M'n mede-vakantiegangers / (ex) studiegenootjes (diergeneeskunde) waren er al en hun paarden stonden al lekker in het weilandje. Wij zelf sliepen in een erg leuk blokhutje, vlak bij het toiletgebouw, wat erg makkelijk was!
De volgende dag gingen we rijden, want tja, daar kom je voor toch?
Het opzadelen van de paarden:
vlnr: PrimaDonna, Regilio, Boy en mijn paardje Adventure.
En even een groepsfoto:
vlnr: Dory met Boy, een erg leuke kruising pony van 6 jaar oud. Dory reed Boy op een halstertje, behalve de eerste dag, toen reed ze op een Hackamore.
Petra met PrimaDonna, een Saddlebrad merrie van 8 jaar. Petra reed met een touwhalster.
Marina (ook bokker!) met Regilio, een kruising van 7 jaar oud. Marina rijd op een BareFoot en een Biothane halsterhoofdstel.
En ik met Adventure, een volbloed arabier van 9 jaar oud en ik rij ook met een Biothane halsterhoofdstel, alleen in een iets opvallender kleurtje.
We waren dus een erg bont gezelschap, met totaal verschillende paarden. Maar ondanks dat ging het samen rijden best lekker.
De eerste dag gingen we op weg naar de Posbank.
Een kudde schotse hooglanders die we onderweg tegenkwamen
Dory en Boy bij een schotse hooglander:
Adventure en ik in het bos
De posbank!
Adventure en ik bij de 'Wilde' pony's (IJslanders).
Dory met Boy, Petra met PrimaDonna, en een beetje Marina & Regilio bij de wilde pony's.
Het hoofd van PrimaDonna met heel wat schaapjes op de achtergrond:
Tja, en toen begonnen we te verdwalen..... Waar zitten we Dory?
Uiteraard hadden we vele pauzes tussendoor. We lieten de paarden dan lekker grazen, en aten zelf ook een broodje, een appeltje en als het kon haalden we ergens een ijsje! Petra reed met een grote zadeltas achter het zadel, en ik had een klein zadeltasje voor mijn zadel.
Gelukkig dronken alle paarden onderweg prima.
Om de paarden te ontlasten, en om spierpijn bij onszelf te voorkomen, liepen we er ook regelmatig naast:
Door het vele verdwalen op de tweede dag, bleek later dat we ruim 60 km hadden afgelegd. Maar we hadden het lekker kalm aan gedaan, en geen een van de paarden had ergens last van. En wij zelf waren ook nog best goed er vanaf gekomen
. Onderweg zijn we tientallen dieren tegengekomen, Schotse hooglanders, Wilde pony's, een hertje, eekhoorntje, schaapjes, roofvogels, enz... Prachtig! 's avonds hebben we lekker gegeten, en tja, de wijn was ook wel errug lekker! Dat geeft dan toch grappige effecten als je gaat trivial-persuiten.
De derde dag hebben we een beetje uitgeslapen en daarna hebben we een kort ritje gemaakt richting de loenermark (nou ja, nog 35 - 40 km). Vooral veel bos gezien, maar het was weer erg leuk en gezellig.
Het hoofdje van Regilio:
Een heel mooi pauze-plekje, helaas zonder ijsco-man
De laatste dag hebben we weer een wat langere rit gemaakt van ongeveer 55 km. Weer zijn we naar de Posbank gegaan, alleen via een heel andere route.
Na een lekker galopje stond deze meneer opeens om de hoek:
En nog weer later kwamen we deze mevrouw tegen:
Natuurlijk hadden we veel lol tijdens het rijden!
En weer wat goed drinkende paarden:
We hebben dus een super vakantie gehad, met mooi weer en veel gezelligheid. En het belangrijkste van alles: we hebben allemaal weer een gezond paard mee naar huis kunnen nemen, en we zijn zelf ook allemaal gezond gebleven!

Op de Postbank ben ik niet geweest maar als ik die foto's zie dan ga ik er zeker weten dit jaar wel heen! Die koeien ben ik ook een keer tegen gekomen. Ze lagen echt in de weg toen en ze hadden ook nog eens kalfjes dus ik durfde er niet langs
(sommige beesten vallen aan als ze jongen hebben en wist niet of koeien dat ook deden). 
)

Zo te zien hadden jullie het erg gezellig en leuk! 

)