magic@work met dubbele longe

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magiclover

magic@work met dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 22:01

ik ging magic ff longeren en er werden wat foto's gemaakt.
ik zou graag commentaar willen en ook tips over hoe het eruit ziet
hou er wel rekening mee dat magic dit nog niet vaak gedaan heeft en ik ook nog niet. een stuk of 6 keer.
volgens mij sta ik vaak te ver achter hem en is de lijn achter niet helemaal goed.
de singel is ook wat te groot maar die heb ik geleend van iemand en ik hoop dat ik snel een eigen kan halen Knipoog (kleinere)
Afbeeldingeerst effe stappen
Afbeeldingoh moet dat Clown
Afbeeldingen actie!
Afbeeldingen un galopje
Afbeeldingweer in draf
Afbeeldingik wil niet lopen zegt magic Tong uitsteken
Afbeeldingkwaje magic
Afbeelding
Afbeelding Dromen
Afbeeldingeen oortje naar vore Haha!
Afbeeldingsjattig Clown
Afbeeldingen ik met magic Pling

http://www.zippyvideos.com/117114117276335.html hier nog een filmpje

groetjes charelle

Anora

Re: magic@work met dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:03

Leuke pony hoor, alleen hij heeft er volgens mij niet zo'n zin in Tong uitsteken
Waarom eigenlijk dubbele longe?

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 22:18

omdat ik heb anders met zweep moet longeren en daan is hij soms nog wel ens floep floep en dat had mijn moeder weer gezien en dan moet ik het gelijk weer doen(ik word er vaak helemaal gek van en ze kan zelf niet eens paardrijden)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:22

Je kan hem beter met een hoofdstel om longeren met de dubbele longe en toch met een zweep.

De zweep zorgt ervoor dat hij mooi voorwaarts blijft en in combinatie met een hoofdstel + bit in, kan je hem mooi in aanleuning krijgen.

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 22:27

weet ik maar ik moest alles ff op de fiets menemen maar als ik met de auto ga doe ik meestal ook met het hooftstel maar vaak als mijn moeder eenmaal iets in haar hoofd heeft moet ik het doen anders doet zij het achter mijn rug om dus...en als ik ook nog met zweep ga longeren floept hij den kik ook een beetje want hij accsepteert de benen en de zweep niet want in plaats van op de bennen voor uit te gaan bokt hij vaak en ook met de longezweep dus dan kan ik heb beter alleen met 2 longe longeren heb ik dan het idee want ander gaat hij heel rg veel bokken denk ik want hij is meestal heel erg eigenwijs Clown Clown Knipoog Bloos Bloos (vind ik wel leuk meestal Bloos Clown )

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:30

je kan idd beter longeren met dubbele longe als je een hoofdstel gebruikt, en als je een singel hebt zonder lage ringetjes kan je beter je zadle erop leggen, de beugels naar benden doen, en ze dan onder de buik aan elkaar binden met ene halstertouw(dan klapperen ze niet zo), en daar de lijnen doorheen doen, werkt heel handig, en fijner dan de lijn door de singel heen!

zelf heb ik bij de dubbele longe geen zweep nodig, maar die van mij weet dat als ik een keer boos wordt dat ie maar beter actief kan worden, dit weet ie omdat ie de zweep al vaak genoeg gevoeld heeft en inmiddels ook respect voor me heeft zonder zweep in mn hand Knipoog

maar het voorwaartse is echt het allerbelangrijkste(niet hard maar aktief!) of jou nou longeert of rijdt, altijd voorwaarts houden, dus dan maar met zweep erbij hoor Lachen foto 8 heeft ie wel een goed ondertredend achterbeen, dat zou je dus eigenlijk altijd moeten zien Lachen

verder vind ik t een leuke pony, en naja moeders die weten het altijd beter, daar heb ik hier ook last van Knipoog

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:34

vind dat de magic een leuk koppie heeft..

