Toen ik em zag lopen had ik echt zo iets van; tjeeee
Dat word nog eens werken 
De 1ste keer, bleef ie wat gespannen, 2de x dat ik hem reed (donderdag) kreeg ik priveles van Micheline, en ja hoor! de ontspanning begon te komen, dat neusje kwam wat meer naar onder en ja hoor! Hij begon aan de teugel te lopen! Ik moest doorvragen van Micheline tot hij wat te diep liep. Alles goed en wel ik stap uit enz. Volgende dag les bij Sandra (ja veel les, maar heb zondag en maandag wedstrijd op em dus moest em gewend worden, en hoe wen je beter aan een paard dan met een lesgever die je fouten corrigeert?
)en bij Sandra ging mijnheer ontspannen. Wij hebben een spiegel in de bak hangen, en hij liep echt een stuk mooier. Het ruitertje dat em normaal rijd ging er weer op. En ze draafde een stukje, en weer kwam de 'oude pony' te voorschijn...
Vandaag reed ik hem weer, en hij werd al ietsje stiller van hoofdhouding. Hij voelde ontspannen en voelt ook al veel losser in zijn lijf, hij kan nu zijn stelling (hoewel ik er nog enorm veel moeite voor moet doen in galop!) Enz.
Nu zei mam, dat de eigenares gisteren gezegd had (had mn les gezien) dat de pony in kwestie onder mij een heel andere pony was.
Dus de stelling: andere ruiter, ander paard. Klopt?
Merken jullie dat bepaalde ponys bij een ruiter veel makkelijker loopt dan bij een andere?
Hij is bij mij ook erg werkwillig, heeft die oortjes het grootste deel van de tijd richting mij (alles is ook zo spannend
) Terwijl hij van zijn andere ruitertje wat profiteert kwa aandacht.
hij voelt ook echt wel wat voor een ruiter er op zijn rug zit 

Heb er foto's van maar zo gespannen. Toch loopt hij, zelfs al is hij gespannen, netter bij mij. Hij loopt in redelijke stelling (voor zover dat mogelijk is in 6 x rijden, hij word van het type 'zo snel mogelijk over de hindernissen' pony naar een 'netjes in de juiste stelling een proefje rijden' pony omgeschoolt
(die meid heeft later de baas willen spelen over wat ik deed met mijn ponys
vandaar de