dressuurles met M2 paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

dressuurles met M2 paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 19:06

Ja, het was weer eens zover, mijn nicht was er, en die kon leuk foto's maken van mijn wekelijkse les.

Ik heb sinds februari elke week les op het M2 wedstrijdpaard van mijn instructrice, omdat ik het extreem moeilijk vind om een paard rond en ontspannen te laten lopen. met mijn Tinker ( type tank met kop in de lucht) is dat dus haast niet aan te leren voor mij, dus ik ben superblij dat ik elke week weer op Nanne mag leren en proberen.

Vandaar alvast van tevoren een waarschuwing, ik ben GEEN M2, maar een gewone recreatie ruiter. Dus nee, het perfecte plaatjes zal het niet zijn, maar ik leer wel elke keer weer ontzettend veel!

Beginnen met instappen ( oei.. Nanne is een beetje chubby Knipoog )
Afbeelding

Hier duidelijk te zien dat ik mijn best doe, dan gaat mijn kin altijd op mijn borst Haha!
Afbeelding

Beetje stelling vragen
Afbeelding

Miscommunicatie.. ik wil een volte.. Nanne wil een keertwending om de achterhand Clown
Afbeelding

Peace man!! Cool
Afbeelding

lichtrij foto's zijn altijd zoo charmant Knipoog
Afbeelding

En ziehier.. het grote raadsel... mijn rechter(buiten) hand gaat elke keer in een wending of bocht mysterieus omhoog.....
Afbeelding

en weer.. Knipoog
Afbeelding

handen wat breder voor extra stelling
Afbeelding

En 1 van de redenen dat ik op les zit.. mijn handen die zo'n beetje IN mijn buik zitten Clown
Afbeelding

Ook nog 1 galop foto, maar dat is een moment opname, zit er een ebetje heel erg naar voren, maar dat heb ik dus in principe niet.
Afbeelding

nou ja.. barst maar los zou ik zeggen Vriendjes zijn?

Miss_Blimm

Re: dressuurles met M2 paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:12

Zal maar niet over de slof beginnen, op elke foto hangt hij los Lachen alleen op sommige hangt ie niet meer om ?? maar goed, je zit idd soms nogal scheef, en vind je beenligging ietsje minder. Komt waarschijnelijk omdat je soms nogal achterover zit. Dat wordt af en toe een zitlesje nemen. Suc6 ermee!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:13

nou ik vind dat het er best leuk uitziet hoor! Cool nou ik vind dat het er best leuk uitziet hoor!nou ik vind dat het er best leuk uitziet hoor!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:16

je hebt les op paard van een ander.. en je rijd met slof ?
je bent dr toch om juist paard rond te leren rijden ?

moet je wel nageven je rijd heel netjes dr mee!
verder enorm leuk paard Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 20:05

ehm... die slof zit erop omdat Nanne zich nogal graag groot en sterk maakt.
na ongeveer 30 minuutjes/45 minuutjes hebben we de slof er weer afgehaald.
en rond leren rijden staat in mijn ogen compleet los van het feit dat er een slof aanzit op de correcte manier.
ik moet alsnog al het werk doen om hem laag te laten lopen, niet zo'n slof.
dus die zit erop als ondersteuning Knipoog
zelf gebuik ik zo'n ding eiegnlijk nooit, veel te bang dat ik het verkeerd ga gebruiken. ben zelf meer een elastiek mens. maar gewoon onder begeleiding van mijn instructrice gaat het prima. gebruik ik hem verkeerd (tot nu toe nog nooit gebeurd) dan kan ze dat meteen zeggen Lachen

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:11

Jaaa, dan eindelijk de nanne foto's! Ik vind ze er nog niet zo beroerd uit zien hoor, best netjes!
En ja die slof hangt eraan omdat nanne nogal stoer kan doen en er dan van een leermoment weinig komt (ben een stalgenootje dus vandaar dat ik dat kan vertellen Knipoog ). Het is dus uit voorzorg dat hij erom hangt. En zoals jullie ook al zeiden hangt hij compleet niets te doen dus dat is een compliment voor Cynthia OK dan! !

