Röskur het bravebeest met Anca (shadow0)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Röskur het bravebeest met Anca (shadow0)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 21:32

Vandaag kwam Anca (shadow0 op bokt) langs om Röskur eens uit te proberen. Haar verslagje staat hier: viewtopic.php?f=15&t=410971

Hier mijn foto's:
Afbeelding
Hier zijn we net vertrokken. Met een mega-huis op de achtergrond. Clown Niet van ons... Knipoog

Afbeelding
"Ja, mocht je willen" denkt Röskur met een glimlach. Tong uitsteken

Afbeelding
Langs de weg, met in de verte al het geschreeuw van de schoolkinderen. Knipoog

In de bak aangekomen Domi even gelongeerd:
Afbeelding
Ik wilde haar eigenlijk los doen, maar ze rende als een idioot op het hek af en maakte daar een sliding stop. Ik vertrouwde het niet, te bang dat ze er over heen zou springen... Ze was de rest van de tijd een beetje hyperactief. Rolleyes (ik had Domi aan de hand meegenomen)

Afbeelding
Röskur en Anca in draf.

Afbeelding
Nog een keer...

Afbeelding
Nog een keer, tijdens een wending.

Afbeelding
In galop.

Afbeelding
Nog een keer.

Afbeelding
Wat zit je mij nou aan te kijken?! >;)

Afbeelding
Hier de eerste sprong, een beetje twijfelachtig. Ach gut (en slechte timing)

Afbeelding
Tussendoor even bijpraten.

Afbeelding
Neem je wel mijn goede kant?? Kusje

Afbeelding
Oprotten mens, jij staat al vaak genoeg op de foto, dus laat mij nou ook eens even Boos!.

Afbeelding
De derde sprong (tweede had ik weer slechte timing. Tong uitsteken).

Afbeelding
En dit vond Röskur van een stijltje. Nagelbijten / Gniffelen (weigering)

Hij is gisteren tijdens de les midden in een hindernis terecht gekomen omdat hij besloot uit sneltempo tölt te springen op een vrij hoge oxer Boos!. Normaal weigert hij echt nooit, maar gisteren na die sprong wel en ik denk dat zijn ego nog niet helemaal is hersteld en hij daarom niet in topvorm was. Ach gut (en ik wilde zowiezo niet al te hoog omdat ik gisteren ook al best flink met hem heb gesprongen...)

Na een keer in stap eroverheen geweest te zijn besloot hij hem toch te springen: (met slechte timing © moi Tong uitsteken)

Afbeelding

Afbeelding
Ik die hindernissen verstel en een beteuterde Röskur die zich afvraagt hoe hij nou bij mij komt. Blond

Ik heb hem toen een heel parcoursje laten springen van ong. 6 hindernissen, een paar keer met wat stappen tussendoor. De derde en laatste keer ging het het beste, ik kon weer wat beter meezitten omdat ik wist wanneer hij ging springen (af en toe te ver van te voren waardoor ik niet echt optimaal zat Bloos) en voor mijn gevoel verbeterde hij z'n techniek ook ietsje. Lachen

Afbeelding
Een prachtig getimede foto door Anca. Haha!

Afbeelding
En een iets minder prachtig getimede foto. Knipoog Dit was het hoogste wat we hebben gesprongen, niet zo hoog dus, maar zoals ik al zei was dat ook niet echt de bedoeling met oog op zijn val en de toch wel pittige les gisteren. Lachen (maar gelukkig had hij op het laatst wel weer het vertrouwen en sprong hij, zoals 'normaal', zonder dat ik te veel moeite hoefde te doen)

Weer thuis:
Afbeelding
Gevaarlijke poownie: "ik ga je helemaal in elkaar trappen".
..... Of misschien was ze in galop op weg naar de wei. Haha!

Afbeelding

Afbeelding
En nog even lekker rollen...

LeeloJarig

Re: Röskur het bravebeest met Anca (shadow0)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 21:45

Hee Iris! Leuke foto's hoor. Zeker voor een IJslander springt hij echt hartstikke goed. Die voorbeentjes... Tong uitsteken Je kunt wel zien dat Anca hem wat minder zelfverzekerd rijdt dan jij, maar dat is ook niet vreemd natuurlijk. Lekker zo doorgaan zou ik zeggen, en die domi ziet er ook uit als een ontzettend grappig beest! Je boft maar met zulke paarden Knipoog

Groetjes, Marte

ps: probeer wel je tenen recht vooruit te houden. Staat net nog ff mooier. Cool

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 21:57

Hihi, die tenen weet ik, maar ik denk dat het een probleem is wat ik nooit zal oplossen... Ik probeer het echt. Als ik mijn beugels op springmaat heb zitten mijn knieën net iets voor de kniewrongen (tja, ijslanderzadels zijn ook niet echt ervoor gemaakt en ik ben zelf ook 1.80 met vooral lange benen...). Ik probeer m'n voeten wel normaal te houden (ik heb elke week les in een groepje, dus ik moet wel Nagelbijten / Gniffelen), maar ze floepen boven de sprong eigenlijk altijd in die houding terug... Scheve mond (vandaar ook dat ik alsnog lange benen heb boven de sprong, want ik heb m'n beugels wel erg kort zitten met springen...) Ik denk dus niet dat ik het ooit zal leren, hoe erg ik er ook mee bezig ben... Verdrietig (vind het wel frustrerend, als je weet dat je iets verkeerd doet, en je probeert het goed te doen, maar het lukt me gewoon écht niet... en ik glij met de weinige staan aan m'n zadel, balans, en ons beider geweeeldige inschattingsvermogen al vrij gauw op z'n hals... misschien dat ik het daarom ook onbewust doe met m'n voeten... Bloos)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 22:02

