Ik spring nu M/E met mn pony, ben gelijk de eerste keer uitgebeld op hindernis 4(heb daarna nog HC gesprongen 1x en daar ben ik tot hindernis 3 gekomen). Het probleem is eigenlijk dat als ik in de springring ben en rikky andere pony´s ziet, hij alleen naar zijn "collega´s" wil.
Als we hebben gegroet en de bel gaat, dan springt hij wel tot hij de eerste hindernis tegenkomt die langs de uitgang gaat. Hij stopt daar en gaat staan stuiteren (zie avater, steigerfoto). Ik heb dus vaak een goede ronde als hij in een afgesloten bak moet springen. (ook niet altijd, want hij is dan alleen!) Maar het buitenseizoen is dus eigenlijk vreselijk.. (losrijring naast de bak) Vaak heeft hij al een soort van rem naar de hindernis die aan de uitgang ligt, waardoor ik hem niet goed meer bij kan rijden en hij onmogelijk kan springen (iig op deze hoogte). Ik geef hem dan een mep totdat hij weer drang naar voren heeft, en dan rij ik opnieuw aan. Voor hij die drang nara voren weer heeft zijn we meestal wel 40 sec verder. Thuis heeft hij dit probleem niet en springt hij eigenlijk alles, net zoals bij het inspringen. Ik spring niet zo heel hoog in(hou de lol erin zeg maar), en soms spring ik dus als ik ben uitgebeld nog even in de inspringring en laat ik de hindernis een flink eind omhoog gaan(hoger dan in het parcours). Hij doet het dan vrij gemakkelijk, zonder een rem of anker dat achter hem aan sleept! Hoogte is dus het probleem niet!
Ik word er echt gek van en heb geen idee meer hoe ik dit moet oplossen. Ik ben altijd consequent en bokken en steigeren mag hij niet ongestraft doen! Hij is van zn karakter natuurlijk al niet echt de makkelijkste, en ik blijf het ook wel proberen. Maar door dit gedrag word ik zelf ook een beetje onzeker. Laatst heb ik een cross gedaan en dat deed hij over het algemeen best goed. Het zit hem dan ook echt niet in het probleem dat hij het niet aankan(dit waren moeilijkere hindernissen dan in een normaal M parcour) Maar in het anker dat hij aan zn staart heeft hangen..
wie heeft de overtuigende tip? Hoe laat ik mn pony inzien, dat zijn sociale leven voor mij minder belangrijk is dan zn werk!