Rijfotos Jersey

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tin

Rijfotos Jersey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 23:48

eindelijk rijfotos van jersey... doe haar inmiddels weer zelf..wordt waarschijnlijk niet verkocht... wil hier verder niets meer over kwijt.. wil je meer weten dan mag je pben...
hierbij de fotos...

Afbeelding

Ik en Jersey

Afbeelding

Aan het werk,Jersey vindt het allemaal niet zo leuk...

Afbeelding

Jersey en ik poseren..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jersey is het er allemaal niet mee eens...

Afbeelding

nog steeds boos...

Afbeelding

baasje is ondertussen helemaal kapot...

Afbeelding

Afbeelding

jersey en ik in actie...

Faline

Re: Rijfotos Jersey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 00:26

Het ziet er niet echt vriendelijk en ontspannen uit nee. Ik zou haar lichamelijk en dr tuig eens na laten kijken misschien heeft ze ergens last van dat ze zo reageerd. (Gebit? Rug? passen t zadel en hoofdstel goed? Geen irriterende of scherpe randjes aan bit of hoofdstel? En zit je zelf lekker in het zadel?)
Probeer verder zelf goed rechtop te zitten en gelijke teugeldruk te houden. Je hebt steeds meer contact op je buitenteugel (om haar naar buiten te sturen?) Probeer meer op je benen en zit te sturen.
En als je zeker weet dat ze niks met dr gebit heeft, meer contact van voren nemen. (Maar vooral niet gaan trekken!) En je benen erbij houden om haar voorwaarts te houden en vanuit achter naar voor te laten lopen.
Krijg je ook les?

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:31

heee daar is Jersey!
tis een gaaf diertje zeg! we moeten eigenlijk nog eens naar het bos he Knipoog

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:49

Ik vind het er inderdaad ook niet echt vriendelijk en leuk uitzien. Ik zou haar inderdaad eens grondig laten nakijken, want dit is geen normaal gedrag. Verder heb ik nog als tip dat je je beugels wel iets langer mag maken, je zit op de een na laatste foto bijna met je hakken onder het zadeldekje. Dat ziet er niet zo netjes uit.
Verder is het wel een supermooi paardje om te zien hoor!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:01

Dat het er niet vriendelijk en leuk uitziet heeft denk ik meer met andere dingen te maken dan met tuig, gebit oid. Mijn verzorgpony kan af en toe ook zo vreselijk koppig lopen - die heeft ook nergens last van.

Probeer zelf er iets meer ontspannen op te zitten, je zit af en toe redelijk naar voren als je paard de bokkenpruik weer opzet. Het ziet er meer uit als een dreigement van haar kant omdat ze geen zin heeft, misschien moet je meer variatie in haar work-out leggen of juist makkelijker een complimentje geven. (alhoewel mijn verzorgpony na een complimentje of een aaitje meteen weer zo gaat doen)

De druk op de buitenteugel is neit erg, dat leer ik bij mijn privéles met mijn verzorgpony juist om te doen. Op die manier kun je meer lucht op de binnenteugel hebben en zullen ze uiteindelijk toch minder opgefokt lopen. Op een paard foto's gaat het neusje ook gewoon omlaag ( en dat is af en toe zo vreselijk moeilijk met een sago beest onder je kont) Met een beetje extra les of meer rijden kom je er echt wel weer.

Nog een laatste tip: probeer in zo'n bokkige bui eerst zonder zweepje te rijden - als het echt niet te houden is kun je die er altijd nog bijpakken. Vaak loopt zo'n saggerijnig beest na een tijdje toch redelijk netjes Lachen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:18

*volcano* schreef:
Het ziet er niet echt vriendelijk en ontspannen uit nee. Ik zou haar lichamelijk en dr tuig eens na laten kijken misschien heeft ze ergens last van dat ze zo reageerd. (Gebit? Rug? passen t zadel en hoofdstel goed? Geen irriterende of scherpe randjes aan bit of hoofdstel? En zit je zelf lekker in het zadel?)
Probeer verder zelf goed rechtop te zitten en gelijke teugeldruk te houden. Je hebt steeds meer contact op je buitenteugel (om haar naar buiten te sturen?) Probeer meer op je benen en zit te sturen.
En als je zeker weet dat ze niks met dr gebit heeft, meer contact van voren nemen. (Maar vooral niet gaan trekken!) En je benen erbij houden om haar voorwaarts te houden en vanuit achter naar voor te laten lopen.
Krijg je ook les?

