Scapa beach polo(15-05;Knokke)*veel*

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Scapa beach polo(15-05;Knokke)*veel*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 00:11

Ook ik heb er een dagje kust op zitten. Hoorde in de week op de radio dat er dit weekend in Knokke-Heist Beach Polo was, en aangezien ik polo nooit irl heb gezien en enkel ken van foto's of korte reportages over de Britse familie(:+), ben ik eens een kijkje gaan nemen. Filmpjes kan ik ook zetten, maar dan moet ik met de camera vanaf de tv opnemen want we hebben de videorecorder gebruikt en die sluit niet aan op de pc, maar ik zal morgen of overmorgen kijken als dat lukt Lachen

Ik vond het iig ontzettend goed, zeker de moeite waard om te kijken, en het weer is ook heel goed meegevallen, op de bijtende wind na Lachen sorry voor de grote hoeveelheid pics Bloos
Afbeelding
De aankomst van de paarden
Afbeelding
hier een groepje bijeen(er was wel een clubje met de dabbers bij, bij 1 bepaalde stand hadden zowat alle paarden een kuil van een halve meter gegraven, echt teamwork Clown)

Afbeelding
van bovenop de heuvel gezien
Afbeelding
paard klaargemaakt voor de westrijd
Afbeelding
even alles goedzetten
Afbeelding
de groom(vermoed ik Clown) die het paard even opwarmt (ja hoor als ik het goed heb was het een fransman Clown Haha! )
Afbeelding
team rood maakt zich klaar(vraag me niet hoe ze heten, ben een totale polo-leek Bloos )
Afbeelding
hier een speler van team groen met een jongetje(zoontje?) even een rondje in galop over het strand Lachen
Afbeelding
de nummers 1 en 2 van de rode stappen naar de zee toe
Afbeelding
de scheids is ook klaar(ok eigenlijk was deze foto op het einde getrokken Haha!)
Afbeelding
en starten maar!
Afbeelding
er werd vooral door de eerste twee teams aardig wat gebikkeld. We zijn zelfs een keertje een paar meter achteruit moeten springen, want de bal kwam vlak voor onze voeten neer en als je zes paarden op je af ziet stormen met ruiters die blijkbaar alleen oog voor de bal hebben en het publiek niet zien slik je wel even Clown (maar we zijn netjes wat achteruitgegaan en er zijn geen gewonden gevallen, buiten die ene scheidsrechter(of wat het ook is) aan het doel die de bal loeihard tegen zich aan kreeg, maar ook hij moest niet afgevoerd worden Schijnheilig Haha! ), maarja, wei gaat er nu achter een goal staan Clown Haha!
Afbeelding
ze zijn wel volledig geschoren allemaal, van de manen en maantop toe
Afbeelding
scheids, roodje en groentje naar de ander kant aan het racen
Afbeelding
en natuurlijk ook eens de andere kant op, anders zou het maar saai zijn Haha!
Afbeelding
geloof dat ze nu even terug kwamen om van paard te wisselen(ze wisselen 4x van paard)
Afbeelding
en hier zijn we weer bezig(zoek het balletje Clown)
Afbeelding
en ons groentje kijkt achterom terwijl hij spectaculair achtervolgd word door deze twee rode heren met een superieure paarden (ok, dit is misschien wat overdreven geef ik toe Clown Haha!)
Afbeelding
waar is dat balletje nu? Clown (A: buiten mijn beeld Haha! )
Afbeelding
bontje Lachen
Afbeelding
proberen te bal te bemachtigen, jammer genoeg staat die er net niet op
Afbeelding
nog eens volle vaart vooruit
Afbeelding
en het was mooi geweest Cool
Afbeelding
ook team groen heeft er genoeg van, tijd voor team wit en blauw Haha!
Afbeelding
dus staan de witte
Afbeelding
tegenstanders van onze blauwen(volgens mij waren dat Belgen, maar ben niet zeker Bloos! Bloos)
Afbeelding
ook voor de tweede match van de dag is het publiek talrijk aanwezig
Afbeelding
en we zijn weer vertrokken Ja
Afbeelding
allen op een rijtje Clown
Afbeelding
ze hadden trouwens een leuke manier om van paard te wisselen, ze raakten de grond nog niet eens, sprongen gewoon van het ene paard op het ander en vertrokken weer Haha!
Afbeelding
mooi paardje Lachen
Afbeelding
nog een laatste foto op het actieveld..
Afbeelding
en ook wit en blauw bliezen de aftocht Lachen

als ze volgend jaar opnieuw beach houden ben ik er zeker weer bij Lachen

Laulitz

Re: Scapa beach polo(15-05;Knokke)*veel*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 07:48

