Jumping Oscar@Jumpwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Jumping Oscar@Jumpwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 10:24

Gister weer gereden.
We hebben eerst wat dressuur gedaan om hem wat los te werken en toen hebben we nog wat balkjes gedraafd en toen een pauze gehouden van ong. een half uur en toen zijn we weer rustig gaan beginnen.....later toen hij goed los was hebben we nog wat gesprongen...Oscar is vroeger springkampioen geweest en vindt het nog superleuk om te doen en we hebben niet zo vaak gesprongen.
We weten het van onze handen dat we die wat hoger mogen houden en dat we meer mogen meegeven met de sprongen en van onze kapstokkies.
En dat Patty(pattypaard) niet altijd even recht zit heeft een rede: Ze heeft iets aan haar rug.
Verdere tips zijn welkom, maar houd het netjes en niet afkraken. Knipoog Haha!
Nou ja we houden jullie niet meer in spanning, plak wat lijm op uw stoel en ga lekker stevig zitten Clown
En waag het je niet om dit weg te klikken Koe Clown Knipoog Vingers aflikken Haha!
Nou....Hier zijn de foto's:

Afbeeldingeerst een foto van marcus Vingers aflikken
Afbeeldinglieve oscartje met het hoofdstelletje Clown
Afbeeldingvieze oscar Boos! Knipoog Tong uitsteken
Afbeeldingoscar gepoetst en gezadelt..alleen moesten nog hoeven krabben Bloos (normaal heeft ie ut zadel dan nog niet op)
Afbeeldingoscars lieve koppie Vork
Afbeeldinghier ikke op oscar. patty had hem van tevoren al losgereden
Afbeelding
Afbeeldinglieve oscar (vinden we een mooie foto Pling )
Afbeeldingpotverdomme ikke...die handjes moete hoger Bloos
AfbeeldingOehhh....boskabouters Huilen Tong uitsteken ENG... Clown Koe
Afbeeldingen in draf Knipoog
Afbeeldingmooi lopende oscar Haha!
Afbeeldingmooie foto Vingers aflikken
Afbeeldingen balkjes drave
Afbeeldingen derlangs Koe
Afbeeldingin galop
Afbeeldingook wel leuke foto Knipoog alleen handjes bijelkaar houde Verdrietig
Afbeeldingpatty balkjes drave...kapstokkies Clown
Afbeeldingen oscar van onderaf Vork
Afbeeldinglief!!! Haha! we hadden un handoek meegenomen om tussendoor even op te leggen met de pauze Vingers aflikken (lol)
Afbeeldingoscar kan wel afbuige Haha! Haha! Haha!
Afbeeldingook leuke foto Haha! (patty was teugels op aant pakke) toen een pauze gehad van zeker een half uur...en toen weer rustig begonne
Afbeeldingniet op mijn handjes lette Bloos
Afbeeldingniet op mijn domme kop lette Koe
Afbeeldingoscar gaat te hard Clown
Afbeeldingpatty weer op oscar
Afbeeldingin draf
Afbeeldingdat beentje Haha!
Afbeeldinglief hindernisje...weer dat beentje Pling
Afbeelding*joehoe!!!Jump!! Haha! *
Afbeelding
Afbeeldingleuke foto Haha!
Afbeeldingjaja...dromend springen Dromen
Afbeeldingen van schuinachter...mijn benen Bloos Bloos
Afbeeldingand jump again Knipoog
Afbeeldingen uitstappen....ik had lol Tong uitsteken
Afbeeldingen dat was het weer Vingers aflikken

