gelijk eens opzoeken!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:11

Ik heb precies hetzelfde probleem. De een zegt: Gebruik het zachtste bitje wat er is want dan zal je paard minder graag persé het bit los willen laten (geen druk willen hebben). Toch rijd ik al met een Sprenger dubbelgebroken bitje (met die 45 graden draai erin), die al ontzettend vriendelijk is. Nu ga ik het proberen met hetzelfde bitje, maar dan een stuk dikker. Geen idee of het helpt, maar wie weet!

Je hoort nog hoe het is gegaan (vanavond voor het eerst Knipoog ).

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 20:26

Ik vind het heel moeilijk wat voor bit bij mijn pony ik heb echt alles al geprobeert. en opgeen 1 loopt ze super terwijl bitloos er niks dan loopt ze hardstikke lekker. dan zou je denken controleer haar mond nou dat heeft veeart/tandart al gedaan en daar is niks mee. misschien rij ik wel anders met bit dat kan ook. nou jij succes in ieder geval.

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 14:24

Als ik je goed begrijp zeg je dat 'ie zonder bit veel beter rijdt? Waarom probeer je het dan niet een tijdje gewoon zonder bit? Een bit is een hulpmiddel, als 'ie zonder bit beter loopt dan met, dan help het dus niet echt. Ik zou 'm gewoon zonder rijden dan. Als dat na een tijdje niet werkt kun je altijd nog weer met bit gaan rijden.