bijrijdponytje @wedstrijd!(palomino)+prachthengst!:~

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

bijrijdponytje @wedstrijd!(palomino)+prachthengst!:~

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 21:19

wat je toch even moet weten. Dit is de 6de x dat ik erop zit! Ik heb zondag wedstrijd met hem gehad. Woensdag wist deze pony niet eens wat stelling was!! Het was een crosmotor(met je knie over de grond Clown) En enorm hard in de mond, Hij hield het hoofd zo hoog da tik me afvroeg of hij wel wat zag Verward. Nu kan hij al wat 'stelling' Hij heeft ook stukken mooi aan de teugel gelopen, lekker kauwend op dat bit Scheve mond Maar daar maakt ze geen foto's van want dan is ze te druk met kijken Scheve mond De hengst is de andere hengst van de manege! Een prachtdier met enorm veel uitstraling, het komt jammer genoeg niet helemaal door op de foto's maar het blijft een prachtbeest!

palomino:
Afbeelding
inrijden proef 1, het ging hier niet zo goed,
Afbeelding
rondje door de wedstrijdring. Alles is zo spannend!
Afbeelding
a-x binnen komen in middenstap (of het hoort middenstap te zijn)
Afbeelding
x rechterhand, b draf (op weg naar b Clown)
Afbeelding
f-h diagonaal, en zie! hij stelt. Dit vind ik een mooie foto! Hij loopt dan niet aan de teugel, maar hij stelt!
Afbeelding
c-x-c grote volte (c doorzitten)
Afbeelding
c-x-a uit de volte van hand veranderen, wederom vind ik het een 'mooie' foto
Afbeelding
galop, kantelt met hoofd en gaat nogal 'plat door de bocht' maar daar gaan we aan werken Lachen
Afbeelding
a afwenden, x groeten en met lange teugel de rijbaan verlaten (en vierkant! Clown)

tussen de proeven door
Afbeelding
micheline: waar is mijn proevenboekje?
en met 4-en een pony aant opzadelen Clown
Afbeelding
ik zittend en dorstig Clown, palo aan de hand grazend en Suzanne staand, napratend over mijn proef die goed ging! (voor palo's doen!)
Afbeelding
Afbeelding
Micheline heeft haar boekje
lindsey haar laarzen worden gepoetst
en stiffanie is opweg naar bijou denk ik Clown
Afbeelding
palo graast, ja mijn zadel lag te ver naar vore Bloos

proef 2

Afbeelding
proef 2, rondje door de ring dat hij alles gezien had! Hier was er enorm veel spanning, hij zag iets in de andere ring ofzo Verward Ik ben er nog steeds niet achter wat hi jnou precies zag, maar hij zag wat Verward
Afbeelding
x groeten-verder in arbeidsdraf-c linkerhand
Afbeelding
hier gooit hij zijn hoofd omhoog Scheve mond Woensdag hield hij zijn hoofd nóg hoger, dit is a volte trouwens
Afbeelding
c afwenden, a rechterhand! (al een stuk verder in de proef Clown)
Afbeelding
c halt houden, 4s onbeweeglijk stilstaan en verder in arbeidsdraf. ofwel c arbeidsdraf en slangenvolte met 3 bogen, een van de twee

En dan nu: Benjie!!!(benjamin)
Afbeelding
Afbeelding
groeten
Afbeelding
a halt houden en wending om de achterhand meende ik
Afbeelding
h-f middendraf
Afbeelding
geen ide wat dit is.
Afbeelding
galop, e keertvolte zonder galopswissel, a eenvoudige galopswissel.

