Ozzy @ work ! Verbetering ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

Ozzy @ work ! Verbetering ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 06:35

Donderdag was ik weer op Ozzy gekropen eindelijk denk dat ik nu 2 weken zelf niet gereden heb woensdag avond had ik er nog even op gezeten. En buiten met hem gereden daarna ff de bak in hij was ontezettend aan het klieren. TOen heb k hem donderdag opnieuw gepakt en ging best lekker. In het begin was die heel sterk en heel druk en liep die niet fijn maar naar een half uurtje ging het stukken beter Haha!
Foto`s zijn na dat half uur gemaakt toen heb k pas een slachtoffer kunnen vinden. Vork

Afbeelding
Stilstaan, dat vind hij erg moeilijk dan gooit die gelijk zijn hoofd omhoog en wilt die weer aanstappen of gaat die rond lopen draaien.
Afbeelding
Als je dan weg stapt wilt die zijn hoofd weer omhoog gooien geeft niks oefenen we nog lekker op Haha!
Afbeelding
Aan het draven
Afbeelding
Hier loopt die wel te diep, maar vanwege dat mensen zijde in mijn vorige topic dat die op zijn derde wervel inknikte wil ik hem wat dieper rijden.
Afbeelding
Nog steeds aan het draven
Afbeelding
Enne kzit al wat meer rechtop he Lachen
Afbeelding
Mooie foto Haha!
Afbeelding
Let niet op mij Haha!
Afbeelding
Middendraf, dat is zo`n moment dat die moet kijken waar die heen gaat dan wordt die mega sterk want hard gaan dat is wat die graag doet Bloos
Afbeelding
HIj probeert ook wel zijn best te doen Haha!
Afbeelding
Vind ik ook wel een mooie foto
Afbeelding
Dees vind ik ook wel mooi Haha!
Afbeelding
Dit vind ik de mooiste weet nie waarom Haha! was een volte aan het inzetten Haha!

Commentaar mag. mist je paard en mij in onze waarde houd. Knipoog

Enne vergelijk maar met dit topic :

viewtopic.php?f=10&t=402830&hilit=

Ps : houd er rekening mee dat allebei me kniebanden verekt zijn en dat ik daar nog herstellende van ben

Liefs kim :

Nathalie

Re: Ozzy @ work ! Verbetering ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 06:37

Ziet er goed uit hoor! Ik weet niet of er verbetering is maar ik vind het er goed uit zien nu. Ja

Donna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:31

hey meis jij en ozzy gaan zeker met sprongen vooruit ga zo doorrrrr

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 08:03

jullie gaan zeker beter voor uit en zeker als je nu nog met je knieen zit vind ik het er erg goed uit zien Lachen
die laatste foto is zeker gaaf Haha!

as_trid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 11:17

hey kimmie
ziet er goed uit zeg Ja jullie gaan idd goed vooruit hor Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:33

Hey,

ik heb ff je foto's gekopieërd en mijn commentaar er bij gedaan. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Foto 1:
Afbeelding
*Commentaar: Nette foto, paard staat ietwat diep. En hangt op de voorhand. Veel oefenen met halthouden, maar te veel zorgt voor verveling. Vierkant stilstaan oefen je makkelijk door te verzamelen en dan halthouden. Maak er een spelletje van. Bijvoorbeeld bij A, B, C en E halt te houden. 2 á 3 rondjes achter elkaar.*

Foto 2:
Afbeelding
*Commentaar: Je stapt weg uit het halthouden, het paard komt van de teugel. Iets wat iedere ruiter kan overkomen. Als ruiter wil je natuurlijk soepel weg stappen en geen twijfel laten zien. Je geeft het paard teugel en die van jou maakt van de gelegenheid gebruik en neemt die teugel aan! Dus maak je paard lekker actief voor het been. Ga halthouden en bij het wegstappen niet te veel teugel geven.*

Foto 3:
Afbeelding
*Commentaar: Paard heeft stelling naar buiten en de achterhand zwaait van de hoefslag af. Ik denk niet dat dat de bedoeling is. Deel de lange zijde in tweeën in je hoofd. En ga wisselen van stelling. Binnenstelling, buitenstelling. Binnenstelling: Binnenhand naar binnen, binnenbeen op de singel, buitenbeen achter de singel. Buitenstelling: Buitenhand naar buiten, binnenbeen achter de singel, buitenbeen op de singel. Wissel dit om. *

Foto 4:
Afbeelding
*Commentaar: Mooie foto, lekker los en soepel! Het is niet erg om je paard te diep te laten lopen. Ik doe het zelf vaak met inrijden. Om vervolgens mijn paard hoger in te stellen. *

Foto 5:
Afbeelding
*Commentaar: Op het eerste gezicht wel een nette foto, maar het paard ziet er ietwat stijf uit. De bewegingen moeten ronder/soepeler. De hals ziet er ook kromgetrokken uit, maar dit komt duidelijk vanuit het paard. Je hebt naar mijn idee een keurig stille hand. Wellicht zijn oefeningen met buiging goed voor je paard.*

Foto 6:
Afbeelding
*Commentaar: Te diep, je paard loopt wat op de voorhand. Niet extreem, maar het valt me toch wel op. Veel verruimen en verkorten, tempowisselingen helpen om het paard wat meer op de achterhand te krijgen. En soepeler/ronder in bewegingen en andere.*

