eefie @ springwork met rydar

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

eefie @ springwork met rydar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 20:06

gisteren kwam evelien mee uit school en ging zij springen met rydar, zelf durf ik niet hoger dan de zitting van de stoel, maar wilde wel is weten of hij ook makkelijk hoger kon. de jas ligt erover omdat hij de balk soms niet zag liggen in het begin volgens mij, en daardoor niet hoog genoeg sprong.. met jas springt hij wel makkelijker Lachen

later hebben we nog een oxer gebouwd, die heb ik helaas niet op de foto..

commentaar mag, al kijkt eef niet vaak op bokt en houd er ook ff rekening mee dat dit de eerste keer was dat ze op rydar sprong..

Afbeelding overstap/spring foto Clown (+- 50/60 cm.)
Afbeelding ik heb nog niet vaak springfoto's gemaakt, dus helaas zijn ze op 2 na ofzo allemaal alleen van het neerkomen..)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding jaja, ry is nogal afgevallen, hij mag van mij zelfs dikker(ribben niet te zien, maar naar mijn mening net iets te goed te voelen..)
Afbeelding de bijpassende schoen/beenbescherming Clown (eef past mijn laarzen niet, dus moest ze maar met der allstars rijden Clown)
Afbeelding tsja, het gaat niet altijd goed Clown (kwam niet goed uit)
Afbeelding dit vind ikzelf de mooiste foto (+- 90/100 cm.)
Afbeelding te laat..

vamp

Re: eefie @ springwork met rydar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:59

tsja, met allstars rijden lijkt me niet zo'n goed idee. verder vind ik het eruitzien alsof hij erg sloom is, dus iets meer naar voren rijden!
verder vind ik het een mooie fjord!!!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:08

heel verstandig van die jas, je hebt het goed gedacht dat je paardje de hindernis niet goed kon zien. een paard kan immmers niet recht voor zich kijken. toch raad ik aan om wat veiliger hindernis materiaal optezoeken of anders niet te springen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:13

inderdaad ik ben met de vorige reactie's eens, meer naar voren rijden en goed springmateriaal halen dit kan nog wel eens gevaarlijk zijn, verder ziet het er leuk uit!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:33

Het lijkt wel alsof het meisje gewoon niet in verlichte zit gaat, of dat ze 'achterblijft' op de sprong.
Verder vind ik het materiaal er niet zo veilig uitzien, maarja, dat zijn jullie keuzes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:43

Nou sloom... dat is Ry niet gouw hoor (of hij moet wel ineens heeeeel erg veranderd zijn). dus het zal wel aan de foto's liggen.

Hij ziet er goed uit Dees! Lekker uit z'n vacht al! en lekker slank!! Super! Binnenkort kom ik n'n knul weer eens opzoeken hoor!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:56

Ik ben het met de mensen eens. Het lijkt net of het meisje hem een beetje hindert. Ze mag ook wel wat meer uit het zadel komen. Maar wel een leuke fjord Haha!
Ik vind hem wel mooi in vorm zo. Maar ja ik weet natuurlijk niet hoe zijn buik voelt Knipoog Anders zou ik zeggen, zo mooi op gewicht Knipoog

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 22:04

Ik ben het er mee eens dat je hem iets meer zou moeten rijden, het lijkt alsof hij over de hindernis hobbelt ipv springt.

En verder over dat hindernismateriaal is wel waar maar niet iedereen kan zich dat dure materiaal veroorloven

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 22:05

tegenwoordig gaat ry idd niet meer zo hard op een hindernis af(in het begin was hij niet te houden, nu kun je hem gerust in een rustig drafje erop af rijden).
overigens gaat ry nooit hard in galop, dus wat dat ziet er misschien 'sloom' uit.. Verward
eef ging naar mijn mening netjes met hem mee, ze zat hem absoluut niet in zn mond. (de meeste foto's zijn van het neerkomen, en hierbij heb ik geleerd dat je dan al niet meer naar voren hoort te zitten.. zoals je op de laatste kan ziet gaat eef wel degelijk in de verlichte zit bij de afzet)
ben het wel eens over het hindernismateriaal, nou heb ik al deze stoelen omdat hier de balk makkelijk af kan vallen omdat er geen leuningen aan zitten, en pak ook lichte 'balken' ipv zo'n dikke nieuwe parkoenpaal.. maar zou zelf ook wel liever 'echte' hindernissen hebben, maar die hebben we niet op deze stalling(ben der overigens wel voor aan het rondkijken al een poos, maar is allemaal zo verrekt duur voor die 3 keer in de maand dat ik spring..)

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 22:15

De peeskappen zitten volgensmij ook niet geweldig voor Scheve mond .. Maar verder leuk fjordje!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 22:19

Daar zat ik ook naar te kijken ja.
Op markplaats word nu geadverteert met hindernissen, die zijn helemaal niet duur, ik wil ze mss ook gaan kopen Lachen

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 07:26

Leuke plaatjes! Over dat springmateriaal, waarom zou je dat eigeniljk kopen? Je kan het ook heel eenvoudig zelf maken. Bij de bouwmarkt zijn altijd wel palen van een 3 a 4 meter lengte te verkrijgen met verschillende diktes. Die kan je zelf verven zodat je iig bredere hindernissen kan bouwen. Bovendien kan je dan nog zelf staanders maken. Dan hoeft het allemaal niet zoveel te kosten! Zelf deed ik het nl. ook zo.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 07:59

koele pony!!! en ook super leuke allstars:P

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:12

Whahaha die combi's!!
Knap schoenen, oranje sjabrakje en dan die roze neusriem Tong uitsteken

Mira_bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:17

Ik vind dat je erg aan de teugels hangt en dat erg in zn mond trekt als ie neerkomt ik zou eens wat springlessen nemen wat dit is niet goed, ik vind je neusriem trouwens een beetj vreemd..

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 10:42

Mira_bella schreef:
Ik vind dat je erg aan de teugels hangt en dat erg in zn mond trekt als ie neerkomt ik zou eens wat springlessen nemen wat dit is niet goed, ik vind je neusriem trouwens een beetj vreemd..

kan misschien zo lijken, maar eef zat absoluut niet verkeerd op hem. ze heeft trouwens ook om de week springles. als ze niet goed zou kunnen springen zou ze ook niet over de 1.30 komen met een pony van 1.34.... (en dit was overigens ook de eerste keer springen op ry....)

mn neusriem zit goed hoor? wat is er vreemd aan? dat ie roze is? dat komt omdat de originele neusriem kapot is, en ik dus maar even de neusriem van mn roze hoofdstel eraan had gedaan..

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:04

Wow wat een commentaar weer allemaal....

Leuke foto's hoor, er zijn natuurlijk altijd dingen die beter kunnen, maar jullie willen ook niet zien hoe ik soms over de hindernis kom Knipoog

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:17

De pony is erg mooi! leuke slanke fjord!
Voor een fjord springt hij erg goed en is mooi om te zien.

Over de hindernissen is al meer gezegd daar ben ik het wel mee eens. Hindernissen hoeven niet duur te zijn volgens mij.

Je kunt emmers gebruiken, een hooibaal of een jerrycan gevuld met zand/water en die dan stapelen. Die dingen kosten bijna geen geld. En bij de bouwmarkt is ook genoeg te koop.

Jullie rijden in ieder geval wel met een cap. Dat is heel wat veiliger dan sommige andere bokkers doen.

Volgens mij kloppen de hoogtes niet geheel hoor. Die laatste sprong lijkt mij geen 90/ 1m .