clubgenootje
Afbeelding

wb palo: Meer ontspanning! Dan volgt het 'aan de teugel' van zelf wel! Maar twas de 6de x dat hij echt dressuurmatig gereden werd, en tis vor beide natuurlijk wennen!
wb mij: rechtzitten, voeten wat naar achter en mijn beugels wat langer (of mijn hakken uitdrukken Clown)

commentaar mag maar niet afbrekend. Tips heb ik zelfs graag want ik wil deze pony mooi doen lopen Lachen (zie het als een uitdaging)

op de andere ruiters commentaar geven heeft neit erg veel zin want die zitten niet op bokt. Mieke rijd normaal erg goed, maar ze had wat problemen en Benji wilde niet vooruit en ze was nogal overstuur en, eigenlijk een samenloop van omstandigheden, had echt medelijde met der Ach gut

de 2de proef was palo heerlijk ontspanne bij het inrijden, toen moest ik nog even in zon klein bakje, en daar schrikt hij van een of ander vreemd geluid. En ik wilde nog wat rijden (draven dat ie ontspande) maar moest meteen binnen Scheve mond

Bijoe

Re: bijrijdponytje @wedstrijd!(palomino)+prachthengst!:~

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 07:26

leuke foto's.....maar welke proef reed jij? en wat waren je punten?

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 07:30

leuk hoor! ziet er netjes uit.. Haha!
wat is die benjamin een mooi paard zeg!! Knipoog
xx

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 08:03

Mooie pony. niicCeee! Maar heb je iets gewonnen?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 08:29

Ik snap eigenlijk niet waarom je al zo snel met deze pony op wedstrijd bent gegaan, nergens voor nodig toch?

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 08:52

Die wedstrijd was op Rijbaan Piet?? Zo meen ik die manege toch te herkennen. HROV wedstrijd, dus zullen haar proeven de E4 en E5 geweest zijn. Mooie pony die palomino, als die binnenkort netjes dressuur loopt, gaat het echt een plaatje zijn. Rij je vaak HROV?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:14

Ik snap niet waarom je zo snel al een wedstrijd gaat rijden...vind het er niet echt prettig uit zien. Vind het een heel leuk beest alleen zou ik dus meer oefenen en lessen, als t goed gaat pas aan wedstrijden beginnen.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:34

*zucht* Ze kan toch gewoon een keer een wedstrijdje rijden om te kijken hoe het gaat en om wat ervaring op te doen. Er hoeven tohc niet steeds bij iedere wedstrijd 6 winstpunten gheaald te worden
Maar goed ziet er leuk uit, leuke pony.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:46

tjaah ik vind dat je gelijk hebt Kristie Knipoog

toch leuk om een keer met een wedstrijdje mee te doen om te kijken hoe het gaat...Je rijdt toch voor je plezier en niet alleen maar voor het winnen, athans ik dan...Knipoog

Leuke pony hoor!:D

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:18

Ik snap ook niet zo goed dat je al zo snel op wedstrijd gaat, lijkt me voor jezelf niet echt leuk. Ik heb wel vaker rijfoto's van jou voorbij zien komen en die vind ik er over het algemeen super uitzien , volgens mij kan jij best leuk rijden! Knipoog Dus lijkt het me extra fustrerend om dan op wedstrijd te gaan met een pony die vreselijk tegen de hand is. Maar goed, het kan ook geen kwaad natuurlijk.
Ik ben benieuwd naar foto's over een poosje volgens mij is het dan een heel ander plaatje Lachen. succes ermee!

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:21

die palomino is leuk Kwijl Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 15:30

shetlanderz dankje
grassie: het was helemaal niet de bedoeling dat ik met hem ging Clown normaal was ik met mijn schimmeltje gegaan, die heeft een hele leuke uitstraling en kan ook lopen (alstie wil) Maar die staat mank, vandaar dat ik deze bij had, gewono om mee te kunnen, niet echt om te rijden Lachen en ik rijd wedstrijden puur voor de fun, dressuur is sowieso oneerlijk dus ik ga zeker niet om te winnen. Tis altijd mooi meegenomen maar als het paard de proef goed loopt is het goed voor mij. Deze pony heft een super proef neer gezet naar mijn gevoel, voor het oog was ze rotslecht, maar voor zijn doen was ze enorm goed Lachen en met deze pony, geef me nog een maandje en das inderdaad een heel ander plaatje! hij leert enorm snel Lachen