Ben het hier helemaal mee eens.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:10

Ik ga mee met Volcano. Het lijkt inderdaad of ze rugprobleem heeft. Kan ook inwendig zijn (nieren of lever.)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:17

Je t-shirt is echt leuk Haha!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:29

Mijn pony was ook altijd heel koppig Schijnheilig En als ik dan die poseer foto's zie(dat hoofd) zie ik gewoon mijn eigen pony(zo'n eigenwijs hoofd) Extreme duivel Ik heb ook ruzie gehad met mijn pony Bloos heb wel vier keer op het punt gestaan om haar te verkopen Maar ik kon het niet en dat was maar goed ook Cool want ik heb gewoon doorgezet en nu zijn we vrienden voor het leven(na bijna twee jaar lang ruzie enz) Hamer dus mijn tip is blijf er in geloven en als je een tijdje doorzet word het vanzelf beter OK dan! en als je meer wil weten stuur dan maar ff een mailtje naar tamarabos11@hotmail.com

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:05

tumtummie schreef:
Mijn pony was ook altijd heel koppig Schijnheilig En als ik dan die poseer foto's zie(dat hoofd) zie ik gewoon mijn eigen pony(zo'n eigenwijs hoofd) Extreme duivel Ik heb ook ruzie gehad met mijn pony Bloos heb wel vier keer op het punt gestaan om haar te verkopen Maar ik kon het niet en dat was maar goed ook Cool want ik heb gewoon doorgezet en nu zijn we vrienden voor het leven(na bijna twee jaar lang ruzie enz) Hamer dus mijn tip is blijf er in geloven en als je een tijdje doorzet word het vanzelf beter OK dan! en als je meer wil weten stuur dan maar ff een mailtje naar tamarabos11@hotmail.com

Ik zou eerst naar t tuig gaan kijken, ligt niet altijd aan t paard Clown

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:09

Het beoltje zit enebeetje gespannen! Paard en jij zlef okk heb ik hetr idde hoor:) Maar verder erg leuk paard:D

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 11:22

bedankt voor de reacties...
Jersey heeft verder nergens last van hoor wordt allemaal goed op gelet... het enige waar ze last van heeft is van
koppigheid..
Ik rij haar sinds 2 weken weer,en we moeten hier samen weer even doorheen..
Ik heb geen les,ben ik ook niet van plan om te nemen..
Snap ook niet waarvoor iedereen gelijk over het rijgedrag etc.. begint,ik ken m'n paard en weet ook echt wel waarvoor ze zo doet..
maja lekker boeiend... met jersey is niks aan de hand.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:31

ik vind het er niet echt fijn uitzien, maar als jij het geen probleem vind en ook geen les wilt...tja dan blijf je vechten...baasje weet het toch beter...

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 11:39

klomp schreef:
ik vind het er niet echt fijn uitzien, maar als jij het geen probleem vind en ook geen les wilt...tja dan blijf je vechten...baasje weet het toch beter...

Het ziet er inderdaad niet fijn uit nee,ben ik het helemaal mee eens..
Maar ik weet hoe mijn beest op dingen reageert en ik weet het echt wel als ze ergens last van heeft.
En nee ik wil idd geen les nee,ik weet dat jersey altijd ff irritant loopt te doen.
Ik plaats hier gewoon mijn fotos om ze te laten zien.
Niet om af gezeken te worden door mensen die mij en jersey nog geen eens in t echt hebben gezien.. fotos zijn ook maar moment opnames hoor.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:42

Sorry, van de 8 of 9 fotos die je plaatst zijn er 5 of 6 in het verzet, je paard kijkt op de laatste foto gewoon boos...

Duidelijk geen gedragsdeskundige jij...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:45

Als je haar een tijd minder of niet gereden hebt, dan kan je wel eens zo'n periode hebben. Over de rijtechnische dingen is alles verder al gezegd.

Ik vind het verder wel een leuk paard om te zien en ook een erg schattig t-shirt dat je aan hebt. Ben benieud om over een tijdje weer foto's te zien, als je het hebt uitgevochten met z'n tweeën.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 11:45

Hermesdeux schreef:
Sorry, van de 8 of 9 fotos die je plaatst zijn er 5 of 6 in het verzet, je paard kijkt op de laatste foto gewoon boos...

Duidelijk geen gedragsdeskundige jij...

ben idd geen gedragsdeskundige nee,maar weet wel waarvoor me paard zo loopt te kloten..
maargoed praat maar een eind weg,neem toch niks van jullie aan.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:55

Jeetje ik plaats foto's en kan niet tegen kritiek??
Als je zulke foto's plaat kan je dat verwachten en als je daar geen zin in hebt moet je dus blijkbaar niet van zulke foto's neerzetten!...

