paard gespannen in de rug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

paard gespannen in de rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 22:06

deze topic was al dubbel vandaar dus mag verwijderd worden!!! Vork
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 14-05-05 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

cissie

Re: paard gespannen in de rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 22:37

Wat doe je nu man.................hallo???

viewtopic.php?f=15&t=411023&start=0&st=0&sk=t&sd=a

viewtopic.php?f=8&t=409693&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Zit je er toch weer op nadat zowat iedereen je adviseerde om haar nav de kreupelheid toch zeker een week het liefste langer te laten staan en haar even rust te geven en te gunnen.

Sorry maar ik heb hier uitgebreid op msn met je over gesproken, maar je klimt er de volgende dag gewoon weer op, van mijn hoef je geen hulp en advies meer te verwachten.

Je paard is erg gespannen in de rug heeft drukkingen en is bijzonder gevoelig op het midden van de rug..........ze is hengstig waar ze erg door 'uit dr hum' is..........ze is net nieuw bij jullie op stal en jij rijd anders dan de vorige eigenaar..... ze loopt ontregelmatig al dan niet kreupel aan de voorhand...........en dan verwacht je dat ze braaf AAN DE TEUGEL en AANLEUNING heeft tijdens het rijden????

De oorzaak ligt misschien niet bij jouw (met name de hengstigheid), maar jij bent wel degene die niet de moeite en TIJD neemt om de evt. oorzaak op te sporen en weg te nemen, als paardeneigenaar ben je dat imo aan je paard verplicht.

Je kunt geld en weet ik het wat allemaal uitgeven om pietje jantje klaasje naar het paard te laten kijken.......Rust en tijd doet in haar geval wonderen denk ik.............en kost NIKS!
Ja GEDULD van jouw kant, als dat teveel moeite is kun je beter geen paard kopen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 23:43

schop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 23:45

Emaartje schreef:
cissie schreef:
Wat doe je nu man.................hallo???

viewtopic.php?f=15&t=411023&start=0&st=0&sk=t&sd=a

viewtopic.php?f=8&t=409693&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Zit je er toch weer op nadat zowat iedereen je adviseerde om haar nav de kreupelheid toch zeker een week het liefste langer te laten staan en haar even rust te geven en te gunnen.

Sorry maar ik heb hier uitgebreid op msn met je over gesproken, maar je klimt er de volgende dag gewoon weer op, van mijn hoef je geen hulp en advies meer te verwachten.

Je paard is erg gespannen in de rug heeft drukkingen en is bijzonder gevoelig op het midden van de rug..........ze is hengstig waar ze erg door 'uit dr hum' is..........ze is net nieuw bij jullie op stal en jij rijd anders dan de vorige eigenaar..... ze loopt ontregelmatig al dan niet kreupel aan de voorhand...........en dan verwacht je dat ze braaf AAN DE TEUGEL en AANLEUNING heeft tijdens het rijden????

De oorzaak ligt misschien niet bij jouw (met name de hengstigheid), maar jij bent wel degene die niet de moeite en TIJD neemt om de evt. oorzaak op te sporen en weg te nemen, als paardeneigenaar ben je dat imo aan je paard verplicht.

Je kunt geld en weet ik het wat allemaal uitgeven om [***] jantje klaasje naar het paard te laten kijken.......Rust en tijd doet in haar geval wonderen denk ik.............en kost NIKS!
Ja GEDULD van jouw kant, als dat teveel moeite is kun je beter geen paard kopen.

mag ik vragen waar dit op slaat,ik heb met de da gesproken en moest gewoon door blijven rijden licht arbeid....rust was juist niet de juiste oplossing voor nesula voor het zelfde geld is het weg als je rust geeft zei hij,en dna komt het bijv weer terug als je haar gekocht zul hebben..dus dit was de advies van de da om wel door te blijven rijden...vandaar,

Waarom gebruik je nu telkens dezelfde smoes? Je zegt telkens dat je de Da hebt gesproken, en dat je dit nu op advies hebt van de Da, maar welke Da zet zijn naam op het spel ( wat hier dus nu! gebeurt) door te zeggen dat je door mag rijden om te kijken of de situatie verergert ipv het paard (wat een normaal Da zou zeggen) op rust te zetten en dan eens kijken of het verbeterd.