Hier de filmpjes(niet helemaal op volgorde)

http://www.zippyvideos.com/136376224271125.html deze moet je zien Clown hoe oscar doet

http://www.zippyvideos.com/195542020271145.html

http://www.zippyvideos.com/164649673271155.html

http://www.zippyvideos.com/46562031271165.html

http://www.zippyvideos.com/15188417271245.html

http://www.zippyvideos.com/133925881271285.html

http://www.zippyvideos.com/166093974271295.html

http://www.zippyvideos.com/98964732271305.html

http://www.zippyvideos.com/19545722271345.html

http://www.zippyvideos.com/130435938271365.html

http://www.zippyvideos.com/44936541271385.html

http://www.zippyvideos.com/169400283271455.html

En dat was het dan alweer Haha!
sorry voor de hoeveelheid

Als je dit ziet laat dan even een bericht achter
Dank u wel
Wij hopen dat u genoten heeft en ondertussen zal de lijm wel weer losgelaten hebben Tong uitsteken

Groetjes Ching-Yi en Patty
En hoefiejs van Oscar

_Noraly

Re: Jumping Oscar@Jumpwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 10:41

Je hebt de neusriem verkeerd ziten, het is een lage en moet dan ook laag zitten, onder het bit. En wat ziet het hoofdstel er slecht uit.. Moet nodig worden ingevet Bloos..
En het zadel ligt ook niet lekker op de rug, jij zit helemaal op het einde van het zadel, je benen liggen ook bijna op het einde. Dat zal vast niet lekker liggen op de rug, misschien een nieuw zadel? Zie foto 7 en vooral 8!
Ik denk zelf dat je hem beter had doorkunnen rijden, en geen rust had moeten geven... Nou dacht tie dat tie klaar was en moest weer aan het werk..
Doe wat met de tips Knipoog..
Verder vind ik het er wel goed uit zien, hoe oud is oscar?

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 10:58

amie_x_mij schreef:
Je hebt de neusriem verkeerd ziten, het is een lage en moet dan ook laag zitten, onder het bit.

klopt de neusriem zit verkeerd. wel leuke foto's verder. maar zou je niet een cap op doen? lijkt mij wel wat veiliger, maja dat moet je zelf weten. oscar is wel een hele leuke pony.
Laatst bijgewerkt door Pommier op 15-05-05 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 10:59

Op zich wel een leuk paardje hoor Ja

Ik kan de filmpjes niet kijken

Maar voor het commetaar ... >> dat is al gezegd.. je moet het niet opvatten dat je alles verkeerd heb gedaan maar het is gewoon beter voor een pony als die in 1 keer door kan lopen al had je dat half uur gestapt dat is beter dan dat je hem stilzet. Dan denken ze dat ze klaar zijn. Het zadel vind ik idd ook niet echt lekker liggen op de rug van oscar.. Ach gut

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 11:09

De neusriem moet 'onder' het bit zitten.
Maar verder leuke foto's !

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 11:14

ehmm het zadel is een echt springzadel en alles heeft idd een likje vet nodig Haha! Ze zeiden tegen mij dat ik de neusriem zo moest doen.
En ja de zadel is zo klein Clown en ik kan er dan niet fatsoenlijk op zitten...en nee ik rijdt niet met cap Bloos daar nog nooit met cap gereden Bloos sorry vind het een irri ding...maarja geen gezeur meer over cap ik ken die pony's al erg lang
idd wel waar van die pauze, maarja ik dacht zo...hij heeft ook wel rust nodig(heeft niet eens veel gedaan maarja springen is best wel zwaar)
oscar is nu 20/21 al zou je het niet zeggen Knipoog

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:16

Oscar is echt een leuke pony, commentaar is al gegeven dus daar zeg ik niks meer over. Leuke foto's wel! Misschien nog een tip: als julie zomervakantie hebben wat beter springmateriaal in elkaar knutselen Haha!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:19

Wat een leuke pony! Filmpjes doen het alleen niet bij mij

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:30

Leuke foto's. Maar probeer je handen niet vast te zetten op je pony tijdens de sprong.
Maar wat ik me toch afvraag, waar heb je je sporen mee vastgemaakt?

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 13:33

vivanes schreef:
Leuke foto's. Maar probeer je handen niet vast te zetten op je pony tijdens de sprong.
Maar wat ik me toch afvraag, waar heb je je sporen mee vastgemaakt?

het zijn gewoon sproorbandjes...maar dan int blauw.....waren voor Marcus bedoeld maar ben ze vergeten af te doen Bloos Bloos Bloos Bloos

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:54

Het mag dan wel een springzadel zijn, maar voor een springzadel ligt tie nog steeds heel slecht!

