Ann (ikke) met Balalaïka @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke1

Ann (ikke) met Balalaïka @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 21:31

Hallotjes, oke dit is de eerste keer dat ik rij foto's op bokt zet, dus wees een beetje mild alsjeblieft Lachen ! Ik heb dit paardje nu 3 maanden, een paar fouten die ik zelf al weet: mijn hielen Bloos , ik schaam me er nog altijd voor. Ze moet ook nog wat ontspannender lopen, en haar achterhand er (veel) meer onder. Hier word heel hard aan gewerkt nu vooral aan de stijve nek, als dat weg is gaat de rest veel makkelijker denk ik. Op sommige foto's mag ik wel wat rechter zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog even een filmpje erbij plakken:¨
Filmpje Balalaika

Merci he Sylvie dat je is mee ging kijken en Cheese!! We moeten echt is veel meer afspreken.
Laatst bijgewerkt door Anneke1 op 20-05-05 21:47, in het totaal 2 keer bewerkt

kadans16

Re: Ann (ikke) met Balalaïka @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:38

Oei ik vind je paard er niet echt gezond uitzien.Best mager en dof in de vacht.Waar komt ze vandaan?Verder moet je nog veel aan je houding en zit werken, maar dat is met les natuurlijk op te lossen.Wel een braaf paard of niet?
Succes ermee.

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:40

Het ziet er goed uit hoor, natuurlijk is er nog veel te verbeteren maar je zit je paard niet in de weg en het is geen gespannen plaatje, en dat is het beste begin! Maar rij je nu met een veelzijdigheids- of springzadel? Want ik heb het idee dat als je met langere beugels rijd je je benen wel langer moet maken, en dat daardoor je een diepere zit krijgt, maar bij een springzadel is dit net een stukje moeilijker. Is het nog een jong paard? Lachen

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:44

Ik vind je paard wel een heel erg lief koppie hebben. Hij is vast heel lief, hij lijkt me rustig.. Hoe groot is hij en wat voor ras is het.. ik heb vroeger een draver gereden die had ook een soortgelijk postuur. Ik denk dat het een heel elegant paard kan worden als jullie elkaar beter kennen en je paardje iets ontspannener wordt!

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 21:47

euhm mager is ze al zeker niet echt, en de vacht is dof omdat er nog ongeveer 15 kilo zand in hangt dat ik er echt niet uit krijg. Ja ik was nogal stijf ik had een week niet in het zadel gezeten (door ziekte) en normaal rijd ik elke dag dus ..... Ja het is wel een heel braafke, in het begin wat probleempjes maar dat gaat nu veel beter.

@ Lyte: Ik rijd met een veelzijdigheidszadel, mjah ik ben echt niet gewend om met lange beugels te rijden en dit is eigelijk al een gaatje of 2 langer dan hoe ik vroeger reed Bloos! Nee het is geen jong paard, ze is 14. Ze leek heel goed als 1ste leerpaard maar zij kan mij nog wat leren en ik haar dus dat gaat wel.

@ Bombarie: Ze is SBS, en is 1m 59 voor mijn 1.53 m is dat goed. Vind ik dan toch. Ja haar hoofdje stond me ook direct aan, maar ze kan ook lelijk kijken hoor Haha! !

Het filmpje staat er eindelijk op, euhm ik schaam me er wel een beetje voor Bloos , het is precies of ik voor de 10 de keer op een paard zit fzo, dus je zou echt niet zeggen dat ik al een 7 jaar rijd? Vinden jullie ook niet Haha! ? Ach ja dat betert allemaal nog wel (hoop ik)

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 06:28

Het was heel leuk Ja.

En denk dat dat doffe ook wel door de foto's kan komen, de batterij was bijna plat, want de helderheid is ook niet 100%.
Ik vind der heel veel bekomen tov de eerste foto's die ik zag Knipoog.

Verder Ann, blijven oefenen en jullie gaan nog wel ver komen Knipoog. Balalaika is echt een fijn paardje om mee te werken Ja.

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 09:46

Schattig! Bloos Mercikes Sylvie

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:54

Ze lijkt inderdaad al wat ouder, ik had haar zelfs een jaar of 20 geschat. Lijkt me een fijn rustig paard, maar voor je houding is ze niet echt bevorderlijk. Omdat zij niet buigt, en stijf blijft, ben jij genoodzaakt om meer voorover te gaan zitten, of in ieder geval je schouders naar voren te doen. Rijd desnoods met een wat losser teugeltje, zodat je zelf rechtop kan zitten. Ik krijg al pijn in mijn schouders als ik hier naar kijk!

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:57

Leuke foto's! Dat hoofdje viel me ook al direkt op, echt lief !
Is het je eigen paard? nog veel plezier ermee!

Op het einde van het filmpje dat je er zo afspringt kom je me wel héél bekend voor Lachen
Is trouwens wel leuk dat je dat kan met je paard Ja

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 10:00

Mijn instructrice zegt altijd dat ik mijn teugels kort moet houden en heel veel moet drijven vooral voor haar achterhand Verward . Mjah maar aan die stijfheid kan nog altijd gewerkt worden he. Mijn schouders dat is eigelijk het minste waar ik last van heb Lachen !

@ Theelichtje: ja het is mijn eigen paardje! (Na zoveel jaren zagen en sparen, kwam het er dan toch van Haha! ) Mercikes. Ik had al vrij vlug door dat dat kon met haar. Ja het is wel leuk, ik zeg altijd dat ik een privé glijbaan heb Pling

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:07

Ziet er goed uit hoor! Je rijdt je paardje iig wel eerlijk volgens mij, geen onwijs getrek ed.
Met goede instructie komt het helemaal goed Haha!
Kan hij trouwens ook springen?