En als je met dubbele longe longeerd is het niet de bedoeling om met de lijn die achter zijn kont gaat om hem daarmee aan te drijven. Je moet proberen gelijke druk te houden. Misschien is het fijner voor magic als je gewoon de longe door de ringen haalt. want zo zit het ook niet echt lekker.
Hij loopt nu met zijn hoofd wat naar buiten.
En ik zou zeker gewoon een hoofdstel in doen en een longeerzweep erbij nemen.

Hoe oud is de pony?

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 22:39

i weet dat ik eigenlijk de longe door de ringen moet halen maar ikdenk dat het voor magic niet fijn is om die lijn steeds tegen zijn kont aan te hebben
en magic is nu 8 jaar en hij is inderdaad lief maar ook heel eigenwijs Clown Clown

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:41

je kan de lijnen ook over de rug halen dus niet achterlangs...

Want zo klapperen met je lijn om hem aan te drijven vind hij ook niet prettig.
En elk paard is wel eigenwijs toch Knipoog moet kunnen he. Enkel hij moet wel weten wie de baas is.

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 22:45

hoe bedoel je over de rug halen dat snap ik niet echt Bloos
ik weet dat i knu klapper om hem aan te drijven maar met de longe zweep gaat hij bokken of springt hij weg maar hij had vandaag niet zoon zin want meestal is het een stuk minder maar ik ben ook nog wat onhandig met die lijnen want ik heb het oo knog niet zo vaak gedaan Bloos Bloos Bloos

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 11:40

Hij loopt inderdaad met zijn hoofd naar buiten, en dat is denk ik niet de bedoeling van een dubbele longe.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 12:07

OP deze manier train je een paard niet. Het is lekker rondsjouwen aan de longe. Is niet erg, maar als je wilt trainen zul je het anders aan moeten pakken. Paard kijkt naar buiten, er zit geen bit in de mond, en de longeerlijn kan doordat deze onder de singel doorloopt niet soepeltjes glijden.
Je kunt heel gemakkelijk een ringetje op de longeersingel klinken op de juiste hoogte.
Het paard is al gewend aan een dubbellonge, dus met een bit in verder trainen gaat dan vrij gemakkelijk.
Stelling vragen is ook iets waar je aan moet werken. Misschien is een enkele longe en een gogue een idee?

Die galopfoto ind e linkergalop met 3 benen aan de grond is wel een leuke foto. Knipoog

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 14:28

germie:ze hadden dat al een ker gezegt(van dat ringentje)maar toen had ik uitgelegt dat de longelijn dan vlak onder zijn staart komt en dat vind hij niet fijn

maar alvast bedank voor de reacties maar er zijn er natuurlijk nog altijd welkom Knipoog Knipoog Clown

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:40

Als je je paard goed wil longeren moet je ook alles bij hebben,niet zo van 'ik moet met de fiets en dan kan dat niet mee'.Hoe je nu longeerd heeft de dubbel longe geen enkel nut.De dubbellonge dient ook helemaal niet als een zweepvervanger !
Mooie pony !

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:58

magiclover schreef:
germie:ze hadden dat al een ker gezegt(van dat ringentje)maar toen had ik uitgelegt dat de longelijn dan vlak onder zijn staart komt en dat vind hij niet fijn

maar alvast bedank voor de reacties maar er zijn er natuurlijk nog altijd welkom Knipoog Knipoog Clown

Wat ik bedoel is een ringetje maken aan de singel op de plaats waar nu de longe loopt. Dus dan zit de staart niet inde weg.

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 21:20

ooh zo maar dan heb ik het probleem dat die singel niet van mij is die is van een kennis van ons endie heeft ee nfries gehad en daar is die singel van en wij mogen de singel niet van haar over nemen(het paard is weg waarschijnlijk naar de slacht omdat hij iets aan zijn pezen had dat had de verzekering bestotn)dus dat kan ik dan niet doen als het vast moet zitten maar dat zit het d an denk ik wel maar ik ben wel al op zoek naareen goede longesingel daar voor maar dat lukt nog niet ergt