Siebjelover: eens!

kristie: ook eens Clown
elmiran: ik heb les met hem Lachen dat heb ik ook vermeld ook. Het gaat al super tov woensdag. Lachen En nee het ziet er niet super prettig uit. Hij heeft momenten echt mooi gelopen en momenten niet mooi. Ik ben zeker niet van plan om wedstrijd te blijven rijden met deze pony Lachen Het is maar tijdelijk, 29 mei rijd ik opnieuw een wedstrijd en zijn er dus ook opnieuw foto's. Daarna zal exje beter zijn en begin ik weer met ex. (en blijf ik deze waarschijnlijk gewoon bijrijden maar niet meer op wedstrijd denk ik!)

Nieke: het was inderdaad Rijbaan Piet. En ja inderdaad e4 en e5! hij is een plaatje op de stukken dat hij netjes loopt Lovers. Hrov? waar staat dat eigenlijk voor? Ik rijd nu msp pony trophy mee. En ikz ag die afkorting er al bij staan maar wist niet goed wat t was Clown

patos: omdat het helemaal niet de bedoeling was cdat ik hem ging rijden, woensdag stond exje mank en hoorde we dat hij uitlag voor deze msp,; dus zei die vrouw: pak dan palo maar mee! dan kan je in elk geval al gaan Lachen
en dat heb ik gedaan, ik ben die vrouw erg dankbaar! Palo is een uitdaging om ontspannen en netjes te doen lopen Lachen

esziiY: nee Clown het is een springpony dus ik ging voor 'mijn proef binnen de hekjes uit rijden' Clown

laugrease: haha zo netjes is het niet Haha! hijs veel te gespannen! Benjie is inderdaad een kwijlpaard Kwijl maar o zo stout Nagelbijten / Gniffelen

bijou: e4 en e5, op de e4 had ik 55% en op e5 54% met bij deze laatste een verschil van 4% tussen de 2 jury's Scheve mond van die laatste jury is niemand van ons die erbij heeft gereden tevreden, want ze zaten echt ver van elkaar af. Eentje had 52% en eentje 56%
en bij een clubgenoot had de ene em uit galop zien valle en de andere niet Verward

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:41

Je gaat toch om ervaring op te doen, en als je het leuk vind, waarom niet Lachen.

Echt weel een mooi paardje!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:54

Die palomino is indd niet ontspannen Clown
Toch vind ik dat je het wel netjes doet Ja Gaat zeker goed komen met les! Je zegt zelf al dattie af en toe stukken nageeflijk begint te lopen.

Over op wedstrijd gaan: je kan het ook zien als onderdeel van training. De pony leren zich te gedragen in een vreemde omgeving. Daar is mijn inziens niks mis mee!
Daarbij kan een wedstrijd ook handig zijn om te zien hoe ver je nou bent.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:56

Heel leuk paardje !! allemaal eigenlijk Tong uitsteken Je zit er netjes op en het ziet er erg goed uit voor een pony die dit een klein tijdje geleden nog niet kon Haha! Als je hem zo doorrijdt heb je hem zo lekker naar je hulpen

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:01

Was het officieel Knipoog?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 16:05

mariellexxx: dankje Lachen Tzijn inderdaad mooie ponys Lachen Woensdag had ik nog zo iets van: goh. Als ik hem binnen de hekjes houd ben ik blij (toen dacht ik ngo niet aan de overgangen en figuren die ik moest rijden Clown)
amethyst: inderdaad Lachen
sylleke: dank Haha!
Anora: ja het was officieel, want normaal ging ik met mijn eigen pony, en die kan wel genoeg voor dit soort wedstrijden Lachen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:17

Amethyst schreef:

Over op wedstrijd gaan: je kan het ook zien als onderdeel van training. De pony leren zich te gedragen in een vreemde omgeving. Daar is mijn inziens niks mis mee!
Daarbij kan een wedstrijd ook handig zijn om te zien hoe ver je nou bent.