Foto 7:
Afbeelding
*Commentaar: Over je houding: Hakken naar beneden, tenen naar voren, knieën tegen het zadel, schouders naar achteren. Neem eens iemand mee die er verstand van heeft. Ga gewoon rijden en zeg tegen die persoon die je mee hebt dat hij/zij de hele tijd op je houding moet letten. Het zal echt helpen! Je paard loopt op de foto vrij netjes. Mag nog steeds soepeler/losser/ronder*

Foto 8:
Afbeelding
*Commentaar: Paard loopt iets te diep, maar de bewegingen zien er erg mooi en soepel uit!!! Paard loopt iets achter de teugel, maar dat is een typische momentopname want op andere foto's doet hij dat niet. En denk aan je houding! Knipoog*

Foto 9:
Afbeelding
*Commentaar: Mooie draf! Houd meer druk op je teugels (zelfde verhaal als foto 1) en met middendraf/uitgestrekte draf komen de benen de lucht in (tenminste is de bedoeling) het paard kan dan onmogelijk het hoofd op de zelfde plaats houden. Dus een beetje van de teugel is geen probleem.*

Foto 10:
Afbeelding
*Commentaar: Supermooie foto, niets op aan te merken. *

Foto 11:
Afbeelding
*Hier ziet je paard er weer uit alsof hij zo stijf als een plank is!!! Hier moet je ook weer op je houding letten!!! Vork Zie commentaar foto 6! En hij moet wéér ronder in de hals en bewegingen.*

Foto 12:
Afbeelding
*Te diep, moet ronder in bewegingen. Jammer dat je paard te diep loopt, maar anders was het een superplaatje! Paard loopt ook iets op de voorhand. Zie commentaar op foto 6.*

Foto 13:
Afbeelding
*Supermooie foto!!! Paard had iets ronder in de hals gemoeten en een beetje nageeflijker.*

Ik hoop dat je wat aan mijn commentaar. Als je vragen hebt pb je me maar ff.

Groetjes Janine

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:43

heey kim leuke foto heb ik toch weer gemaakt he Knipoog whaha ziet er nettjes uit commentaar is al gegeven Knipoog

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:47

Leuke pony !! je zit er al een stuk beter op en hij gaat ook zeker beter lopen !! Haha!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:51

LEuke foto's! Wel opletten dat je recht blijft zitten i.p.v naar voren te vallen Knipoog
Ziet er leuk uit!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:59

Er zit inderdaad verbetering in, alleen maken jullie allebei voor mijn idee een wat verkrampte indruk op de foto's

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 18:55

heey dank je voor het commentaar en heb er zeker veel aan.

Morgen gaan we het nieuwe zadel passen en hoop dat me zit dan beter gaat.

Ozz loopt idd. soms op de voorhand. Maar aangezien dat die toen die een paar maanden geleden kwam kon die helemaal niet veel..

En gelukkig gaat het al watbeter .. Hoop dat het nieuwe zadel past en dat die heel wat fijner loopt.

Misschien zit ik verkrampt doordat als ik een half uur gereden heb me knieen goed gaat voelen en misschien dat ozz door het zadel wat verkrampt loopt al hoop ik dat natuurlijki niet.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 11:53

teqil_mikey schreef:
heey kim leuke foto heb ik toch weer gemaakt he Knipoog whaha ziet er nettjes uit commentaar is al gegeven Knipoog

haha ja nog bedankt voor de foto`s Haha!

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:00

Heej Kim is zeker een verbetering hoor meid ga zo door

_SolanO_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:18

heeY kim,
het is duidelijk dat het veel beter gaat
leuk dat jullie zo vooruit gaan;)

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:34

Leuke foto's hoor, jullie doen het goed. Let er op dat je je paard niet met je binnenhand de volte in trekt! Dat doen veel mensen maar zo hoort het niet.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:49

Nou kim, ik heb bewodering voor je..
Misschien ben ik teveel verwend, maar dit zadel is echt niet normaal.. Als je opstapt hangt ie onder ze buik en als je erop zit heb je 2 stukken hout in je benen steken..

Ik hoop dat dat nieuwe zadel past, dan kan je hem een stuk beter rijden Knipoog
Maar jullie zijn iig al een stuk vooruit gegaan!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 17:15

hey dank je allemaal.. Dalijk naar de manege lekker het nieuwe (waarschijnlijk) zadel passen.
Hoop dat het pas en dat anita er mee tevreden is.

Bedankt voor de tips en

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:21

goed zo meid, dat gaat lekker zo, prima hoor, nog effe je rug recht, en je bent bijna klaar hahahaha
lekker door gaan zo
Maar je knieen?? mag het nu an de dokter of ben je eigenwijs??

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 11:52

hmmm.. Kweet niet of het mag ben gewoon gaan rijden..

in het begin heb k geen last van me knieen maar naar een half uurtje begin ik ze wel te voelen. Nu we het nieuwe zadel hebben hoop ik dat het beter gaat gister gereden en het zal best fijn.

Onder het rijden was die best goed voorwaarts en ging die meer ontspannen na mijn idee toch goed teken.

zelfs in de galop was die voor zijn doen heel rustig maarja kweet niet of dat er wat mee te maken heeft.

Van verschillende heb k al gehoord dat k meer recht op zit .. En astrid op bokt heeft er ook even op gezeten die zij ook dat het stukken beter was Haha!

Helemaal happy Haha!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:50

Love_sofie,jij kunt uitleg geven !Als ik eens foto's heb moet jij die ook maar delibereren Tong uitsteken !
Mooi paardje !
Ik zie toch wel wat vooruit gang !

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 09:39

hhahhaha ja Haha!

Lisanne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:55

leuke foto's hoor! Lachen