Ja, dat is inderdaad wel logisch. Het ging bij Iris (en zeker aan het eind) inderdaad soepeler dan bij mij. 't Was trouwens geen onzekerheid als in angst van mijn kant. Ik zou volgens mij alles durven op hem. Meer een onbekend zijn met wat ie gaat doen. Omdat hij verder heel goed reageert op been en doorloopt, was ik er de eerste keer dus niet echt op bedacht op zijn aarzeling bv.

Tenen naar binnen is waar, maar vrijwel onmogelijk, dan kiep je naar voren. Ik heb het ook even geprobeerd, in stilstand, maar het wil gewoon niet, je kunt je evenwicht niet houden. (De oplossing is simpel: een nieuw zadel, en een leuk prijsje in de loterij.)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 22:06

leuke foto's hoor het blijt een colle ijslander!

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 22:15

Gave foto's zeg.
Roskur kan echt goed springen.
Ik vind dat hij er steeds beter uit begint te zien Pling .......volgens mij zit hij in zijn 2e jeugd Knipoog

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 15:09

jacqueline schreef:
Gave foto's zeg.
Roskur kan echt goed springen.
Ik vind dat hij er steeds beter uit begint te zien Pling .......volgens mij zit hij in zijn 2e jeugd Knipoog

Bedankt. Lachen Ik denk het ook; vandaag speelde hij zelfs in het poeltje in het bos!! Haha! (terwijl hij een jaar geleden nog nieteens door een regenplasje durfde Tong uitsteken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 16:08

Ik ben zwaar ijslander fan!!!
Heb stage gelopen op stoeterij Breidablik in Oirschot en daar een flink aantal paardjes zadelmak gemaakt. Als ik geen zin meer heb in wedstrijden rijden doe ik de KWPNers eruit en ga ik voor een ijslander!!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 16:51

ik ben echt weg van zijn hoofdstel, bij hem staat het gewoon onwijs cool! Zou het zelf nooit kopen.. maar toch Knipoog..
Heeft wel een goede springtechniek, blijft roskur altijd in iets dikkere vacht (als op de foto?)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 17:05

vonneke schreef:
Ik ben zwaar ijslander fan!!!
Heb stage gelopen op stoeterij Breidablik in Oirschot en daar een flink aantal paardjes zadelmak gemaakt. Als ik geen zin meer heb in wedstrijden rijden doe ik de KWPNers eruit en ga ik voor een ijslander!!

Met ijslanders kan je ook wedstrijden rijden, hoor! Haha!

Amie, nee, hij is - vorig jaar ook al - erg laat en slecht met verharen... Hij had van de winter ook al bijna 2 x zoveel vacht als de 4-jarige ijslander die hier staat... Daarom heb ik besloten, ook ivm. het endurance rijden, om hem volgend jaar onder een deken te zetten en als het nodig blijkt te scheren in het najaar...

Hij is trouwens deels geschoren, onderkant hals & racestreep... (wat al weer deels zomervacht is. Lachen ) Ik heb echter zelf geen scheerapparaat dus heb niet de mogelijkheid om hem nu nog even uit zijn vachtje te helpen. Ik hoop dat ie gauw verder gaat met verharen... Hij is al wel veel kwijt, maar hij had ook zoveel....

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:30

leuke foto's,
mooie pony's.. waarom heb je maar 1 strook 'geschoren' ?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 18:09

ShEtLaNdUrZ schreef:
leuke foto's,
mooie pony's.. waarom heb je maar 1 strook 'geschoren' ?

Omdat ik het half maart heb geschoren, vlak na die enorme kou, sneeuw, etc. Ze staan dag en nacht buiten, dus dan is een beetje vacht nog wel fijn. Lachen Hiermee kon ie gewoon dag en nacht buiten zonder deken. Lachen

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:02

leuke fotos zeg, was vast gezellig
domi wordt steeds mooier, roskurs ziet er ook erg goed uit

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:03

[quote="Leelo"]Hee Iris! Leuke foto's hoor. Zeker voor een IJslander springt hij echt hartstikke goed.
Groetjes, Marte
[quote]

Kunnen ijslanders niet goed springen dan? ik heb met mijn vroegere verzorg ijslander 90 cm gesprongen en hij kon nog hoger...