Ben ik het helemaal mee eens.. En er staan ook vaak nog is dingen op de protocol waar je aan kan werken.. Ja

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:00

pharagirlke schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OEDNGNWR[/img]

ondanks dat ik toch Z1 rij..wil ik toch even vragen wat je bedoelt met een keertvolte..ik heb dr nog nooit van gehoord!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:07

Ik vind het er goed uitzien hoor, je hebt zelf al commentaar gegeven enzo dus verder hoef ik er niks meer over te zeggen Haha!

Wedstrijden rijden moet trouwens kunnen vind ik. Zo leert een pony zich te gedragen in onbekende omgevingen en kun je zien hoe ver je bent t.o.v. anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:14

Ha meid, wat een leuke pony!! Echt n mooierd.
Ik zie wedstrijdjes ook als onderdeel van de training zoals amethyst (geloof ik) al zei.
Voor je pony is het alleen maar goed om te wennen.
En ik vind het super dat je er gewoon voor gaat!!
Duim je ook voor mij en Vivara, voor zaterdag?? Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:22

heidehofs schreef:
pharagirlke schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OEDNGNWR[/img]

ondanks dat ik toch Z1 rij..wil ik toch even vragen wat je bedoelt met een keertvolte..ik heb dr nog nooit van gehoord!

denk dat ze een keertwending bedoelde?
leuke pony! gnagna.. wel een lekkere sterren kijker he Knipoog
ach nog even en je kunt weet op Ex. gaan rijden Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 19:03

inderdaad lowara, maar die mag eerst rústig genezen, hoewel hij serieus van zijn voeten begint te maken Nagelbijten / Gniffelen Het is een sterrenkijker, mede omdat hij gewoon verkeert gereden is (elastiek vrij strak zodat hi jniet anders kan dan onderin lopen (aand e teugel kan je t niet noemen) dus zonder elastiek denkt ie: VRIJHEID! En dat moet ik er nu uitwerken, maar daar heb je natuurlijk tijd voor nodig Haha! Maar dat komt nog! Haha!

heidehofs: wist de juiste naam niet meer, in de 'volksmond' noemen wij het 'keertvolte' tis eigenlijk een 'halve volte (dus tot de middellijn) en vandaaruit schuin naar een hoek. de juiste benaming weet ik alleen niet meer Bloos das niet echt een keertwending eigenlijk Verward pfoeh nou benk helemaal in de war Clown

Alacairion: tuurlijk ga ik er gewoon voor Clown jaah ik duim voor je meis!

Cadish: dank Lachen Wedstrijden hoort er gewoon bij, ponylief moet zich inderdaad leren gedragen. Het meisje voelt zich nu veiliger op hem omdat ik hem nu al op vreemd terrein heb gereden, ze zit er veel zelfzekerder op én rijd zelfs zonder hulpteugels, gewoon omdat ze mij wil nadoen en hem ook zo wil kunnen rijden. Lachen (volgens haa rmoeder kijkt ze op naar mij en Ex omdat dat er allemaal zo makkelijk uitziet.) Dat heb ik met Palo zeker nog niet! Ex en ik zijn gewoon in korte tijd naar elkaar toegegroeid, en de fouten die ik maak verbeterd hij en andersom Lachen

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:11

Oftewel een keertvolte is een ander woord voor links- of rechtsomkeert, net welke hand je op rijdt. Tenminste, dat is dus wat ik ervan gebakken had hahahahaha....... Haha! Clown

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:19

pharagirlke schreef:

heidehofs: wist de juiste naam niet meer, in de 'volksmond' noemen wij het 'keertvolte' tis eigenlijk een 'halve volte (dus tot de middellijn) en vandaaruit schuin naar een hoek. de juiste benaming weet ik alleen niet meer Bloos das niet echt een keertwending eigenlijk Verward pfoeh nou benk helemaal in de war Clown

wij noemen dit een linksomkeer of een rechtsomkeer, hangt er vanaf op welke hand we zitten Lachen.

Wij hebben dezelfde cap Vork .

Welk niveau rij je met jouw schimmel?