help ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

innocent

help ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 21:04

Hoi hoii,
ik had een vraagje want ik rijd mijn pony nu in de B, en in de les loopt ze soms echt heel erg goed. maar op een wedstrijd doet ze het echt niet en haal ik altijd 140/150 punten. weet iemand hoe dat komt ? en wat ik er aan kan doen ? ze is nu 5 jaar en bijna 6.
Liefs

M3isSi3j

Re: help ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:49

Wat ik altijd geleerd heb is dat je niveau thuis minimaal een niveau hoger moet zijn dan je in de wedstrijden start.

Daarbij is het in de B van groot belang dat je laat zien volledige controlle te hebben over je paardje: dus rij netjes op de letter, geef de juiste hulpen, zorg ook dat die goed aan de hulpen is, rij voltes rond ed. In de B word je vooral beoordeeld op hoe netjes je je proefje rijdt.

Misschien is het een goeie om eens te gaan kijken bij iemand die bijna door mag naar de L en altijd netjes zn punten rijdt.. Of iemand van een hoger nivea die jou proefje eens kritisch bekijkt en je wat extra tips kan geven..

Succes

innocent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 07:03

Oke dank je! ik zal op andere mensen gaan letten die netjes hun proefje doorrijden, dan kanik zien wat ik niet doe, en wat dan fout is.

Liefs.

sannenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:30

rijd of je thuis rij en niet voor een winst[unt gaan maar voor lekker te rijden, en doet hij het alleen in de ring of ook met losrijden?

gr. sanne