Gaaf joh! Grappig om te zien hoe sommig hard naar het balletje aan het zoeken zijn! Knipoog
BTW, mn vriendin (kiekpjot @ bokt) ging er geloof ik ook heen.. ik zal eens na vragen Knipoog

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 08:09

Vind het toch maar niets die polo.
Al dat getrek aan die paarden Boos!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 08:13

Leuke foto's Katleen! Lijkt me heel apart om eens te zien Ja

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 08:17

Ja idd Diablo, weet niet.

Terwijl er toch 4x gewisseld wordt in een uur ofzo! Dus elk paard loopt maar 15mintjes. Ook lijkt het heel extreem door de afgeschoren manen en opgebonden staart, terwijl dat juist is zodat ze zichzelf niet verwonden. Ook trekken ze zo het hoofd opzij zodat ze de paarden niet raken....
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken...

Leuke foto's!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 08:36

Leuke foto's!
Lijkt me erg leuk om een keer te zien!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 08:59

Leuke foto's Ja

Wil ik ook wel een keer heen Lachen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 09:43

wow vet!!
als ik geweten had dat dat er was was ik wel komen kijken Haha!:D

Ik was in Frankrijk toen de wereld kampioenschappen gehouden werden. het lijkt wel bruut, maar die spelers zijn echt wel zuinig op hun paarden... En al die hulpteugels, wow, ik zou helemaal in de knoop raken als ik moest zadelen. En die manen en staart zo is idd voor de veiligheid van het paard... en die bescherming hebben ze ook wel nodig. En idd dat wisselen, dat is zo gaaf!! toen ik dat voor het eerst zag wou ik het ook meteen leren haha. Echt coole fotos trouwens!!! Mijn lukte het amper om een scherpe foto te schieten.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 11:51

Jij was er dus ook Haha!.
Je hebt ook leuke foto's gemaakt!

Heb je de show ook nog gezien?

Ik heb alleen de eerste wedstrijd gezien, ik stond er in m'n korte broek en dat was behoorlijk koud Haha!.

Team rood was geloof ik Q-Music en groen Landrover (of tenminste wsl gesponserd door Tong uitsteken).

Het was het super om te zien Ja.

Edit: Typfoutjes.

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 12:20

ook leuk om een keer gezien te hebben!
het lijkt me alleen dat er soms van die enorme, logge, dikke mannen op zo'n tenger, klein paardje zitten.
of lijkt dat maar en ben ik nou gek?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 12:26

Oh gaaf Haha!
Wil dat ook wel een keer irl meemaken!!
Toffe foto's joh!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 12:28

Het is ook niet mijn favoriete sport, ik vind het er altijd heel erg bruut uitzien. Al dat tuig ook, waarom zoveel aan je paard hangen? Verward
Maar er zitten wel heel erg mooie foto's tussen! Zou zeker wel spectaculair geweest zijn om daar bij te zijn Ja

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 12:30

goofyM schreef:
ook leuk om een keer gezien te hebben!
het lijkt me alleen dat er soms van die enorme, logge, dikke mannen op zo'n tenger, klein paardje zitten.
Het waren, zo ver ik kon zine, geen sprietjes nee Tong uitsteken. Maar 'k geloof niet dat de paarden er last van hadden als je ze zag gaan.

De paarden waren eigenlijk niet zo groot (Kathleentje, correct me if I'm wrong Tong uitsteken). Maar ik denk dat dat niet zo handig is, als je zo 'n groot paard korte wendingen e.d. moet laten maken Lachen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 12:40

diablo_zot schreef:
Vind het toch maar niets die polo.
Al dat getrek aan die paarden Boos!

eigenlijk vond ik het nogal meevallen. Op een paar na moet ik wel toegeven, die wel eens af en toe een noodstop maakte met de teugels, heb ik niet veel verzet en gesleur gezien. Ze hebben wel heel wat omhangen en ook scherpe bitten in, maar ze rijden maar met 1 hand(ontzettend knap als je zoveel omhebt) en het grote deel van de tijd gebruikten ze kleine bewegingen met de hand om het paard om te krijgen, ik heb eigenlijk geen moment het gevoel gehad dat de paarden en het niet leuk vonden en dat er teveel in de bek werd gesjord(misschien op het bonte paard na)
Citaat:
Heb je de show ook nog gezien?

nee toen had mijn moeder er genoeg van, ze wou nog wat gaan terassen Haha!
Citaat:

om eerlijk te zijn viel mij dat ook wel op. Er waren inderdaad een paar mannen bij die nogal struis gebouwd waren, en ik vroeg me ook af als zo'n zware man om zo'n klein slank paardje wel goed was.

