Controle verliezen in parcours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Controle verliezen in parcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 20:20

Nu kijk, heb ik een klein probleem. Ik wil heel graag met het paard gaan springen, die ik nu rijd. Ik vind springen nu echt leuk, en het gaat ook wel goed. Vroeger was ik doodsbenauwd om te springen (in manegeles Clown )

Daarna ben ik de pony gaan rijden, die echt alleen maar scheurde, heb daar ook paar keer oefenparcoursjes mee gesprongen, maar ze ging te rap. Ze was niet meer te houden, ja of ik moest d'r 3x stilzetten in parcours.

Nu dit paard is dus erg nuchter, en heeft al L+20 gesprongen, maar toch ben ik bang om controle te verliezen, ik zie mezelf al door de ring vliegen, daarom twijfel ik. Wil dan wel groentjes springen hier binnenkort, op ander terrein. En dan tevens m'n eerste groentjes dressuur *heb nog geen startkaart enzo, door te druk zijnde met school*

Maar hebben jullie tips om mij een beetje met de kop van dat idee te helpen??

Anoniem

Re: Controle verliezen in parcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:35

Yep.
Geen beren op je pad zien.
Komen in Nederland niet voor in het wild
Haha!

Waarom zou je je druk maken om iets wat KAN gebeuren? Er KAN ook wel een meteoriet naar beneden vallen en op je hoofd landen (ga je daarom in een bunker wonen?), er KAN een watersnoodramp in Nederland komen (ga je daarom boven de zeespiegel wonen?) en je huidige paard KAN heet worden in het parcours.
Maar omdat je ooit op een te rappe pony hebt gezeten, zou die brave, nuchtere en geroutineerde ruin het daarom ook gaan doen?

Jaag ze maar weg, die beren die je op je pad ziet. Jij gaat gewoon lekker genieten in je parcoursje! Laat insteken, hoogte komt vanzelf wel weer. Eerst lekker je zelfvertrouwen terugkrijgen.

Veel plezier gewenst!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 16:29

Thanks Lachen Ja je hebt wel gelijk denk ik, moet me niet zo aanstellen Schijnheilig

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:00

zorgen dat je eerst de dressuur voor elkaar hebt.

verder zou ik thuis veel oefenen. een keer een oefenparcoursje mee springen... dan merk je het vanzelf.

je moet proberen je paard in het parcour controle te houden.. maar niet te veel terugrijden tussen de hindernissen. dan ga je zitten plukken en trekken, en dan gaat het helemaal niet meer.
houd een bepaald ritme aan.

succes

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 23:47

Je moet allereerst vertrouwen krijgen in je paard en in jezelf. Jij moet het gevoel hebben dat je het paard goed aan kan en dat het paard begrijpt dat jij de baas bent.

Het is belangrijk dat je je paard dressuurmatig goed voor elkaar hebt. Helemaal voordat je gaat springen. Scheuren doet een paard vaak als hij niet in balans is. Op die manier compenseert hij zijn balans. Als je paard erg druk wordt op concours kan je hem nervo geven. Dat is een super natuurlijk kruidenmengsel wat voor wedstrijden uitstekend gebruikt kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 07:38

Of samen met je paard aan een flesje Rescue van Bach lebberen, doet ook wonderen Haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 08:51

Haha!

Onder controle houden thuis met springen is geen probleem. Uberhaupt zou die eigenlijk nooit wat doen, maar toch spookt het in mn hoofd.. Maar ik ga het gewoon proberen Vork Ik bedoel, anders kom je het nooit te weten..

Schimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:57

Heej hallow.
Wat is kan doen is eerst wat oefenparcoursjes rijden.
Dat heb vaak langer te tijd en je kan lekker oefenen.
Neem in ieder geval iemand mee die je kan begeleiden.
Als dat goed gaat kan je gewoon starten hoor.
Maar zorg in ieder geval dat je wel zeker van jezelf ben.
Het heeft geen zin om op een paard te gaan zitten stressen want daar wordt het paard zelf ook niet al te zeker van.
Dus ga er gewoon voor!!!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:33

Kimmie, het gaat echt wel goed komen met Okkie en jou! Maak je nou maar geen zorgen en probeer een keer een oefenparcourtje te springen, voor het gevoel. Bovendien hoef jij toch niet meteen L of hoger te starten, don't worry! Heb alle vertouwen in jullie!! Haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 09:35

Ghehe ik begin d'r alle vertrouwen in te krijgen. Je gaat wel mee dan hè naar Boleem Vork Ennem.. van de vakantie ff keer Didam oefenparcourtje, en thuis Vork Dit wordt nog leuk haha!
*oke ik moet weer leren*

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:06

Heb vertrouwen in je paard.
En idd, alles kan gebeuren, er kan ook plots een merioorop je dak vallen ;) ,
Maar als je echt wilt springen probeer dan eerst gewoon een hindernis en bouw het langzamerhand op.
Maarre gaat je paard er dan snel vandoor ofzo of is het een vriendelijke reus ( die gaan er echt niet ''zomaar'' vandoor )

joelle1809

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 22:24

jah idd, je moet niet gaan denken dat het KAN gebeuren (bij mij gebeurt het dan meestal ook),
Daarom als je het niet vertrouwd, eerst langzaam alles opbouwen,
eerst gewoon hindernisjes gaan springen, als ze dan al te hard gaat moet je dat eerst voor elkaar krijgen voordat je een heel parcours gaat springen..

Succes nog!