Hij loopt niet aan de teugel, is niet te rijden met zweep (gaat 30 keer de bak rond in rengalop) en wil soms gewoon helemaal niks goed doen...
Hij is 5, op en top gezond (ook de tanden) en in de wei zeer aanhankelijk en erg eenkennig (hij wordt pas echt leuk als er een ander op stapt... niet dus...
)Hij bokt en steigert niet, dus echt gemeen lijkt me het ook niet, hij is gewoon dwars!
Gek genoeg zijn er ook dagen waarop hij lijkt te zweven (hij springt zeer gemakkelijk vliegende galopwissels en een piaffe) maar een fatsoenlijk B-proefje, ho maar...Dit idiote gedrag flikt hij ook als mijn Z2/ZZ instructeur hem berijdt...
Wat moet ik doen om dit diertje fatsoenlijk te laten lopen? Ik wordt er een beetje wanhopig van af en toe... Alle hulp welkom!
Heb het gevoel dat je een beetje op mij richt
: Ik heb een Fjord gereden die het vertikte om de bak in te gaan. Afstappen, achterwaarts, vriendelijk zijn... niets hielp! Hij associeerde de bak met werken en hij maakte liever buitenrijden. Ik moest hem er uiteindelijk inkrijgen door mijn moeder er met de longeerlijn achter te zetten en zo er stukje bij beetje in te trekken
Alsof hij het dan leuker vind of zo?