Je zal neem ik aan vast wel het beste weten hoe je paard is waarom ze zo doet.
Maar desondanks zien die foto's er niet zo vriendelijk uit nee...
Zou er toch iets aan doen lijkt me voor jou en je paard allbei niet fijn om zo te moeten rijden...
En denk dat je nu meer koppig doet als dat je er echt over na hebt gedacht??....

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 12:00

Tooske schreef:
Jeetje ik plaats foto's en kan niet tegen kritiek??
Als je zulke foto's plaat kan je dat verwachten en als je daar geen zin in hebt moet je dus blijkbaar niet van zulke foto's neerzetten!...

Je zal neem ik aan vast wel het beste weten hoe je paard is waarom ze zo doet.
Maar desondanks zien die foto's er niet zo vriendelijk uit nee...
Zou er toch iets aan doen lijkt me voor jou en je paard allbei niet fijn om zo te moeten rijden...
En denk dat je nu meer koppig doet als dat je er echt over na hebt gedacht??....

Kan idd niet echt goed tegen kritiek nu,komt omdat ik mijn paard een jaar niet heb kunnen rijden,en haar nu zelf weer probeer op te pakken met veel moeite,jersey heeft een jaar een bijrijder gehad,die haar in mijn ogen op de verkeerd manier gereden heeft.
Zeg niet dat dat de reden waarvoor ze nu zo doet,ze probeert mij nu weer uit.
Daarbij staat er al een afspraak met de osteopaat,jersey krijgt elk jaar een behandeling.
Ben idd koppig ja.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:19

Alleen daarom zou ik al een instructrice zoeken.
Een paard dat verkeerd is gereden, is moeilijk om er weer uit te rijden. En dat gaat nog steeds het beste meet professionele hulp.
Maar goed, dat is mijn mening en jij bent koppig Clown
Verder vind ik het een leuk paard. Staat een leuk koppie op! Beetje een grasbuik misschien, maar dat is er af te trainen Knipoog
Succes!

suusluke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:25

Amanda schreef:
Alleen daarom zou ik al een instructrice zoeken.
Een paard dat verkeerd is gereden, is moeilijk om er weer uit te rijden. En dat gaat nog steeds het beste meet professionele hulp.
Maar goed, dat is mijn mening en jij bent koppig Clown
Verder vind ik het een leuk paard. Staat een leuk koppie op! Beetje een grasbuik misschien, maar dat is er af te trainen Knipoog
Succes!

Hier ben ik het helemaal mee eens. Wat is je reden om geen les te nemen eigenlijk?? Bloos

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:28

Zoals ik later las heb je een jaar niet kunnen rijden en dit uitbesteed aan een bijrijder, die haar in jouw ogen niet goed heeft gereden. Het is ongelovelijk moeilijk om iets wat er een jaar ingereden is er weer uit te krijgen. Les is daarbij dus echt een uitkomst en zal jou en je paard een hoop problemen besparen.

Wat is de rede dat je geen les wilt?

Op de foto's ziet het paard en erg gefrustreerd uit, ze drukt haar rug weg en loopt voor geen meter. Zo kan je dan wel poos doormodderen maar daar schiet je ook niet veel mee op toch?

Wat jijzelf betreft zou ik wat meer achterover zitten, benen lang maken en hakken uitdrukken. En gelijke druk op 2 teugels want op een aantal foto's is de druk ongelijk en hangt een teugel slap Lachen

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:36

Megantjuh schreef:
Zoals ik later las heb je een jaar niet kunnen rijden en dit uitbesteed aan een bijrijder, die haar in jouw ogen niet goed heeft gereden. Het is ongelovelijk moeilijk om iets wat er een jaar ingereden is er weer uit te krijgen. Les is daarbij dus echt een uitkomst en zal jou en je paard een hoop problemen besparen.

Wat is de rede dat je geen les wilt?

Ze zegt ook dat het een periode is waar ze gewoon weer even doorheen moeten bijten - daar ben ik het compleet mee eens. Nietemin is les altijd goed, maar dat neemt niet weg dat bepaalde problemen vanzelf opgelost zullen worden *heeft zelfs fotobewijs van eenzelfde verhaal Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:37

Volgens mij heeft ze al meerdere van die periodes gehad... aangezien haar topic begint met: doe haar inmiddels WEER zelf, ze wordt TOCH NIET verkocht...

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:41

Ik vind je t shirt eigenlijk helemaal niet zo grappig: weet je zelf wel wat erop staat........."Ik doe het dier een plezier", maar zo zit het er in de verste verte niet uit.

Dit klinkt nu heel bot misschien, maar ik denk dat de anderen hier ook gelijk hebben dat het paardje niet lekker in zijn vel zit.

Sorry voor mijn botheid !