Dat jij nou een proeftijd hebt die strax afloopt is dan jammer voor jou, maar daar hoort het paard niet onder te LIJDEN! Ik zou heel graag willen weten wie deze Da dan is. Ik geloof geen ene reet van wat je hier nu weer loopt uit te kramen.

Je hebt al 10.000 !!!!! topics geopend over Nesula, je hebt dat paard pas een korte tijd op proef en bent nu al zo onzeker over als hij maar de verkeerde kant op schIJt. Waarom koop je überhaupt een paard als je zo ontzettend veel vragen erover hebt. Tuurlijk kun je niet alles weten, maar jou topics gaan allemaal over hetzelfde, maar dan net iets anders verwoord. Ik ben het helemaal met Cissie *o/* eens wat hierboven getypt staat! Haal die 10 meter dikke betonnen plank voor je gezicht weg en kijk eens verder dan je neus lang is. Door alleen al wat meer tijd door te brengen om je paard wat beter te leren kennen scheelt al een hoop!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 00:01

daar gaan we weer 2 tegen 1.....en waar bemoei jij je dna mee....ook al open ik wel 20.000 keer topics moe tik weten....en als je niet gelooft heb je pech want het is wel de waarheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 00:20

Emaartje schreef:
daar gaan we weer 2 tegen 1.....en waar bemoei jij je dna mee....ook al open ik wel 20.000 keer topics moe tik weten....en als je niet gelooft heb je pech want het is wel de waarheid

Daar gaan we weer? 2 tegen 1? Is het zo moeilijk te bevatten dat er ook mensen zijn die het niet altijd met je eens zijn dan? Ik reageer toch in jou topic, hoezo is het dan 2 tegen 1?

Waar ik me mee bemoei? Jij plaatsTE hier iets op een openbaar forum, volgens mij moet je wat beter de boktregels doorlezen, iedereen mag in een geopende topic reageren! Ik geef mijn mening. Het is toevallig wel altijd de waarheid als jij iets plaatst, als het de waarheid is, dan zouden er niet zoveel topics geopend zijn. Als een paard is afgekeurd (op het onregelmatige lopen), is er GEEN enkele dierenarst die zal zeggen dat je Juist door Moet rijden, om maar te kijken waar het schrip strand.!

Verder vind ik het heel erg achterbaks dat je ineens je eerste (originele) topic verwijderd hebt! Nadat erin gereageerd is, en heel toevallig niet zoals je hoopte.

Je hebt veel vragen, maar als daar een antwoord op komt, wat jou toevallig slecht uitkomt, dan komt er altijd het smoesje van de Da bij kijken. Maar mijn Da zegt dit of dat..... Als je toch zo'n goed vertrouwen hebt in je Da, waarom plaats je dan dit soort topics? Dus als je Da toch wel zo goed is, waarom dan bevestiging halen (van hetgeen wat je wil horen, want je bent wel "lichtelijk" oost indisch doof) bij bokkers?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 00:44

Jammer dat de originele post is verwijdert, beetje laf ook.
Mijn mening is: als het paard niet goed loopt, niet op gaan zitten, niet mee werken. Geef het VOLDOENDE rust, laat het nakijken door een fysio, laat desnoods de kraker komen, kijk je zadel na en neem eens een andere instructeur in de arm. Daar is tijd voor nodig, en de nodige middelen. Als je een paard op proef hebt en je komt zulke dingen tegen, zou het paard bij mij al lang terug zijn bij de vorige eigenaar.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 01:57