LilPetat schreef:Je zegt dat je ook geen fijne aanleuning hebt als hij op zijn bit kauwt dus heb je volgens mij te weinig activiteit in de stap. Probeer met je handen mee te gaan met de beweging van zijn mond (in stap gaat het hoofd steeds een beetje naar voren en dan weer naar achteren, als jij je handen helemaal stil houdt krijgt hij telkens een snukje in zijn mond, alleen in stap dus!) en wat extra bij te drijven zodat hij wat voorwaartser wordt. Heb dit probleem ook gehad met mijn pony, maar dan in draf, je zag telkens een boogje in de teugel komen terwijl ik mijn handen wel stilhield. Ik moest het van mijn instructeur zo oplossen en ik merk nu ook dat als mijn pony echt fijn voorwaarts is hij het niet meer doet. Maar dat kauwen op zich is wel een goed teken hoor, het is ook goed als hij dat wel blijft doen maar dan alleen met zijn hoofd stil.
Ze houd dr hoofd wel stil. ze kauwt alleen op het bit.
Het bit beweegt zo erg dat ik dus geen contact kan houden, dr hoofd beweegt niet meer dan normaal.
De beweging van het hoofd in stap kan ik helemaal niet volgen, zo erg kauwt ze.
Extra drijven zei mijn instructrice ook ,maar dat helpt niet.
(Teveel drijven gaat ook niet, want dan gaat ze keihard scheuren, het is een nogal over actieve arabier, iets actiever drijven kan wel, maar dan blijft ze nog evenveel kauwen als ervoor.
Ik heb echt al heel veel dingen geprobeerd, maar het helpt allemaal niks. mijn instructrice weet ook niet zo goed meer wat we nog meer kunnen proberen.
maar in ieder geval bedankt voor de tip.