Je kunt opzich niet zien dat tie al zo oud is, schat eerder jaar of 17

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:07

zo´n neusriem hoort voor het bit vast te zitten. laag dus. en vind het zadel inderdaad niet echt lekker liggen en kan je de rug van oscar goed mee verpesten. je kan beter gewoon blijven rijden.

verder leuke pony. in jullie vorige topic zag ik dat jullie de martingaal aan de teugels zelf had vastegemaakt. aand e gespjes. daar is een martingaal niet voor bedoeld. die hoort zo te zitten zoals op de spring foto´s gewoon los aan de teugels. een martingaal is er niet voor bedoeld om het hoofd van een paard vast te zetten. hij is ervoor bedoeld dat een paard zijn hoofd niet helemaal omhoog kan gooien.

als je eenpaard meer nageefelijker moet krijgen kan je dat net zo goed zonder hulpteugels doen. probeer die achterbenen er dan onder te krijgen en niet het paard naar beneden trekken.

maar hoeveel weten jullie over paarden als ik vragen mag? als jullie nog geeneens weten hoe een neusriem hoort te zitten en hoe een martingaal werkt? jullie zetten dat beestje helemaal vast met die martingaal dat is gewoon zielig:S hoe lang hebben jullie al les?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:15

miranda1983: chingyi rijd 9 jaar zecht ze en ik 5 1/2....we weten wel hoe het hoort te zitten maar chingyi zecht dat de eigenaar tegen haar zei dat ie zo moest zitte.
van de martingaal weet ik dat ie niet zo hoort te zitten maar verder weet ik niks van chingyi en de eigenaar (wat ze hebben afgesproken enz.) dat moet chingyi maar zeggen want daar weet ik niks van Clown
leuke pony is ut zeker Haha!
groetjes patty

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:25

Ja die martingaal valt me nu ook op..
Begin er ook aan te twijfelen of jullie wel verstand hebben van paarden, dat zadel ligt niet goed, het hoofdstel ziet er niet uit, die martingaal :S
En tja hij zit ook nog eens bijna in het oog (zie bij: oscar mooi lopen)

En het springmateriaal is ook onverantwoord

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:27

die keelriem zit echt slecht! Die keelriem zit aan de kant waar je um niet vastmaakt bijna in z'n oog (zie foto's voor de pauze). Ook vind ik de martingaal best wel strak zitten. Zeker als je gaat springen! Vind ook wel dat jullie wat les kunnen gebruiken als je niet eens weet hoe een neusriem hoort te zitten. Voor de rest is Oscar wel een leuk ding Lachen
Ik hoop dat jullie wat leren van als die tips die gegeven worden! Het is trouwens ook beter om met cap op te rijden ... zeker als je gaat springen, maar dat is je eigen verantwoordelijkheid. Heel goed dat Patty wel met cap rijdt!

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:28

als je weet hoe die martingaal hoort te zitten hou hem dan ook zo en ga niet omdat de eigenaar zegt dat ie van hem zo moet dan vast zetten daar is een martingaal zeker niet voor bedoeld. ik zou het nooit doen als zou de eigenaar zeggen van zet die marting gaal maar vast aan de teugels. dat doe je een pony niet aan. . en over die neusriem zeg dan tegen die eigenaar dat het een lage neusriem is en verander het gelijk als de eigenaar weg is. of laat de neusriem zitten zoals ie hoort. maar dan vind ik dat die eigenaar weinig van paarden afweet. ik wil niet zeggen dat ie niet om ze geeft. maar je gaat toch niet zeggen dat die martingaal vast moet zitten:S

wendy_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:32

Vind het een leuke pony om te zien en meeste commentaar is al gegeven en misschien is het verstandig om wat verantwoordelijker met die pony om te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:36

Wat een gezeik allemaal over iets dat al 540000x gezegd is Rolleyes

Leuke pony hoor! Commentaar is al gegeven..

