drijven, binnebeen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nolita

drijven, binnebeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 14:42

Naar aanleiding van mijn vorige topic over drijven heb ik nog één vraag. Nadat ik jarenlang tactmatisch heb gedreven hoorde ik van mijn nieuwe instructrice dat ik alléén moet drijven als mijn paard terugkomt in snelheid of om aanwijzingen te geven. Nu vraag ik mij af; als ze terugkomt in snelheid drijf ik haar dan alleen met mijn binnebeen? Ik heb pas volgende week vrijdag weer les maar ik wil zo graag nu al oefenen! Haha!

MarijkeBun

Re: drijven, binnebeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:56

klopt inderdaad. zodra je paard gewoon voorwaarts blijft lopen dan moet je je been gewoon lang en langs zijn lijf houden.

zodra je paardje iets terug komt drijf je hem met beide benen naar voren. voorwaarts is altijd met beide benen. alleen als je paardje sterker is op rechts bijvoorbeeld dan drijf je iets meer met je rechterbeen om hem naar je linker teugel te krijgen.

en met voltes bijvoorbeeld binnenbeen zorgt voor de buiging/stelling. maar je buitenbeen leg je iets naar achteren en blijft waaks, dus zodra hij iets naar buiten zwaait geen je iets buitenbeen.

succes met oefenen

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:44

Als je constant blijft drijven wordt je paardje lui op je been en zal steeds moeilijker reageren. Dit zie je dus heel vaak bij manegepaarden. Dus dat absoluut niet doen.!!!

sannenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:35

hij moet (elektrisch) zo noemen ze dat op je been blijven. als je de hele tijd blijft drijven geeft hij er niks meer om dat is hetzelfde als ik jou de hele tijd aan tik vind je het ook niet meer zo erg (wel irriktand)en op een gegeven moment voel je er zelf niks meer van, maar als ik jou in een keer een klap geef schik je en reageer je.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:53

alleen drijven, als dat nodig is... Haha!