Mira_bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:10

Leuk paardje, maar lijkt me erg saai paardje, ik hou meer van die ondeugende, (shetlanders of die erop lijken) maarja jij hebt ook je eigen smaak toch ?

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 10:17

@ Oliver: Balalaïka is een zij Lachen ! Mjah als de instructrice van dienst wat meer zou opletten jah dan waarschijnlijk wel ma ja. Ja ze kan ook springen met het proefrijden heb ik ongeveer 70 cm gesprongen met haar. Niet erg hoog maar ze had nog wel plaats over. Het probleem is alleen dat ze op de stal waar ik sta nog geen springbalken hebben. En ik die springen veel leuker vind dan dressuur vind dat dan natuurlijk vreselijk spijtig Huilen . Ach ja misschien na de ponykampen van dit jaar, hoop ik dan toch.

@ mira Bella: ja ze is nogal braaf, in de piste dan toch. Maar dat vind ik niet zo erg. Ik ben een paar jaar terug stevig gevallen met als gevolg gebroken schouder dus ja. Als ik buiten ga rijden, is het een crossmachine dat ik amper gestopt krijg, daarom ben ik dat nog niet vaak gaan doen Lachen ! Eerst moet die stijve nek weg en ze heeft ook een heel harde mond.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 11:00

Ook al kan er nog heel wat verbeterd worden, vind ik echt dat jij een heel groot compliment verdient! Wat een rust en ontspanning! Ik zie echt geen geruk en gepluk! Ik vind dat je 'm heel netjes en eerlijk rijdt. Hier zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen. Ga zo door en dan komen de puntjes op de i er (met de juiste instructie) vanzelf wel bij. Ik zou wel mijn beugels langer doen (je zit heel erg in stoelzit) en je lijkt me en beetje stijf in je armen.
Nogmaals; keurig gereden! Ontspanning en ongedwongenheid moeten de basis zijn en dat is bij jou prima in orde.

Groetjes!

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 11:09

@ Consort: Dank je wel voor het compliment Lachen ! Tijdens de lessen wordt daar heel hard op gehamerd, over trekken, dat mag absoluut niet. Dus het begint te werken denk ik, ik had in het begin heel veel moeilijkheden met mijn binnenhand. Ja ik vind het nu eigenlijk ook van mijn beugels, maar er hadden andere mensen op gereden en omdat ik vroeger altijd zo kort reed denk ik dat ik automatisch mijn beugels kort gedaan heb. Normaal rijd ik wel een gaatje of 2 langer. Ja ik was inderdaad een beetje stijf, en er moet nog heel wat verbeterd worden maar ik denk dat dat wel in orde komt mss met een andere instructeur of meer lessen.
Doei en nog is bedankt Doei!

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 11:12

Graag gedaan hoor, dame Knipoog !
Ow.. Sorry, zag nog een dingetje;
Probeer niet TE veel met je zit te werken. Meegaan met de beweging is natuurlijk helemaal goed, maar in de galop zie ik je "duwen" met je zit. Dat kan minder denk ik.

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 11:23

Ziet er toch redelijk netjes uit! Probeer inderdaad op je houding te letten, ik weet niet of je les hebt? Je beugels kunnen iniedergeval al een heel end korter. Doe dit niet gelijk want dat ben je niet gewend, maar om de 2x rijden elke keer een gaatje erbij oid. Het paardje ontspannen loopt wel lekker ontspannen maar een beetje sukkelig naar mijn idee, er kan dus wel wat meer impuls in! Lekker gaan oefenen en les nemen, dan komt het vanzelf Lachen

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 12:34

Ik vind ook dat je een heel leuk paardje heb. IK denk dat wij haar straks niet weer zullen herkennen als die echt aan het werk wordt gezet.
Ik denk ook niet dat het een saai paardje is. Volgens kun je haar zo gek maken als je zelf wilt. Je vraagt er nu nog niet zoveel van, maar aan haar koppie te zien weet zij volgens mij wel wat ze wil.

Heel veel plezier met haar.....

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 19:01

heykes ik heb jullie raad opgevolgd en ik heb vandaag met langere beugels gereden. Voelde wel raar aan hoor. Nee er wordt (nog) niet zoveel aan gevraagd, maar dat komt nog wel. Extreme duivel Ja hoor, zij weet altijd wel wat ze wil en het is niet stilstaan maar ook niet rijden. Wat zou het dan zijn? ETEN!!! Vork

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:12

Een leuk paard!
Ik zie dat je je beugels al wat langer hebt gedaan, dat rijdt straks vast makkelijker.
Ondanks dat hij zijn neus nog wat naar voor steekt enzo, vind ik toch dat je hem leuk aan het lopen hebt.
Heel netjes en ontspannen. Maar er mag heus wat meer pit in vind ik.
Maar dat komt nog wel Knipoog .

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:17

Graag gedaan hoor, dame !
Ow.. Sorry, zag nog een dingetje;
Probeer niet TE veel met je zit te werken. Meegaan met de beweging is natuurlijk helemaal goed, maar in de galop zie ik je "duwen" met je zit. Dat kan minder denk ik.

welke galop ?? Verward

ik zie geen galop het ziet er ontspannen en lekker uit Haha! ze heeft er lol in en dat telt de rest komt vanzelf wel Tong uitsteken

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:19

Er is nog een filmpje Knipoog.

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 20:15

ja ze houd haar neus voorruit omdat ze heel stijf is in haar nek, maar daar ben ik ook nog op aan het werken. Vooral veel overgangen, drijven en veel cirkels.