Ex-Renpaard @ work!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MirZam

Ex-Renpaard @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 21:46

Bailey is sinds enkele weken in ons bezit. heeft altijd op de duitse renbaan gelopen.
De eerste keer dat we erop gingen kreeg ik een rodeo show! erg leuk vanaf de kant, maar niet als je erop zit, nu gaat et gelukkig al stukken beter. Maar tis geen dresuurpaard.
En wat betrefd mijn houding!drama I KNOW!!!

Afbeelding
Eerst even stappen.. en de bak weer verkennen.

Afbeelding
En een drafje..

Afbeelding
Spieren heeft ie nog genoeg!

Afbeelding
Nog een drafje..

Afbeelding
We draven wat af zeg!

Afbeelding
En dan galop. rechts vind meneer erg moeilijk.. (renbaan linksom?)

Afbeelding
Deze is wel mooi, vrij beheerst..

Afbeelding
En dit doet Hij het liefst! (ook al is dat aan zijn oren niet te zien)

Graag hoor ik wat jullie van onze lekkere vent vinden!
Mijn houding hoeft niet bekritiseerd te worden ik ben ervan op de hoogte wilde alleen toch graag Bailey laten zien!

_Sammy_

Re: Ex-Renpaard @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:48

zo dan die spieren! Tong uitsteken

wel een mooie hoe oud/jong ????

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:50

Wauw idd het 1e wat mij opviel die spieren!!
Wat een prachtig paard echt mijn type ziet er netjes uit

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:51

Jeetje die is goed gespierd! Heel veel succes met hem, zal wel veel wennen zijn voor 'm. Wel een zware grond hebben jullie of lijkt dat alleen zo op de foto's?

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:55

He harstikke leuk. Ik heb ook een ex-renpaard Ik moet zeggen dat ik er behoorlijk mee heb afgezien en het zal ook nooit een makkelijk paard worden.
Maar ik heb nu wel een goede vetrouwens band met hem. Maar het is er niet een die zich door iedereen laat benaderen en rijden. Gister sloeg hij mijn intructeur nog uit de stal. Die wilde hem vast even voor me borstelen.

Ook is de rechtegalop wat moeilijker.

Ik ben sinds kort achter zijn achtergrond en heb de joyckey die hem heeft bereden gevonden jawel via bokt echt geweldig. Zijn hoogte punt in zijn rencarriere is 2 in de derby. Haha!

Ik hoop dat jij nog net zo veel plezier zal beleven als ik van ex-renpaard

groetjes Petra

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 21:58

hij nu elf jaar jong/oud.. ren tijd voorbij dus.. daar is hij het alleen niet mee eens Knipoog

En de bak is idd erg zwaar, maar we zijn er erg blij mee is goed om de spieren te behouden en hij is altijd te rijden! weer of geen weer!

@ petrahin : Wat gaaf dat je zijn jockey hebt gevonden! ik krijg als het goed is foto's van de races in duitsland opgestuurd. zou wel gaaf zijn!
Hij is gelukkig wel erg braaf met borstelen, dan zou je niet zeggen dat ie op de renbaan heeft gestaan. soms heeft ie zijn dag niet ofzo.. vandaag gign ie stijgeren voordat ik op wilde stappen nog, toen ik erop zat hartstikke braaf. Begin zijn vertrouwen ook al te winnen. Erg leuke ervaring..

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:04

Hee, wat leuk!! Ik heb ook een ex-renpaard, al is die van mij nooit echt op de baan geweest (komt uit Engeland) Leuk paard zeg!! En inderdaad, wat een spieren! Dat valt ook erg op bij die van mij, de spieren liggen er echt "op". Haha!

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:05

Ja gaaf he.
De jockey gaat voor mij achter de beelden aan. Ook heb ik contact opgenomen met het NDR via mail. Ik kreeg een mailtje terug dat ze hun best gaan doen om beelden voor me te zoeken.
Leuk dat jij ook beelden krijgt.

En wat dat stijgeren beterft, die van mij loopt ook snel op zijn achterbenen en hij is nu 10 ik heb hem 5 jaar. Als ik er op zit valt het wel mee nog niet zo vaak voorgekomen. Maar de jockey vertelde dat hij altijd met hem erop dus steigerde niet echt relaxed dus Haha!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 22:08

Voor Bailey is alles wat ie nu doet compleet nieuw.. verdrukt ook heel zijn rug dus moet ook nog gaan leren dat koppie omlaag te doen.
NOg een hele uitdaging dus, maar heel bijzonder!

