Rijfoto's van mijn kanjer.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pharlap

Rijfoto's van mijn kanjer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 17:30

Normaal zet ik liever geen rij foto's neer, maar ik waag me er toch maar aan.

Afbeelding
In stap, en ja ik kijk naar zijn hoofd Haha!

Afbeelding
In draf

Afbeelding
Ook in stap, ik weet niet waarom ik hier zo naar voren zit Boos!

Afbeelding
Ik wilde even zijn draaiende bovenlip laten zien, soms stijgen we bijna op.

Afbeelding
En weer in de wei. Wat lijk ik dik op die foto's zeg Haha!

Afbeelding

Pharlap

Re: Rijfoto's van mijn kanjer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 18:20

Nou zet ik er eindelijk wat op en nou hoor ik niks.
Groetjes pharlap.

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:25

Ik vind dat je een erg leuk paard hebt, maar wat heb je je handen laag. En je zit muntjes te zoeken op de grond Tong uitsteken maar voor de rest egt leuk en dat bovenlipje aaaah!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:27

leuke foto's enne het valt allemaal best wel mee met hoe jij het ziet.. want je ziet er echt niet dik uit.. Ohaj leuk paardje heb je Tong uitsteken

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:27

Door je trui dacht ik op één foto dat je een arm voor je lichaam had ( en niet aan de teugels) hehe. Vond het al raar, dat wel.

Ziet er verder vriendelijk uit. Ik denk dat je ook wel zonder de Thiedemann kan ( of wat losser), probeer dat binnenkort maar eens! Je paard lijkt met deze houding iig geen moeite te hebben.

Succes met je paard!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:29

leuke foto's hoor Lachen
Leuke pony ook ..je moet wel je handen wat eer dragen en bij elkaar houden.. Tong uitsteken en naar voren kijke..

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:32

Het commentaar is eigenlijk al gegeven, verder ziet het er echt netjes uit hoor... Lachen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:02

Leuk paardje.
Probeer je handen ook iets meer voor je te houden, soms zitten ze helemaal op je zadel.

Zijn we een beetje aardig Haha! ??

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 21:41

Jullie zijn zeker aardig Haha!
Er was iemand die dacht dat hij zonder thiedeman kan, maar dat lijkt zo.
Dit is een paard met gebruiksaanwijzing ( hij is ingereden, weet ik sinds kort en dat verklaart heel veel. met slof en koper rolletjes bit op drie jarige leeftijd Boos! ) Toen het dressuurmatig niet zo liep, is hij western beleert, onderdeel pleasure, daarna mocht hij het dressuurmatig weer doen. Uiteindelijk is hij verkocht vanwege zijn moeilijke karakter, aan een meisje, die hem ook weer doorverkocht heeft. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb hem van een handelaar die veel op markten komt, dus hij komt echt uit de handel. Dus hij heeft wel een reisje achter de boeg. Het eerste jaar lag ik er ook alleen maar naast Huilen .
Daarbij komt nog dat het een headshaker is,het hele jaar door, en ik met een peesontsteking zit in mijn arm. Als hij dan zo druk is met zijn hoofd, en ook nog eens als een giraf loopt dan weet je wel hoe mijn arm is aan het eind. Ook is zijn stap heel slecht (hij maakt geen mooie pas ). zijn draf en galop zijn heel netjes.
Er hebben trouwens al verschillende mensen ( van b,l en m en zz ) geprobeert hem echt ontspannen nageefelijk te rijden, maar het is onbegonnen werk. Hij is medisch helemaal door de mangel gehaald. Er zijn foto's gemaakt van zijn rug en benen om te kijken of er iets fout zit maar alles is goed. Hij is wel heel gevoelig voor spierbevangenheid, dus is het lang los rijden enz. De tandarts komt 1 keer per jaar, zijn zadel wordt regelmatig nagekeken en tegenwoordig heb ik een rubber bit in. Er zitten echt wat dingen in zijn koppie ( hij is bijvoorbeelt in de bak met anderen echt niet leuk, aanvallen en tandenknarsend wegrennen, je bent dan telkens bezig met corrigeren, gelukkig rijd ik vaak alleen ) in de wei is het een watje en kan hij met iedereen. Mijn veearts heeft al geadviseerd om niet meer echt heel dressuurmatig aan de slag te gaan, wat een heel wijs advies is. Ik wil tijdens priveles e.d nl te veel van hem wat alleen maar druk en stress geeft. Ik rijd dus lekker af en toe in de bak en veel buiten. Over twee weken gaan we lekker naar drunen, iets doen waar we allebei goed in zijn Haha! ( crossen). Ik ben tevreden zo en ik ben super gek op hem. Ik ben van heel ver gekomen, en er is mij al verteld dat ik het leukste ervan af gesnoept heb. Mijn wedstrijd spullen heb ik verkocht, en ik rijd lekker voor de lol. Daar gaat het om. ( ik rij trouwens niet altijd met hulpmiddel hoor Haha! )
Groetjes Pharlap.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:09

Wat fijn om te horen dat zo'n handelspaardje goed terecht gekomen is!
En ik denk dat als jij met veel geduld doorwerkt je op een gegeven moment steeds minder met hulpteugels in de weer hoeft te gaan.
Op de foto van het bovenlipje hou je je handen wel een beetke apart. Probber daar op te letten, zo kun je de beweging eigenlijkniet netjes meer opvangen.
Veel prijplezier nog met hem!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:11

Inderdaad heerlijk om te horen dat er aan dat handelsleventje een einde is gekomen en dat ie nu een leuk baasje heeft gevonden. Ja Ik vind je handen op zich wel meevallen, ik hoor vaak dat als je een paard ontspannen wil gaan rijden je je handen best wat lager en breder mag zetten. Als ie eenmaal goed ontspannen raakt kan je m altijd wat meer op gaan pakken. Ik dacht eerst van zo die is gespannen, maar nu ik zijn verhaal heb gelezen vind ik dat je al heel wat hebt bereikt met zo'n paardje! Lachen

Edit: maar pas wel op dat je je handen niet teveel naar je toehaalt of vastzet, dat leek op foto 2 of 3 ? even zo maar kan een moment opname zijn natuurlijk.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:21

Ok, je paard heeft de wereld al gezien dan ( met alle negatieve dingen van dien). Ik vond de thiedemann ook niet schadelijk hoor, want als ie goed loopt hangt ie vanzelf los, maar vanwege het vriendelijke beeld dacht ik dat het ook wel zonder kon! Maar gezien jullie medische problemen zou ik er lekker mee blijven rijden.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 06:05

Bedankt voor jullie tips en reactie's, dat vind ik echt tof.
Btw, wat ik met mijn handen aan het doen ben op die foto met die lip weet ik zelf ook niet hoor.
Wel leuk zo die foto's en reacties, anders kan iets zo'n slechte gewoonte worden.
Bedankt. Groetjes pharlap.

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:06

Pharlap schreef:
Nou zet ik er eindelijk wat op en nou hoor ik niks.
Groetjes pharlap.

het voordeel van rijfoto`s maken is; dat je je zelf kan zien, je houding, je handen je paard enz.
als je er op zit zie je dit allemaal niet.
op deze manier kan je je foutjes verbeteren.
let wel! het zijn moment opnamens.
het is ook erg handig om een filmpje te maken. dan zie je alles.
en aan die punten kan je weer werken.

ik vind het erge leuke foto`s, die onderlip Tong uitsteken
die van mij gooit haar tong over het bit Haha! zo heeft ieder wel wat, maar dat maakt jou paard zo speciaal.

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:26

leuke foto's, mooi paardje Tong uitsteken