Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Allegra schreef:Jep, niks geven om op te hangen, dus loslaten.
Ga eerst eens aan de balans werken. Veel figuren, overgangen, schakelen binnen een gang. Probeer ook eens op de binnenhoefslag te rijden, zo heeft ze geen steun aan de wand.
Alles aan een losse teugel. Ik neem aan dat je haar op je benen en zit kunt rijden? Zo niet, kan je dat ook gelijk leren
Ik weet niet hoe oud het paard is, maar je ziet dit toch vooral bij jonge paarden, en paarden die bij het inrijden teveel aan de teugels gereden worden voordat ze hun eigen balans hebben gevonden. Die vinden hun balans op de teugels, dus gaan hangen.

)
. maar als ik daarna ging vragen tot hij in de juiste houding liep en voorwaarts reed, werd het hangen na een boel keer herhalen een stuk minder!
)Bets schreef:Ja het is gewoonweg probleem dat paard te weinig op achterhand wil komen, eigenlijk moet paard 3/5 deel gewicht op achterhand dragen, het kan nu weleens andersom zijn of erger. Dus inderdaad wat hierboven al omschreven is, veel korte overgangen rijden en zodra het paard jouw hand op zoekt voor steun en te gaan hangen, laat het los, paard moet zelf in balans komen en zichzelf gaan dragen en dus geen hangen. Succes ermee.