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:13

Ziet er goed uit hoor!
Leuk dat je op een ander paard dat dan wel kan oefenen Lachen
Slof ziet er ook niet schadelijk uit, het ziet er gewoon goed uit!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:17

ziet er goed uit hoor, je beugels mogen alleen wel een stukje langer, je krijgt zo een beetje een stoelzit en dat is jammer. ik vind namelijk dat je altijd zo netjes kan zitten.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 07:55

dan zal ik de volgende les eens de beugels nog een gaatje langer doen Lachen

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:07

hoi,
Leuke foto's hoor. Denk overigens niet dat je je buitenhand omhoog doet maar juist je binnenhand naar beneden. vind die buitenhand juist op de goede hoogte zitten. Als je rijd moet je heel bewust proberen je onderarmen te dragen. Dat is op het begin heel moeilijk aan te leren maar als je concequent bent dan zit je er straks op als anky. en zoals lissy zegt probeer je hak onder je kont te krijgen dan is het echt super.
succes en veel plezier.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:47

Marja1988 schreef:
nou ik vind dat het er best leuk uitziet hoor! Cool nou ik vind dat het er best leuk uitziet hoor!nou ik vind dat het er best leuk uitziet hoor!

Je valt in herhaling Clown

Leuke foto's!! Leuk paardje Haha!

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:58

leuke foto's,
paard heeft een leukhoofie Lovers

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:02

als dit een M2 paard is vreet ik mijn schoen op, ja sorry hoor, maar als je een M2 paard nog met slof moet rijden, en hij nog zo weinig "zit"en draagt, vraag ik me af wat ie in de M2 doet,

en dan vooral omdat je zelf aangeeft recreatie ruiter te zijn dan moet die slof eraf en lekker voorwaarts neerwaarts rijden,

Tja sorry voor de kritiek, maar is leuk paard, en voor "recreatieruiter zit je niet slecht hoor, maar die slof??? M2?????

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:11

Cavaletti: eet smakelijk!

Volgens mij wordt er een heel redelijke verklaring voor die slof gegeven. Voor de rest ben ik absoluut geen sterruiter, maar je zit inderdaad een beetje onderuitgezakt in het zadel. Ik denk dat je beugels llanger doen inderdaad helpt (dat hielp bij mij in ieder geval Lachen ) en voor je gevoel overdreven rechtop zitten/rug strekken.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:18

waarom eet smakelijk,
ik heb geen kritiek op de ruiter, maar op de instructrice en oorspronkelijke ruiter van het paard.

punt 1 je laat geen lesklant met slof rijden (we praten over een recreatieve ruiter.

punt 2, voor een m2 paard loopt ie te bergafwaarts, sterk in de hals, dus vooral met slof rijden??? dat maakt hem daarin alleen maar sterker.

en zo kan ik nog effe doorgaan, paard zal best sterk zijn, dat zie je erook wel aan af, maar .. hoe komt ie zo sterk???? en dan met slof rijden als oplossing , nee dank je ,...dan ga je hem juist sterker maken en leer je hem nog steeds niet verzamelen, dragen, zitten (wat toch echt in de M2 al nodig is)

nogmaals, ruiter super leuk, paard leuk, maar M2 en slof?? nee

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:26

Hallo, houden we het even gezellig. Trouwens die slof zit niet de hele les erom, alleen maar eventjes zodat ze hem even aankan ( volgens mij), daarna is hij weggehaald.
Paard is m2 ja de ruiter niet.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:28

wemkelover schreef:
Hallo, houden we het even gezellig. Trouwens die slof zit niet de hele les erom, alleen maar eventjes zodat ze hem even aankan ( volgens mij), daarna is hij weggehaald.
Paard is m2 ja de ruiter niet.

juist dat bedoel ik,

ben zelf instructrice, en heb geen kritiek op ruiter, vind dat juist echt tof enzo, maar omdat het hier om een collega (instrctrice ) gaat, gaan mijn haren overeind staan,

want juist dan moet je beter weten,.

verder houden we het wel gezellig hoor haha, kreeg alleen even kippenvel, mag toch wel een keertje??

