Rosa, mijn haflingermerrie van nu net 4 jaar, een jaar onder het zadel. Is erg irritant bezig, het temperament is er opeens ingeschoten alsof het een kogel was. Het is niet normaal, van een rustig braaf paard lijkt het wel een opgewonde arabier.
In het bos gaat het zo:
We rijden naar het bos, aan het begin in ze wat opgewonden, daarna word het minder, als we in het bos zijn, gaat ze zo hard mogelijk draven, het liefst galoperen. Ondanks dat het een klein paardje is, is ze niet te houden,(1.35) Ze zet haar kaken strak op het bit en gaat rennen, met haar hoofd zo laag mogelijk(ik rijd met een vrij botte 1 maal gebroken trens) ik kan helemaal plat op haar rug achterover gaan liggen en de teugels meenemen, het werkt niet. Sturen kan nog net een beetje, maar niet erg soepel. Ze zwiept met haar hoofd heen en weer, op en neer. Met martingaal is dit iets beter onder controle te houden.
In de bak met dressuur wil ze ook het liefst zo hard mogelijk rennen enzo. Mijn zus heeft een keertje 40 rondjes gegalopeerd, maar ze stopt niet uit zichzelf. MEt springen gaat het nog wel, dat vind ze erg leuk, maar het is moeilijk om haar in draf over de hindernis te laten gaan.
Heel erg bedankt voor het lezen,
weten jullie wat ik moet doen? Een ander bit? Niet meer buiten? Veel met haar geloperen door het bos?
Groetjes, Alexandra