Probleem met stelling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Probleem met stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 13:42

Heey,

Ik heb al bij de faq gekeken maar kon daar niet een goed antwoord vinden.

Mijn paard heeft moeite met stelling zelfs in de hoeken op de korte zijde. Ik ga altijd ''recht''door de bocht met hem.Hij is ook niet helemaal goed aan het been. Daardoor valt hij naar binnen als ik stelling vraag. Hoe kan ik dit verbeteren?

MarijkeBun

Re: Probleem met stelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:50

zorg dat je paard eerst fijner aan het been wordt.
ga veel overgangenrijden stap, draf en andersom.

in het draven weer een paar passen naar voren en weer een paar passen terug. geeft hij geen reactie, mag je best een tikje achter je kuit geven. (actie = reactie) door hem lekker voorwaarts en overgangen te rijden maak je je paardje ook sterker op het achterbeen. al je paard fijn naar voren is en goed aan de hulpen haal je je binnenhand iets van de hals af en begrens hem IETS aan de buitenkant. je paard moet buigen om je binnenbeen, dus hand wel van de hals maar niet naar je toe. anders rijd je met de handrem erop. zodra je paardje fijner aan de hulpen is en goed in balans zal je zien dat hij makkelijker stelling aanneemt. dus werk eerst goed door aan de basis qua reactie en balans

succes

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:28

Als dit niet lukt, hem als een groen paard gaan rijden. Dus helemaal opnieuw beginnen, buitenhand inderdaad begrensen binnenhand overdreven veel van de hals halen, binnenbeen er goed bij. Na verloop van tijd kan je je handen gewoon houden zoals je normaal zou doen. Dit heb ik ook bij mijn haf gedaan, werkte perfect...

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 08:51

Okeey dank jullie wel, maykie ik ga jou tip zeker proberen. Wordt wel een mengeling van beide Tong uitsteken

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:00

De volgoorde van dingen die van belang zijn om een goeie stellling te krijgen zijn:

rechtstellen, aan het been, op 4 benen laten lopen, over zn rug, achterhand er bij.

Ga eerst hier aan werken en dan komt de stelling vanzelf!

Fico_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:07

Maak veel bochtjes allemaal achten dwars door de bak laat maar zeggen Knipoog ... helpt echt zo komt het paard lekker los en vind het met bochtjes stappen fijner om met z'n hoofd naar binnen te kijken...wel goed het binnenbeen erbij houden Bloos anders wordt de volte telkens wel heel klein en dat is ook niet de bedoeling! Tong uitsteken

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 23:43

Je paard leren dragen is de beste oplossing. Dan heeft het paard de goede balans met jou erop en zal hij automatisch beter aan het been zijn. De problemen die jij beschrijft zijn dan opgelost.