Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Kafue schreef:De oefeningen gevraagd in de dressuurproef zijn een middel. Het is een maatstaf waarin jij kunt laten zien hoever je met je paard bent. Alleen spelen op wedstrijden meerdere dingen een rol mee dan alleen je trainingsniveau van thuis.
Daar heb je te maken met andere omgeving, zenuwen van ruiter en paard, ect.
Dus de oefeningen die je in de proef rijd zijn een middel op zich, want dankzij deze oefeningen en die je natuurlijk thuis kunt varrieren om je paard zowel lichamelijk als geestelijk te sterken. Dus meer conditie, spierkracht en geestelijk bestand tegen het werk.
Kijk maar in de L2 bijvoorbeeld vraagt men wijken voor het been 5 meter daarbij lichtrijden, je traint je paard wordt sterker. Als vervolg in de L2 10 meter wijken daarbij doorzitten.
Mocht je in de B nog ongeveer in de L moet het al precieser en in de M en Z nog precieser.
Zodra je dus de oefeningen als doel ziet dan gaat het volgens mij de verkeerde kant op, daar je je dan teveel focust en voorbij loopt aan het doel van de dressuur.
Aqua8horse schreef:Nee, Cornelie. Wat beweegt jou om dat te denken?
Ik kwam dit topic gewoon weer tegen. Bovendien heb ik geen behoefte om Zep uit te pluizen maar ben ik gewoon ginteresseerd in dat wat zij schrijft. Met andere woorden, het had ook iemand anders kunnen schrijven
Aqua8horse schreef:Ik ben er namelijk van overtuigd dat een paard het best loopt als hij voor de ruiter het fijnst voelt.
Aqua8horse schreef:Dat geloof ik niet KiWiKa. Er is toch maar 1 evenwichtsmechanisme in een paard?
Een paard wat niet in balans loopt, loopt niet correct. Dat weten ze bij de FEI ook.
En elk paard heeft zijn eigen balans op zijn eigen manier