ORUN cursus, wat vind je ervan

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hugroom

ORUN cursus, wat vind je ervan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 08:41

Wie doet er ORUN cursus en wat zijn je meningen over de cursus, lokatie en cursusleider?

Anoniem

Re: ORUN cursus, wat vind je ervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:51

Ik ben tegenwoordig kompleet anti-ORUN. Heb laatst een klacht ingediend over een cursus hier in de buurt, omdat er op totaal onverantwoorde wijze met ruiters en paarden omgegaan werd en die *piieeeep* in Ermelo verwaardigen zich niet eens te reageren.... *piiieeeeeep*
Ik had er al geen hoge pet van op, maar nu zelfs geen hoedje van papier meer...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:20

Helemaal goed... Natuurlijk zijn er zaken waar je het niet altijd helemaal eens bent, maar dat heb je overal!

Mensen die "moeten" zakken, zakken ook gewoon!
OK dan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:24

ik heb m net gedaan.... gaat nergens over........ Maar ik weet wel wat Synovia is en wat het doet en waarom....... maar hoe ik een gebroken been tgv een val kan herkennen....... weet ik niet Haha! Haha! Haha!

Snappie, hoop zinloze dingen moet je leren, terwijl de praktijk en hoe te handelen in een noodsituatie (bijvoorbeeld als een leerling behoorlijk hard valt) niet behandeld wordt.

Ben goed geslaagd, als beste uit de klas.......... maar vond het maar een matige cursus, die overigens wel heel goed begeleid werdt door Andre Zeeman. ANdre heeft echt heel best de cursus geleid

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:28

gijsenkim schreef:
.... gaat nergens over........

Dat idee had ik vroeger op school ook altijd....

Haha! Haha! Haha!

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:22

Ik heb de eerste fase gedaan, maar vond het nivo erg laag. Heb er weinig nieuws geleerd qua theorie of rijden. Het lesgeven sloeg ook nergens op. Didactisch gezien was het onzinnig. Onze cursusleider was kwam verder erg ongeinteresseerd over en had duidelijk een paar lievelingetjes. Vreselijk... maar heb wel mn papiertje, daar ging het om.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:49

Maar je betaalt er wel een vermogen voor...
Wat kost dat nou anno 2005?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:01

Ik heb de cursus vorig jaar gedaan en betaalde 900 euries.
Heb wel wat geleerd qua lesgeven, maar daar houdt het dan ook mee op.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:04

Ik heb járen op school gezeten voor houderij, management etc. voor en met paarden en heb er ook nooit voor hoeven leren, dus wat dat betreft gaat het altijd om het (felbegeerde) papiertje en niet om er iets van op te steken... Dat leer je namelijk niet in zo'n korte tijd Haha!

Degene die weinig weten en toch meedoen zijn daarom ook bijna altijd de zakkers....

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:01

@ gijsenkim; Andre Zeeman uit het westland?????

hi hi die ken ik nog van vroeger toen ie nog op manege pony's reed.
is ie al gegroeid, hij was altijd best wel klein.

Grappig om te lezen dat ie nu orun cursus geeft.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:05

mistral schreef:

Hahahahahaha ik ging met hem stappen in Weert. Lieve jongen...
Leuk is dit. Wat is de wereld klein...

sanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:02

orun kost 505 euro = 1e fase

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:31

Mireille1970 schreef:
mistral schreef:

Hahahahahaha ik ging met hem stappen in Weert. Lieve jongen...
Leuk is dit. Wat is de wereld klein...

Hij is inderdaad nog een klein menneke Haha! Haha! Haha! Hij doet die orun cursus wel heel leuk hoor Haha!

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:02

Ik heb ook net de opleiding gedaan, 1e fase en gehaald. Heb er qua lesgeven wel van geleerd (naja, de kennis was er wel, alleen het lesgeven zelf moest beter) maar qua rijden was het niet echt geweldig..Kon niet echt met de instructeur overweg, zijn manier van lesgeven paste niet...Dus wat dat betreft was het niet zo geweldig. Denk wel dat de 2e fase beter zal zijn!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:04

Iepke schreef:
Ik heb ook net de opleiding gedaan, 1e fase en gehaald. Heb er qua lesgeven wel van geleerd (naja, de kennis was er wel, alleen het lesgeven zelf moest beter) maar qua rijden was het niet echt geweldig..Kon niet echt met de instructeur overweg, zijn manier van lesgeven paste niet...Dus wat dat betreft was het niet zo geweldig. Denk wel dat de 2e fase beter zal zijn!

