Na vorige week zondag (8 mei) m'n laatste punt in de B te hebben gehaald ben ik gister meteen L1 gestart. Ik heb mijn paard nu een half jaar en sinds januari zijn we officieel aan het starten. Hij is in die tijd zoveel vooruit gegaan, dat hij naar mijn mening de L1 makkelijk aan kon. Ik bleek gelijk te hebben, want al ging het voor mijn gevoel niet echt super, we hadden toch 157 in de eerste en 161 en een 2e plaats in de tweede proef 
Hier wat foto's van ons L1-debuut:
Losrijden:

Ik heb mijn ogen dicht

In de proeven:
Kijk baas! Ik kan heel mooi naar links buigen terwijl jij groet!

Van hand veranderen bij F

Dit vind ik zelf wel een leuke foto

Mijn voet en mijn gezicht...

Galopje

Van hand veranderen in middendraf gok ik... En ik zit scheef

Inzet middenstap

En weer afgroeten, jammer van dat ene achterbeen

Foto's staan niet op volgorde.
Commentaar mag, maar voordat je losbarst eerst even dit: vaak loopt mijn paard te diep en op de voorhand, dit is iets waar we dagelijks mee bezig zijn en wat al 500% verbeterd is sinds dat hij bij ons is. Van de 250 kilo die ik in mijn hand had de eerste maand dat hij van ons was, heb ik nu nog 2,5 kilo over en ook dat wordt minder
Het op de voorhand lopen wordt erger naarmate hij langer loopt (aan het eind van een uurtje rijden is hij moeilijker bij elkaar te houden dan aan het begin), maar ook dat is al heel erg verbeterd. Er zit nog steeds een (gestaag) stijgende lijn in ons rijden en daarbij heb ik hele goede instructie, dus rijtechnische tips zijn niet bijzonder nodig, mag wel mits vriendelijk bedoeld. Tips over houding mag altijd, alhoewel foto's momentopnamen blijven
En complimentjes over hoe mooi mijn paard is zijn natuurlijk altijd goed
) Leuk paard. Dat komt wel goed in de L1!
aan het doorzitten was...