He Nanne en Cynth weer eens in actie 
Zit er goed uit hoor Cynthia
Nanne gaat steeds beter bij je lopen.
cavaletti schreef:als dit een M2 paard is vreet ik mijn schoen op, ja sorry hoor, maar als je een M2 paard nog met slof moet rijden, en hij nog zo weinig "zit"en draagt, vraag ik me af wat ie in de M2 doet
Citaat:
waarom eet smakelijk,
ik heb geen kritiek op de ruiter, maar op de instructrice en oorspronkelijke ruiter van het paard.
punt 1 je laat geen lesklant met slof rijden (we praten over een recreatieve ruiter.
punt 2, voor een m2 paard loopt ie te bergafwaarts, sterk in de hals, dus vooral met slof rijden??? dat maakt hem daarin alleen maar sterker.
en zo kan ik nog effe doorgaan, paard zal best sterk zijn, dat zie je erook wel aan af, maar .. hoe komt ie zo sterk???? en dan met slof rijden als oplossing , nee dank je ,...dan ga je hem juist sterker maken en leer je hem nog steeds niet verzamelen, dragen, zitten (wat toch echt in de M2 al nodig is)
nogmaals, ruiter super leuk, paard leuk, maar M2 en slof?? nee
Beste cavaletti,
Ik vind het knap dat je aan de hand van foto's kunt beoordelen of een paard al dan niet M2 waardig is of niet. Heb jij Nanne al eens zien lopen met zijn eigenaresse? Ik weet wel 100% zeker dat het algemene plaatje dan meer dan M2 waardig is.
Zoals hier boven al meer gezegd is: het gaat hier om een recreatieruiter die les heeft op een M2 paard. Ik ben nog geen hoger opgeleid paard (M2/Z12 )tegen gekomen die met een recreatieruiter precies hetzelfde loopt als met zijn vaste berijder. En ik ken Nanne: die is soms ook liever lui dan moe en zal dan ook lang niet zo zijn best doen bij Cynthia als bij zijn vaste ruiter.
Verder of je al dan niet een lesklant met slof laat rijden:
Liever onder begeleiding van je instructrice met slof rijden dan dat je zelf gaat aanklooien met zo'n ding. TS leert nu tenminste hoe ze op een goede manier met een slof moet rijden. En waarom zonder slof rijden als het paard dan misbruik maakt van de recreatieruiter die nog niet zo goed is 'opgeleid' om het paard op een nette en goede manier tot de orde te roepen?
Je bereikt er als ruiter en instructrice niks mee als het paard zich sterk maakt en de ruiter vervolgens niet kan werken aan het rond en ontspannen rijden. Dan liever met slof erbij die compleet los hangt en dus ook niet wordt gebruikt. Mocht het paard zich dan wel opeens sterk gaan maken dan is er de slof om dit 'even' op te lossen. Liever de slof er even bij pakken dan gaan hangen, trekken en vechten met het paard.
En waarom het paard zich soms sterk maak? Dat is gewoon Nanne. Dat deed hij al vanaf het zadelmak maken. Nek erop zetten en je groot en sterk maken met name als het spannend werd. Dit is niet veroorzaakt door zijn berijder omdat deze persoon een zwakke rug en rugklachten heeft en het dus al helemaal niet kan hebben als Nanne zich constant zwaar en sterk maakt.
En dan als laatste punt: de instructrice van TS is de eigenaresse van Nanne en dus ook zijn vaste berijdster en is al sinds een jaar of 10 een gediplomeerd instructrice