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:37

ja hoor, maar het lijkt net of je heeeeeel erg boos bent als ik dit zo lees

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:54

ja ik hoor dat wel vaker, ook op msn, dan type ik iets in en word het helemaal verkeerd gelezen, dus ik zal proberen iets anders dingen te typen

maar ik werd ook wel effe een beetje opstandig, want tegenwoordig (vooral hier in de buurt) noemt iedereen zich maar instructrice en zijn er een heleboel mensen die serieus iets willen leren en dan bij iemand terecht komen die zich intructrice noemt, wat eigenlijk zonde is want vaak leer je er erg verkeerde dingen,
(zoals rijden met slof op lespaard die M2 is) haha oh sorry hoor .

was laats ook zoiets, ik ga kijken bij een dochtertje van vriendin naar ponyles en was echt een erge beginnersles, kinderen waren denk ik 12 tot 15 jaar ofzo, en mochten gewoon met sporen rijden ???? terwijl ze nog maar net goed konden zitten was geloof ik de 7 e les ..... pff ja soms word ik daar een beetje moedeloos van.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:39

He Nanne en Cynth weer eens in actie Lachen
Zit er goed uit hoor Cynthia OK dan! Nanne gaat steeds beter bij je lopen.

cavaletti schreef:
als dit een M2 paard is vreet ik mijn schoen op, ja sorry hoor, maar als je een M2 paard nog met slof moet rijden, en hij nog zo weinig "zit"en draagt, vraag ik me af wat ie in de M2 doet

Citaat:
waarom eet smakelijk,
ik heb geen kritiek op de ruiter, maar op de instructrice en oorspronkelijke ruiter van het paard.

punt 1 je laat geen lesklant met slof rijden (we praten over een recreatieve ruiter.

punt 2, voor een m2 paard loopt ie te bergafwaarts, sterk in de hals, dus vooral met slof rijden??? dat maakt hem daarin alleen maar sterker.

en zo kan ik nog effe doorgaan, paard zal best sterk zijn, dat zie je erook wel aan af, maar .. hoe komt ie zo sterk???? en dan met slof rijden als oplossing , nee dank je ,...dan ga je hem juist sterker maken en leer je hem nog steeds niet verzamelen, dragen, zitten (wat toch echt in de M2 al nodig is)

nogmaals, ruiter super leuk, paard leuk, maar M2 en slof?? nee

Beste cavaletti,

Ik vind het knap dat je aan de hand van foto's kunt beoordelen of een paard al dan niet M2 waardig is of niet. Heb jij Nanne al eens zien lopen met zijn eigenaresse? Ik weet wel 100% zeker dat het algemene plaatje dan meer dan M2 waardig is.
Zoals hier boven al meer gezegd is: het gaat hier om een recreatieruiter die les heeft op een M2 paard. Ik ben nog geen hoger opgeleid paard (M2/Z12 )tegen gekomen die met een recreatieruiter precies hetzelfde loopt als met zijn vaste berijder. En ik ken Nanne: die is soms ook liever lui dan moe en zal dan ook lang niet zo zijn best doen bij Cynthia als bij zijn vaste ruiter.

Verder of je al dan niet een lesklant met slof laat rijden:
Liever onder begeleiding van je instructrice met slof rijden dan dat je zelf gaat aanklooien met zo'n ding. TS leert nu tenminste hoe ze op een goede manier met een slof moet rijden. En waarom zonder slof rijden als het paard dan misbruik maakt van de recreatieruiter die nog niet zo goed is 'opgeleid' om het paard op een nette en goede manier tot de orde te roepen?
Je bereikt er als ruiter en instructrice niks mee als het paard zich sterk maakt en de ruiter vervolgens niet kan werken aan het rond en ontspannen rijden. Dan liever met slof erbij die compleet los hangt en dus ook niet wordt gebruikt. Mocht het paard zich dan wel opeens sterk gaan maken dan is er de slof om dit 'even' op te lossen. Liever de slof er even bij pakken dan gaan hangen, trekken en vechten met het paard.

