Ow ow wat ging het vandaag weer lekker
Oke ze heeft 3 weken niet gelopen, maar gister ging het super goed ..Vandaag dus duidelijk niet ..
Hoofd omhoog, versnelling op zn hoogst en scheuren maar .. *zucht*
Na kwartier ging het redelijk, wil ik stoppen na een half uur omdat het redelijk goed ging toen, gaat ze doen alsof ze kabouters ziet .. *nog diepere zucht*
Ik kreeg haar dus met geen mogelijkheid dichter dan 2 meter in de buurt van die hoek dus wat doe ik dan ..
Keer flink met de sporen erin, keer een snuk en een flinke schreeuw, maar nee ook dit helpt niet dus dan de zweep er maar op..
Ben 15 minuten bezig geweest.. tussendoor elke keer weer ff rustig van de hoek af en er weer naartoe rijden, maar ow ow wat was ik boos en ja idd dat werkt tegenovergesteld..
Nu het echte probleem.. Het gaat altijd zo als ik twee dagen achter elkaar rijdt.. de eerste dag loopt ze super en de dag erna loopt ze een rodeopaard te spelen waardoor ik dus boos wordt en mezelf en haar helemaal opfok (waardoor ze nog irritanter gaat doen)
Hebben jullie hier tips tegen?
Alvast bedankt !!
p.s. Ze is wel in de puberteit dus dat heeft ermee te maken maar vooral tips hoe ik het rustig op kan lossen, uiteindelijk heb ik wel gewonnen maar als het elke keer zo moet ..

wanneer ben je slimmer als je paard hij verzind elke keer wat nieuws ze zijn soms veel slimmer dan je wel denkt gr een ervaren ruiter met slimme paarden