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:05

leuk paardje zeg! Haha! ik vind het alleen jammer dat 'ie zo geschoren is.. maar ja smaken verschillen Haha!
verder mag anca, haar teugels naar mijn idee wel iets langer laten, want nu heeft ze haar armen helemaal gestrekt en er moet een knik in Ja
xxx

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:27

Wat een leuk tuig. Mooi kleurtje dat velle blauw hoor Lachen al denk ik dat groen 'm leuker staat Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:38

Laugrease, je hebt gelijk, ik doe mijn best er op te letten. Overigens hou ik mijn armen niet stijf, er zit wel een klein beetje knik in (maar dat zie je niet zo goed door mijn trui). Alleen niet genoeg, dat is duidelijk.

LeeloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:41

Iris: Ja sommige dingen blijven lastig en heel veel heeft inderdaad met je zadel te maken. Zo liggen mijn benen op Bakur dankzij de kniestukken van de Goertz liberté eigenlijk te ver naar achter. Mja, dat is het enige zadel dat op z'n overbouwde ruggetje past. Ik heb overigens hetzelfde probleem met het zadel, bij mij zit de achterkant ook vrij laag op z'n rug. ALs ik erop zit kan er net plat een vinger tussen. Maar volgens mij kan dat niet echt kwaad hoor. Ideaal is het niet, maar zo lang het niet drukt. Ik hou het gewoon in de gaten en laat het opvullen als het nog erger wordt.

Denise1984 schreef:
Kunnen ijslanders niet goed springen dan? ik heb met mijn vroegere verzorg ijslander 90 cm gesprongen en hij kon nog hoger...

Sommige IJslanders kunnen wel goed springen ja. Ik ken er die over 1.20 m zijn gegaan. Veel kunnen het echter ook niet. Bijvoorbeeld de paarden die minder goed kunnen draven. Vanuit tölt een hindernis nemen is meestal niet zo'n succes. En natuurlijk: oefening baart kunst, maar het zullen nooit toppers worden. Daar is het het ras gewoon niet voor. Hetzelfde als met dressuur. Ze kunnen het wel, maar zodra de oefeningen moeilijker worden kom je simpelweg in de knoop met je gangverdeling. Clown

Anca: Het was geen verwijt hoor. Ik vind het sowieso al knap dat je op een 'vreemd' paard zo kunt rijden. Ik vond alleen verschil te zien tussen jou en Iris. Maar zoals ik al zei: logisch natuurlijk. Tong uitsteken

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:50

Leelo schreef:
Bijvoorbeeld de paarden die minder goed kunnen draven. Vanuit tölt een hindernis nemen is meestal niet zo'n succes.

Daar kan Röskur over meepraten Haha! Die was de dag ervoor onderuit gegaan, precies hierom.

Ik vatte het trouwens niet op als een verwijt hoor.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:00

leuke foto`s, grappig beestje is het ook,
Vind jullie allebei wel nette houding hebben Lachen

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 14:23

leuke foto's en rosk is een lekkere veelzijdige ijslander Ja

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 14:25

laugrease, hij is zo geschoren omdat ik endurance met hem rij (warmte-afvoer) en hij dag en nacht buiten staat zonder deken. De knik heeft trouwens niks te maken met hoe lang de teugels zijn, meer met waar ze haar handen houdt. Tong uitsteken Als ik mijn handen laag en voor mijn zadel hou heb ik ook geen mooie knik meer... (ik weet niet precies waarom, maar het is wel zo. Misschien te korte armen Tong uitsteken) Maar meestal hou ik ze automatisch boven mijn zadel. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb geluk dat Röskur goed kan springen. Zijn fokker zegt ook altijd, als veulen sprong hij al over de hekken van hoger als 1 meter en als hij met mamma op buitenrit ging rende hij niet over het pad, maar sprong hij als een hertje door het bos. Haha! Hij komt er wel goed overheen, alleen soms durf ik niet hoger... In de les zeg ik soms zelf dat het genoeg is, hoewel Rösk er misschien wel overheen zou komen. Ons record is 85 cm, toen was ik alleen in de bak, als we alleen zijn zonder toeschouwers of andere paarden durf ik het meest (ivm faalangst) en is hij het minst afgeleid. Lachen Maarja, ivm mijn angst met het springen denk ik niet, dat we ooit veel hoger zullen komen dan iets van 90 cm. (deels ivm mijn dressuur-vormige zadel en mijn benen die ik hierdoor moeilijk kwijt kan - omdat ze anders echt in de lucht zweven, mijn knieën, als ik het knikje hou, daarom duw ik ze automatisch weg - en waardoor ik snel voorover kieper, en dat hij toch niet altijd goed uitkomt etc, en dan tóch altijd springt Lovers, waardoor ik soms gewoon echt niet kan blijven zitten. Bloos Ik heb daarbovenop ook nog eens een slechte balans en het plaatje is compleet! Knipoog ben er vorig jaar véél afgevallen, dus ik doe het liever voorzichtig aan... ik heb dan ook diep respect voor mijn mede-ijslander-ruiter in de les die soms ook erg eh, charmant over de hogere hindernissen heenspringt, met dressuurzadel, zij blijft altijd zitten!! Haha!)