En dat steigeren.. tsja.. als het beperkt blijft.. de achterhand is natuurlijk erg goed ontwikkeld die kan wel wat gewicht dragen.. misshcien benut ie dat graag Knipoog

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:10

leuk johh zo'n paardje kan je ook lekker mee crossen op t strand he Tong uitsteken

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 22:12

OrissE_GipsY schreef:
leuk johh zo'n paardje kan je ook lekker mee crossen op t strand he Tong uitsteken

helaas geen strand hier in de buurt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 08:25

Wat leuk! Nou kan ik hem EIN-DE-LIJK goed zien! Leuke foto`s hoor!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 08:41

Vin hem erg leuk, je kan ook wel aan de bespiering zien dat het een renpaard geweest is ja...Heb een engels volbloed gereden die dat ook zo had en die kwam ook van de baan.

veel plezier er mee!!

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 08:43

Pling de bodem is nogal zwaar.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 08:51

je weet iig zeker dat hij snel is Tong uitsteken

Maar worden renpaarden zo slecht behandeld? Las net van iemand dat tie de instructeur uit de stal sloeg, waarom?

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:48

MirZam schreef:
Hij is gelukkig wel erg braaf met borstelen, dan zou je niet zeggen dat ie op de renbaan heeft gestaan...

Renpaarden worden ook gewoon geborsteld hoor. Knipoog

Verder is galopperen in de bak vaak vrij moeilijk voor een renpaard, dit komt omdat zij telkens omspringen. Zodra ze moe worden op het ene been, springen ze om. Zeker zo'n zware bak als deze bemoeilijkt het behoorlijk voor hem.
Maargoed, ik vind het een heel leuk beestje en wens je veel plezier met hem!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:54

Ik houd niet van dit soort paarden, en ik vind hem dan ook niet echt mooi. Bloos Dunne hals enzo.
Maar idd vielen die spieren, vooral in z'n achterhand, meteen op. Tong uitsteken
Dat is wel weer heel gaaf.
Hij loopt nog niet echt nagevelijk, maar ik snap dat dat erg moeilijk met een paard wat zo van de baan komt. En als je een paar weken terug nog aan het rodeorijden waren, dan is dit al een superverbetering. Het paard lijkt er ook plezier in te hebben. Ja
Als je blijft oefenen gaat het vast steeds beter. Ja

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:02

Heey!

Ik heb ervaring met renpaarden Lachen Nou , hij heeft het rechts in de galop best moeilijk, omdat de renbaan altijd links is. Als je er veel op oefent, gaat het misschien wel beter gaan Haha!

Waarom wordt hij niet meer gebruikt als renpaard? Haha!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 12:27

Ze mogen geloof ik tot de twaalfde rennen.. hij is nu elf en presteerde simpelweg neit goed genoeg meer..

De rechtse galop gaat ook met de dag beter!!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 12:27

plagom schreef:
MirZam schreef:
Hij is gelukkig wel erg braaf met borstelen, dan zou je niet zeggen dat ie op de renbaan heeft gestaan...

Renpaarden worden ook gewoon geborsteld hoor. Knipoog

Ik bedoel dat ie er dan als een sul bij staat en dat je zou verwachten van een ex renpaard dat er behoorlijk wat pit in zou zitten..

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:55

Wat een aparte bouw die beestjes toch hebben he ! Knipoog Een gespierd lijfje heeft ie inderdaad.. Zal je wel heel veel moeite kosten om hem "in bedwang" te houden in de gallop Haha! Haha!
Ik weet nu wel wat het is mocht een tijdje terug een training mee rijden op een renpaard Haha!

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 15:36

Ik vind het een heel leuk paard. Ik vind die bespiering van die paarden zo mooi. Op tv ook er zit geen grammetje vet aan. Vraagje nog: Hoe ben je eraan gekomen?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 15:42

Wauw, wat een spierbundel!
Prachtig om te zien hoor, veel plezier met je mooie paardje Lachen

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 15:55

windhond schreef:
Ik vind het een heel leuk paard. Ik vind die bespiering van die paarden zo mooi. Op tv ook er zit geen grammetje vet aan. Vraagje nog: Hoe ben je eraan gekomen?

We hebben em gekocht bij een handelaar in Belgie.. eigenlijk een ander paard dat braaf zou zijn, maar dat bleek een drama op stal.. dus mochten we die ruilen en zo kwamen we bij deze!

we zijn er erg blij mee!

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 16:11

wat mij ook opvalt zijn zijn spieren erg leuk paardje !!