Als je haar aanspoort gaat ze eerst gewoon stappen...
pas als je een tik geeft doet ze het de rest aardig maja ze moet het meteen doen he? en ik ben bang dat ze nu aan de tikken is gewend. Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
pas als je een tik geeft doet ze het de rest aardig maja ze moet het meteen doen he? en ik ben bang dat ze nu aan de tikken is gewend.
*
menske schreef:Mijn ervaring is dat slome pony's meestal te weinig plezier in het werk hebben en de oplossing is volgens mij meer variatie in het werk aanbrengen. Ga lekker een keer met hem buitenrijden want zelfs de sloomste pony's worden buiten vaak actief en inderdaad consequent zijn en zorgen dat hij op alle hulpen reactie geeft.
@miss evil: schoppen zou ik in jouw rijtje eigenlijk overslaan. Ik ben van mening dat je je paard beter een tik met de zweep kunt geven na een lichte beenhulp waarop hij niet reageert.
marleen_usar schreef:Ja SONJA FLAUW dat ben je,mijn vriendin had vroeger een pony en die was ook super eigenwijs en kon ook heel sloom zijn. Hij heeft ons een keer vreselijk voor ............ gezet. Wij liepen met hem over straat en oppeens staat hij stil, dat hield hij zeker een half uur vol.Er was geen beweging in te krijgen. 1 mevrouw was zo aardig om een wortel te brengen, maar nee hoor geen pas voorwaards.

na 1 tik, doet hij alles!! het hele uur!! haha menske schreef:ja jongens niet echt fijngevoelig die tips van jullie. Misschien moet je je eerst iets verder verdiepen in het probleem en de pony voordat je de pony met de zweep de striemen op de kont slaat. ja sorry hoor maar meteen de zweep erbij pakken is wel heel onbenullig. Bij mij staat plezier in het werk voorop en al mijn paarden werken ook met veel plezier voor me, de zweep gebruik ik alleen ter ondersteuning van mijn hulpen. Als je paard zo niet voor je wil werken moet je je toch eens goed gaan afvragen wat er mis is en een tipje voor degenen die zich nu afvragen wat er mis is met hun paard begin eerst eens bij jezelf zou ik zo zeggen.
@maxielover ik hoop niet dat je die kinderen ook met de zweep slaat tot de striemen op de kont staan!!!