Zoals op haw al gezegd heb ik een nieuw bijrijdpaardje, ponylief is puur springgericht getraind, kent geen stelling/loopt totaal niet over de rug. Voor springen is het een toppony (heb er woensdag 80 cm mee gesprongen, met gemak! en hij is maar 1.35 ofzo)
Maar voor dressuur is hij hopeloos
hij kan echt lekker lopen maar je moet et eruit krijgen! Nu moest ik van iemand die een hoge dressuurruiter was een gogue aan doen, alleen ik rijd hier niet graag mee, goed ik dat maar voor een keer gedaan, en na een tijd vond ik het rijden niet meer fijn omat ik gewoon niets zelf deed
die gogue hield zijn hoofd omlaag en dat wil ik niet!Vrijdag les mee gehad, paardlief gaat hangen op gogue, pakt bit tussen de kiezen en hallee!!! feestje (lees: paardlief op hol
) Lesgever zegt: naar voren rijden met je zit en vanvoor proberen op te sluiten! dan stopt hij met hangen en heb jij weer wat te zeggengoed ik dat gedaan, ik was helemaal verwonderd want hij gaat normaal echt nóóit hangen
niet bij mij allesindsoke andere galop hetzelfde spelletje, weer gedaan gelijk de lesgever zei en hij liet los.
toen na de les (was de laatste les) gogue er af gedaan (gevraagd aan de eigenaar of dat mocht omdat hij er verschrikkelijk om ging hangen) en ja hoor! aan de teugel, heel ontspannen en niets bit meer vast nemen (wat ie in draf heel de tijd probeerde, maar indraf is hij niet zo sterk als in galop)
de dressuurruiter zei : dan heb je't makkelijker (heb ik te maken gekregen met een luie dressuurruiter?)
maar ik wil het helemala niet makkelijk hebben! maak het mij maar wat moeilijk, ik wil het zélf doen! en niet met allerlei hulpteugels waar paardlief (naar mijn gevoel) net slechter van gaat luisteren.
wat denken jullie hierover? en wat zouden jullie doen?
nu zijn mijn lesglever van de 1ste deel van de les (30 min) met dat ding te rijden, en dan voor de rest van de les er af. En zo stilletjes afbouwen tot ik een uur zonder kan rijden. Dit wil ik wel doen. Maar toch liever helemaal zonder,
mijn moeder stond me bij omdat ze weet dat ik niet graag met 'in de krul trek' hulpteugels rijd. (martingaal is heel nuttig! maar das ook de enige nuttige!) dat ik misschien beter afwisselde, de ene keer met en de andere keer zonder, met de reden: op wedstirjd moet hij zonder, en als je dan heel de tijd met dat ding gaat rijden, dan voelt hij op wedstrijd de vrijheid en is hij nog pleite!
hoe zouden jullie dit oplossen? en hoe zouden jullie het uitleggen aan de eigenaar?

dus ik vind het een super teugel. 
)