Paardrijden in Turkije ( dressuur ).

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Paardrijden in Turkije ( dressuur ).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 10:52

Ik ben net terug uit Turkije. De reis duurde veel te lang ( vlucht 7 uur vertraging, 4 uur vliegen en in totaal 9 uur op het vliegveld gehangen! ). Om half 1 vertrokken we gisterenmiddag uit het hotel en om 4 uur waren we geland op schiphol. Toen was er veel vertraging met de koffers dus om 7 uur waren we in eindhoven, waar ze ons op kwamen halen om nog naar Weert ( limburg) te rijden met de auto. Erg moe maar de vakantie was ondanks alles toch leuk.

Heb ook gereden samen met mijn kleine nichtje jessie, daarvan hier foto's. Eerst op een schimmeltje, genaamd Turna. Ze zat best vast ( beetje los gewerkt op NL. manier Tong uitsteken ) en daarna nog even op Mira gezeten, een bruine. Ook nog mee gesprongen.
Nu mijn vraag: Wat denken jullie dat dit voor ras zijn? Hebben wel wat weg van de Achal-teke met arabisch bloed ( er stonden namelijk ook renpaarden). Hoop dat iemand hier iets weet. We zaten in Marmaris. Maar goed, hier de foto's Knipoog

Een stuk door de bergen met Turna:
Afbeelding
Dit was de bak:
Afbeelding
Jessie op mira:
Afbeelding
Ik op Turna:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toen mocht ik nog even met Mira( helaas maar een paar foto's):
Afbeelding
Afbeelding
Mira op stal:
Afbeelding
Afbeelding
Turna op stal:
Afbeelding
Oja, ik had geen rijbroek ( wel shirt Haha! ) bij omdat ik niet verwacht had dat ik daar kon gaan rijden. Vandaar mijn spijkerbroek en cap van daar.
Hier nog een andere vakantiefoto:
Afbeelding

Anoniem

Re: Paardrijden in Turkije ( dressuur ).

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:54

heej wij hadden gister ook verschrikkelijke vertraging *wat een ramp* Waar zat je in Turkije ik had ook nog uitgekeken naar paarden maar niets gevonden...

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 11:11

Hoi Lucky, ik heb je ff een pb'tje gestuurd Knipoog

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:14

haaii,, ik ben o0k trug uit turkije een paar uurtjes.. kvlo0g vanuit dalaman(totaal 20 uur vertraging!) khad o0k nog gekeken om te paardrijden en dat kon wel maar dat was een soort safari op paarden die er heel slecht aan toe zijn(net so als die paarden van brooke hospital) Verdrietig dat vond ik dus een beetje zielig..op de f0to0s van jou zien ze er heel goed oud voor paarden in turkije.. leuk dat jij wel hebt paardgereden!! Haha!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:20

Ik heb ook paardgereden in Turkije.. Op zo een horse safari... Was super cool... Lekker gegallopeerd over het strand en door de zee. Waren allemaal goede pony´s. Ik zat op een volbloed arabiertje van 10, heel leuk beestje, ik kreeg een beetje een voorkeursbehandeling. Had iemand van een toeristen bureautje geregeld... mocht dus veel meer dan de rest... wel super leuk Haha!

Steffiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:50

Wel leuke beestjes alleen wel beetje dun vind ik, maar volgens mij echt een leuke ervaring of niet?

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 11:51

Hoi, waar ik heb gereden waren de paarden in topconditie en glansden mooi. De stal was ook perfect in orde. Anders was ik denk ik nog niet opgestapt Tong uitsteken
RoOmy, de vluchten vanuit turkije zijn echt niets, altijd vertraging en soms moeten mensen wel eens overnachten op het vliegveld. Ik vloog met fly Air, terwijl we dus transavia hadden geboekt. Hebben jullie ervaring met Fly Air?
Maar goed, ik moet niet te off-topic gaan. De paarden waren dus super en ik heb echt fijn gereden ( kan net zoals veel mensen hier eigenlijk geen week zonder paarden dus daar rijden was wel heel erg leuk!!).

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 11:54

Citaat:
Wel leuke beestjes alleen wel beetje dun vind ik, maar volgens mij echt een leuke ervaring of niet?

Nou eigenlijk juist helemaal niet. Ze waren wel allemaal schriel gebouwd. Ik vroeg me daarom ook al af wat voor ras ze in turkije hadden.
Ik let zelf ook altijd heel goed op hoe de paarden eruit zien, want anders is het gewoon zielig. Zeker voor daar was het echt een superstal, ik meen het OK dan!
Was inderdaad kei mooi daar om te rijden in de bergen ( zeker een aanrader voor mensen die nog naar turkije ( marmaris misschien?) gaan!