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:58

uhm eerste wat ik wil zeggen is al 100 x gezegd de neusriem. Zeg dan tegen de eigenaar dat tie het neit goed heeft. Dat is toch zielig voor dat paardje. En dan ook ngo die martingaal zo dat slaat nergens op zo zielig!

Mactime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:16

heej juh moet niet tussen de brandnetels springen zeg daar kan een pony ook last van krijgen hoor .. Koe Vork Verdrietig

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:27

Die hoeven Bloos!
Ook trek je hem vaak in de mond,handen op bepaalde foto's wat lager
En als je springt,zelfstandig springen en niet met je handen steunen op je pony Knipoog Bloos!

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:31

Hmm..
Sommige mensen hebben nou eenmaal meer talent, en sneller vat op dingen..
En andere moeten er juist 5 tot 10 jaar over doen, en dan weten ze het nog niet..

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:31

Ja maar val er dan niet de pony mee lastig!

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:41

*zucht...zucht...zucht*

Wat een gezeur weer..... Ik zie alleen maar een supercoole pony die er goed uitziet en er vooral plezier in heeft! De meiden zitten er netjes op, okee springhouding kan af en toe iets beter...maar beide hebben er plezier in!!

Enne, tja cap...... tuurlijk onverstandig om hem niet op te doen, maar is eigen keus!! En waarom moet er nu zoveel heisa over gemaakt worden terwijl er op stijgerpony's niks over gezegd wordt...

Enne springmateriaal overantwoordelijk.....heb wel wat ander materiaal gezien dat veel onverantwoordelijker is. De pony kan de balkjes goed zien, en ze gaan niet te hoog!

Enne @ Miranda...het is wel lekker makkelijk om te zeggen dat je de martingaal niet zo om moet doen..maar als de eigenaar het zegt moet je het ook gewoon doen. Als ik iets tegen mijn bijrijders zeg (ook al is het fout) en ze doen het niet, dan hoeven ze niet meer te komen. Ik vind het al heel wat dat ze dat soort dingen bespreken met de eigenaar. Toch meiden, kan je de volgende keer ook zeggen wat jullie ervan vinden Knipoog

Ik heb nog wel een tip, probeer om na de sprong niet in het zadel te 'ploffen', maar blijf licht. En probeer wat meer voorin het zadel te gaan zitten en dan misschien je beugels een gaatje langer, dan klap je niet de hele tijd op de achterkant van het zadel. Wat betreft het meer verantwoordelijker omgaan met de pony...mensen zeur niet. Ik vind dat jullie er zeker verantwoordelijk mee omgaan, jullie laten de pony rusten (is misschien niet het beste, maar je denkt wel aan die pony) en ze springen niet gelijk hele huizen en naar mijn mening zijn jullie lief voor het dier!! Dus toppie meiden!!

@ iedereen die het zadel niet goed vinden liggen....wat is er dan mis Blond

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:50

Enne @ Miranda...het is wel lekker makkelijk om te zeggen dat je de martingaal niet zo om moet doen..maar als de eigenaar het zegt moet je het ook gewoon doen. Als ik iets tegen mijn bijrijders zeg (ook al is het fout) en ze doen het niet, dan hoeven ze niet meer te komen. Ik vind het al heel wat dat ze dat soort dingen bespreken met de eigenaar. Toch meiden, kan je de volgende keer ook zeggen wat jullie ervan vinden Knipoog

wat bne jij dan voor iemand??? ik ga niet met eenhulp teugel rijden als de eigenaar zou zeggen van doe die martingaal maar zo. er zijn ook andere manieren ome enpaar naar beneden te rijden. hoeft niet persee een hulpteugel bij ana de pas te komen. en dan helemaal niet een hulp teugel op de verkeerde manier gebruiken. en als jij zegt je doet het zo. terwijl dat fout zit. dan ben je je verzorgsters liever kwijt dan rijk zeker. wees blij als ze het goed doen als jij zegt van dit moet zo.