Absoluut niet aan het been

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizz_mol

Absoluut niet aan het been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 20:54

Mistral loopt altijd pittig door, maar ze valt uit elkaar. Mistral zit links erg vast dus ik probeer steeds voltes/ slangevoltes etc. met een beetje stelling te lopen maar dan valt ze zo ontzettend naar binnen. Ook loopt ze niet lekker aan het been. Maar als ik haar meer druk geef word ze neidig. wie heeft er enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

(p.s. euhm de uitleg kan een beetje vreemd zijn maar weet niet helemaal hoe ik dit moet uitleggen)

Bruintje_87

Re: Absoluut niet aan het been

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:22

toch is dit kwestie van heel veel oefenen.

volte's openen en sluiten heb je dat alleens geprobeerd?
en vooruit en terug rijden? (middenstap/draf/gallop en schijnovergangen)

de oefeningen zijn goed om meer buiging te krijgen,maar probeer niet alleen maar op deze hand te oefenen.
ik oefen op beide handen evenveel,zodat het niet verveeld word,en mijn paard begint nu echt lekker los te raken op beide handen Lachen

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:15

Om te beginnen moet je je paard aan het been stellen, zodat ze reageert op je kuitdruk. Als ze goed op je kuit reageert moet je zonder problemen voltes kunnen rijden en wordt je paard vanzelf losser in zijn lijf.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:28

Waarschijnlijk heeft je paard problemen met de balans. Een oorzaak kan zijn dat je zadel niet meer goed past(bv door de ontwikkeling van het paard) MIsschien kan je eens voor de zekerheid en om het uit te sluiten naar je zadel laten kijken.

Als je paard namelijk goed in balans is, zal het paard goed aan het been zijn en met een lichte kuitdruk al reageren. Neidig worden is vaak een teken dat er iets is.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:42

inderdaad je paardje eerst aan het been zien te krijgen. dit doe je door veel overgangen te rijden en dmv korte beenhulpen, dus niet schoppen en je been te lang vasthouden. kort achter elkaar been, geeft ze reactie je been los en langs zijn lijf. Maar actie is wel reactie, dus je mag best een klein tikje met je zweep geven als hij niet reageerd.

als dat voorelkaar is. dan juist rijden met je linkerbeen naar je rechterteugel. je paardje is iets scheef denk ik (hebben bijna alle paarden) je paar is rechts gebogen zoals dit boogje: ( dus vandaar meer druk op je linkerteugel dmv linkerbeen rijd je hem weer I recht. buig hem links maar iets meer door (op de volte linksom bijv)met je been plaats je linkerhand iets van de hals en richting mond. je buitenteugel moet je er zeker aanhouden, maar je linkerteugel alleen contactteugel en zeker niet bewerken. op de rechter volte niet teveel stelling je handen niet te breed en ook weer linkerbeen.

succes

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:21

misschien heeft je paardje last van haar rug...laat daar anders eens naar kijken..kijken kan nooit geen kwaad, toch?

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:00

hee,
dit had ik ook met haar.
ik had er altijd er veel binnenbeen aan en met m'n gewicht naar buiten. van constante druk wordt ze pissig maar als je haar een por geeft ook, ik probeerde altijd uit wat ze die dag pikte en wat niet, beetje zoeken in je been. veel achtjes rijden en ik deed veel op m'n zit. en je kan t ook buiten oefenen als je recht uit rijdt stelling vragen of om bomen slingeren..combineer je leuk met minder leuk....
hoe is t verder met dr??? als door dr winter dipje heen??
succes er mee