En waarom het paard zich soms sterk maak? Dat is gewoon Nanne. Dat deed hij al vanaf het zadelmak maken. Nek erop zetten en je groot en sterk maken met name als het spannend werd. Dit is niet veroorzaakt door zijn berijder omdat deze persoon een zwakke rug en rugklachten heeft en het dus al helemaal niet kan hebben als Nanne zich constant zwaar en sterk maakt.

En dan als laatste punt: de instructrice van TS is de eigenaresse van Nanne en dus ook zijn vaste berijdster en is al sinds een jaar of 10 een gediplomeerd instructrice Knipoog

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:03

cavaletti schreef:
als dit een M2 paard is vreet ik mijn schoen op, ja sorry hoor, maar als je een M2 paard nog met slof moet rijden, en hij nog zo weinig "zit"en draagt, vraag ik me af wat ie in de M2 doet,

Als je iemand anders op mijn Z1 pony zet, kan ie nog geen B proefje lopen. En dat is gewoon omdat hij onwijs lui is, en elke kans aangrijpt om maar minder te hoeven werken.
Ik rij hem ook zo nu en dan met slof, ben ik nu een slecht mens?

Ontopic: Ik vind dat je het helemaal niet slecht doet hoor. Als ik lees dat het paard een beetje een luiwammes is, loopt ie leuk.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:05

Het ziet er leuk uit! Over de slof ben ik het met Gjilke eens!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:06

Flettie helemaal mee eens,

Ik heb zelf ook heel lang een ZZ-licht paard gereden en geloof me als ik erop zat was het van dat paard ZZ-licht???Niemand geloofde het vind je het gek ?Ik kon toen ook nog niks maar zodra de eigenaar erop stapte liep dat paard de sterren van de hemel. Dus het ligt er ook zeker aan wie er op zit, je kunt dus niet nu zo zeggen dat dat paard geen M2 is.

En over die slof die hangt op het merendeel van de foto's los en hoevaak moet ik ngo met dat artikel in de Bit komen...? In dat artikel staat precies hoe Albert Voorn bij al zijn paarden een slofteugel gebruikt en wat rijdt hij ookal weer... Z ofzo? Dat heeft dus niks met het niveau te maken. Lachen

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:08

Ontopic Tong uitsteken vind het er verder goed uit zien hoor maar idd denk aan je handen Haha!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:21

was ik weer... ik denk dat jullie niet begrijpen wat ik bedoel.

natuurlijk snap ik dat als je iemand op een M Z of wat voor paard zet dat diegene dan 9 van de 10 keer er niks mee kan, en natuurlijk snap ik dat het soms effe een keer nodig is om een paard met slof te rijden maar waar ik over struikel is, dat ik uit het verhaal begrijp dat hij regelmatig effe een half uurtje met slof gereden word omdat ie zo sterk is, prima zou kunnen, maar toch zeker niet normaal is dat daT moet gebeuren bij een paard van de instructrice zelf die notabene M2 met hem/haar rijd, die combinatie snap ik niet.

tuurlijk als ik hier een van die meiden op een van mijn paarden zet die ZZ, of M of wat dan ook rijden dan bakken ze er ook niks van omdat zowel paard en ruiter elkaar dan niet snappen, maar hoe dan ook, die paarden van mij hoef je dan niet met slof te rijden omdat ze sterk zijn of wat dan ook, ik denk namelijk dat je dan de intentie van het dressuur mist, ze moeten juist makkelijker, lichter enz worden ipv sterker...

dus daar zit het hem in in mijn reactie, alleen maar de combinatie van M2-instructrice-slof, en NIET degene die er nu op zit, want dat ziet er super uit.

maar jullie gaan mij echt niet wijsmaken dat jullie ALLEMAAL het NORMAAL vinden,
maar zo bedoel ik het niet..