Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

) omdat we nog nooit iets verkeerds hadden meegemaakt.
... ik heb nooit te maken gehad met gericht bokkende paarden, maar Haflingers des te meer. Wat ik vind, die kinderen zijn vaak licht, truttelig en misschien is het maar beter dat ze er weinig van weten, zodat het paard rustig kan wennen aan het ruitergewicht en op eigen benen leert lopen. Krijg je een handelsstal erop is het toch vaak dat het paard zo snel mogelijk goed moet lopen. Dus daar is het eerst een houding aanleren tegelijk met het leren omgaan met ruitergewicht. 
Lusitana schreef:Maar de instructrice heeft er zo voor gekozen, dan zal ze toch wel vertrouwen hebben in die meiden? Er we weten helemaal niet wat ze doen.
Daarbij vind ik zadelmak maken en inrijden twee verschillende dingen en hier wordt gesproken over zadelmak maken.
Ik zou nog steeds graag de visie van de instructrice willen zien.

runningkawa schreef:Als ze alleen maar manege paarden hebben gereden en niks meer, slechte zaak.
Zijn het meiden die al een goede onafhankelijke zit hebben en daarom bij opzij springen, bokken of andere dingen, goed mee kunnen zitten, geen probleem.
Dit omdat het onder begeleiding gebeurt.
Verder weet ik niet hoe ver hij al is, maar in het begin steeds andere ruiters, vind ik niks, dat schept meestal geen vertrouwen en duidelijkheid voor het paard.
meiden die met een leeftijdgenootje zo een paard zadelmak gaan maken, erg slechte zaak
wemkelover schreef:En ik nu op pennyleeftijd, ben ook bezig met paardjes te beleren zonder begeleiding, alleen als we erop gaan is de eigenaar of een andere ''volwassen'' iemand erbij.
Heb ik alles eerder gezegd hier, en toen kreeg ik een commetaar en nou lees ik hier dat ik niet de enige ben.