Maar als ik anderzijds dan zag hoe dat paardje met die man een kwartierlang zonder moeite pijlsnel kon wenden en rennen had ik niet de indruk dat ze er last van hadden Haha!
Citaat:
De paarden waren eigenlijk niet zo groot

KATLEEN is de naam Boos! Clown
En nee het waren allemaal kleine slanke paardjes.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 12:43

Sorry Tong uitsteken (was op Nickname bedoelt Knipoog ).

Ik vond vooral die scheidrechter grappig Nagelbijten / Gniffelen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 12:44

Merendeel van de paarden heeft trouwens de oren naar voren en een vrolijke uitdrukking op het hoofd Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 13:43

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:07

mijn paardje heeft dat ook nog gedaan en die reageert direct als je iets doet in haar mond

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:33

haha ja dat valt mij ook altijd op,
het zijn altijd best stevige mannetjes die aan polo doen Tong uitsteken En dan die hele ranke kleine paardjes er onder...
Maar na zown wedstrijd zijn de paarden ook wel gesloopt hoor, met droogstappen zitten er soms echte '3de wereld landen' paarden tussen, helemaal doorweekt en compleet buiten adem... het tuig is ook altijd zeiknat...

Maar het is wel ontzettend leuk om te zien, zo hard als ze versnellen, wow...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 21:25

Toydoll schreef:
Maar na zown wedstrijd zijn de paarden ook wel gesloopt hoor, met droogstappen zitten er soms echte '3de wereld landen' paarden tussen, helemaal doorweekt en compleet buiten adem... het tuig is ook altijd zeiknat...

Dat heb ik wel niet gezien daar. De paarden waren wel bezweet(net als de ruiter dus dat compenseert een beetje Haha!) maar ze zagen er nog blakend gezond uit en perfect op gewicht en goed uitgestapt, althans de paarden die ik na de wedstrijd nog even ben gaan bekijken Lachen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:42

xKatleentjex schreef:
Toydoll schreef:

Dat heb ik wel niet gezien daar. De paarden waren wel bezweet(net als de ruiter dus dat compenseert een beetje Haha!) maar ze zagen er nog blakend gezond uit en perfect op gewicht en goed uitgestapt, althans de paarden die ik na de wedstrijd nog even ben gaan bekijken Lachen

nou beter toch dan!
komt miss ook wel door het weer, ik was bij de wereldkampioenschappen, en dat was in frankrijk en het was toen iets van 30 graden..
Nou is het idd zo dat die mannetjes nog gesloopter waren Tong uitsteken

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:58

kruisjes

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:07

wat een leer heeft zo'n paard aan z'n hoofd hangen zeg... niet te geloven Lachen

Het ziet er wel erg spectaculair uit,.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:13

Ik vind het altijd wel gaaf om te zien, maar het sfeertje van de mannekes zelf is AFSCHUWELIJK. Echt kouwe kak van de bovenste plank.
Ik heb laatst een demonstratie gezien van de wassenaarse poloclub, en daar werd iedereen uitgenodigd ook aan polo te gaan doen. "je hebt maar 2 paarden nodig, wel een beetje van niveau, een vrachtwagen om ze in te vervoeren, en een groom. Verder hoef je dan alleen nog maar je materiaal en je (paar duizend euro) contributie te betalen." Bah, het kijk ons eens geld hebben sfeertje. Volop jenever zuipen tijdens de demonstratie (fles was half leeg na een half uurtje), te laat aan komen crossen met papa's dure auto, om vervolgens te schelden dat je het parkeerterrein voor de trailers niet op mag, want ze zijn al zo laat. Ze hoefden verdorie alleen maar op het paard te springen, alles was voor ze klaar gemaakt! En het gepeupel hield ze gewoon tegen, het is toch van de zotte! Haha!
Nee, mijn sport is het niet!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:14

hele mooie mfoto´s katleen !
nee, dat heb ik ook nog nooit IRL gezien..
en inderdaad... wat een boel leer... !