aanslaan in galop

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paula1

aanslaan in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 08:21

ja dat gaat een keer goed maar dan weet hij dat we daar mee aan de slag gaan en wil die zelf aan slaan in galop
daar bij doet hij zijn hoofd heel hoog en woordt erg druk wie heeft er tips voor mij ga al trug naar stap
maar als ik weer aan draaft dan gaat steeds die hoofd omhoog en wil die aan springen ps hij heeft niks aan zijn rug paard is helemaal gezond

Schimmiej

Re: aanslaan in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:14

op de volte zetten wil nog wel eens helpen.
Zorgen dat je niet per ongeluk met je benen zit te klemmen.
Niet aan de teugels (hoofd) trekken. Dan gaat hij er alleen maar tegen in en loopt hij daar je hand heen. Gewoon geduld hebben en niet op geven.Als je maar eventjes voelt dat hij aan wil springen gelijk terug nemen.(met een ophoudinkje en dus niet gaan hangen) En overnieuw beginnen. Hele veel suc6 ermee

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:24

ik denk dat dit te maken heeft met balans en kracht.

paard doet zijn hoofd omhoog, drukt daarbij zijn rug weg ( is puur spieren en kracht questie) paard vindt het makkelijker om te galoperen, dan zijn pas af te maken in draf, dus zodra hij op het achterbeen komt dan moet hij dus ruimer gaan draven, dat kost hem, veel kracht (dat hij nog niet helemaal aan kan), dus dan springt hij aan in galop.

zodra je paardje sterker en sneller is op het achterbeen is, wordt dit ook minder. ga lekker overgangen rijden met een ontspannen en meeverende hand, dus zodra je volte iets groter wordt dan dat je zelf wil, dan gewoon voorwaarts oplossen. je paardje is dan gewoon uit balans en dat los je alleen maar op door hem voorwaarts te rijden en het hem zelf even uit te laten zoeken. niet door hem op je hand de volte door te rijden, want zp heeft hij toch steun van je hand en dat is niet de bedoeling hij moet op zijn eigen benen leren lopen

succes

paula1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 07:16

bedankt voor de tips en ik ga dit zeker proberen en nu weet ik ook waarom hij het doet maar ook als ik op een kleine volte zit dan spring hij ingalop aan dus lijkt hij vogensmij wel sterk of niet ?

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 07:57

Juist op een kleine volte is het moeilijker voor een paard om zijn achterbeen goed onder de massa te blijven plaatsen. Zoals hierboven al vermeld wordt is het dan voor een paard makkelijker om te galoperen. Had hetzelfde probleem als ik een volte iets kleiner maakte sprong het paard direct aan in galop. Nu het paard sterker is en goed in balans is, heb ik dit probleem nietmeer.

Succes.