2e fase is inderdaad beter en 3e fase leer je eindelijk wat Haha!

Hoe leuk het is hangt vooral van de groep af Knipoog

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:36

@Trisca, waar heb jij de opleiding eigenlijk gedaan?
Het was verder wel erg leuk, maar wij hadden dan ook echt een leuke groep, iedereen wou elkaar wel helpen en ja..was gewoon gezellig Knipoog

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:48

Iepke schreef:
@Trisca, waar heb jij de opleiding eigenlijk gedaan?
Het was verder wel erg leuk, maar wij hadden dan ook echt een leuke groep, iedereen wou elkaar wel helpen en ja..was gewoon gezellig Knipoog

ik heb 1e fase in Norg gedaan en 2e en 3e in Ermelo Haha!

Ik had voor de derde fase een hele leuke groep en Bart Baxs+ Johan Hamminga als instructeur Knipoog lachen met die twee Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:58

ik vind het een vervelend idee dat ik mijn paard door mijn medecursisten zou moeten laten rijden. Dat is een van de dingen die me tot nog toe hebben tegen gehouden eraan te beginnen.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:46

In Norg?Dan had je vast dezelfde instructeur als mij Knipoog

@Zep: Ja, snap k, had ik ook wel een beetje. Maar bij ons ging het er wel rustig aan toe, zeg maar Knipoog Je reed ongeveer een 10 min/kwartiertje op een ander paard en kreeg gewoon les, je werd dus wel begeleid. De een rijdt natuurlijk beter dan de ander, maar al met al viel het me wel mee!(Ookal is mijn paard niet zo makkelijk en ging t bij sommigen wat minder, maarja..Paard heeft er ook weer van geleerd en ik ook, door wat de anderen over mijn paard zeiden)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:54

Zelf heb ik nog best wat geleerd. Niet zozeer qua lesgeven, maar wel weer qua rijden. Kleine simpele dingen waar ik zelf niet aan heb gedacht waar ik een hoop plezier aan heb gehad.
Ik ben in Gorredijk voor 1e fase geweest was heel leuk (alleen dat fries he)
Ik zou het noooooooit over doen omdat mijn paard een half jaar van de kaart is geweest nadat hij 20 min onder iemand heeft gelopen die hem in krul trok met de neus bijna op de borst. Ik heb met lede ogen toegekeken en kon zeggen wat ik wou maar kreeg vrolijk te horen adt dat paard na 20 min rijden echt niet wat van krijgen. Onder tussen was ik een half jaar onderweg voordat hij weer zichzelf was. Arme beest was helemaal van de kaart. Ziens dien komt er echt niemand meer op mijn paarden en dat is ook de reden dat ik niet verder ga met de vervolg cursus.
Ik was met vlagwimpel geslaagd. Dat ik de andere twee paarden beter reed dan mijn eigen zegt geneoeg over hoe hij verpest is in de cursus.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:48

ik heb alle fases doorlopen en moet inderdaad zeggen dat het eerste jaar weinig toevoegd aan hetgeen wat ik al wist, in Ermelo zelf wordt het allemaal beter en het 3e jaar ga je inderdaad "leren".
Ik heb het 2e jaar in ermelo bij patrick v/d Meer en Karin Gallema gedaan en het 3e jaar bij Rien v/d Schaft en Johan Hamminga.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:51

Wij hadden trouwens met de 3e fasen een keer een paard wat aan de kletter ging en toen kwam Johan met de geweldige opmerking...laat maar lopen die knol, er is nog nooit een paard van de aardebol afgelopen...haha en bij dat grietje stond het angstzweet op haar voorhoofd...maar op de manier hoe hij dat dan zegt en brengt...geweldig!!

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:58

Haha, geweldig!Das idd een leuke reactie op wat er gebeurde Knipoog Die van mij is er ook vandoor gegaan tijdens de cursus..(Met als gevolg dat 3 eigenlijk niet meer op mn paard durfden, maarja, moesten ze zelf weten, ze weten waarom hij het deed en dat ie verder wel braaf was) Mijn paard is er gelukkig niet door verpest, heeft juist een boel geleerd.. Maar k snap dat dat op elke cursus, elk jaar weer verschillend zal zijn...net wat voor mensen je treft.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 00:19

Ik ga me ook opgeven. Iemand suggesties voor een cursusleid(st)er uit ZH/ZEE

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:49

Zit Jan van Beek niet in die regio???
Daar hoorde ik laatst iemand over.... Handige jongen!!