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 12:31

Afbeelding Hadden al die paarden zulke bitjes daar? vind 't wel scherp voor een manègepaard, mss dat die witten daarom met zijn kin op zijn borst loopt? Je moet idd wel opletten of de paarden er goed bij staan in zo'n land, ik vind ze er niet heel slecht uit zien. De bouw ligt aan het klimaat, schraal en warm dus niet veel vet enzo, droog gebouwd. Zal wel leuk geweest zijn paardrijden in het buitenland, ik heb het in ierland gedaan een keer, super Haha!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 12:40

Bombarie, ja de bitten vond ik ook best scherp. Hij was erg licht in de aanleuning, die schimmel. Heb hem daarom geprobeerd met een hele zachte hand te rijden en er met mn been voor meer druk op te krijgen. Wat je zegt van die bitten is idd wel waar, maar het zijn geen echte manegepaarden. Ze worden voornamelijk prive gereden.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 12:42

hoe heb je dat geregeld in marmaris..
Ik ga ook naar Marmaris dit jaar!!!!!!!!
Vind ze er goed uit zien en het ziet er heel leuk uit! Haha!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 12:52

Olle, Het is geregeld door Hotel Marmaris Resort in Marmaris ( hisaronu). Het heet daar Eqesterian Club ( zoiets in ieder geval ). Als je meer foto's wil moet je me maar ff pb'en Knipoog

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:19

mmm ik ga van de zomer ook naar turkije dus wie weet Tong uitsteken
Ziet er leuk uit, die omgeving zeker!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:21

Ziet er leuk uit zeg dat paardrijden daar, tenminste ook lekker warm, heel wat anders dan hier Haha! Ook goed zeg dat je daar zo goed op gelet hebt, want die bitten zien er behoorlijk scherp uit Ja

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 13:38

Kristie, naar welke plaats ga je in Turkije? Vorig jaar was ik in Kusadasi. Daar waren geen paarden te zien. Hier in Marmaris wel.
DjunDjun, ja het was lekker warm, zo rond de 30 graden. En als ik dan hoor en zie wat voor weer het hier in NL is en is geweest...dan ben ik toch blij dat ik wat betreft het weer in Turkije zat Haha! Paarden wel gemist Verdrietig

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:43

De Paarden zien er goed uit.

In NL zijn onze paarden verwend en we hebben geld.
In Turkije moeten ze geld in het laadje brengen. Dat hoofdstel is misschien voor nog 5-10 paarden. Dus dan voor zekerheid maar iets scherps. Beter dan een te zacht bit!

Ik vin de paarden alleen wel redelijk oud (20). Maarja, ze doen het nog en ik denk niet dat ze daar erg hard aan het werk worden gezet.

Ik heb een keer meegemaakt dat je dus gewoon de heupen kon zien ect. Dat is pas zielig!
Deze paarden hebben zelfs een degelijk hoofdstel en zadel!
En de manen zijn netjes gedaan (zijn zo kort, zodat ze niet in draden of iets dergelijks vast kunnen blijven zitten).

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:55

Ik ben weosndag uit turkije gekomen, met drie kwartier vertraging, met onur air( staat nu een tijdje al onder verscherpt toezicht, stond vanmorgen nog in de krant Knipoog ) fijn dan he zo'n slecht onderhouden maatschappij.. Op de heenweg met martinair, maar er gingen vanaf antalya echt drie vluchten per dag en dan nog 1 naar eindhoven.. Wel apart dat ze dan met zo'n maatschappij vliegen, gewoon bij oad ofzo niet een 1 of ander raar reisbureau.. maar goed Clown

Maar wel leuk gehad?? Ik heb ook een keer op vakantie in de dominicaanse republiek gereden, beesten waren ook zo mag als iets zakten zowat in als die mannen opstapten die meereden.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:31

Wij willen altijd met onur air vliegen, Mijn ouders vliegen 4 keer per jaar ermee. Dat ze nou onder zwaar toezicht staan betekendniet dat het aan de maatschappij ligt, er was gewoon iemand in dat vliegtuig gestapt die het land niet inmocht.
In het begin van de meivakantie is er bijan altijd vertraging (heb ervaring) net alsof alles dan nog op gang moet komen Tong uitsteken
Maar onur air is een turkse maatschappij, die heeft maar een aantal uur recht om op schiphol te staan, dus vetraging is er niet of bijna niet (af en toe een halfuurtje gehad)
Het personeel van onur air is zeer aardig (als je ze kunt verstaan Tong uitsteken)
Ik ga elk jaar naar kusadasi (hebben wij ons huisje staan) en heb 2 keer paardgereden daar. @ cocochanel, ja er zijn daar super veel paarden te vinden juits! Met de goede vrienden en kennissen zijn wij bij een soort manege gekomen waar wij voorang kregen. Normaal mocht je nooit galoperen op het strand, de paarden kenden dat niet. Maar mijn zus had uitgelegd dat zij ruiterbewijs had en dat wij goed konden rijden. Nou wij mochten het proberen op eigen risico Tong uitsteken..
De paarden genoten ervan om even uitteblazen, eerst kregen we ze niet in galop, maar later scheurden ze het hele strand af
er was ook nog een spelletje bezig in het water, Je ging in je bikini op een paard zitten die alleen een halster ophad. Dan zei een man die erbij stond, hop. En dan steigerde het paard. Net zo lang totdat je eraf lag, onwijs komish om te zien (jammer dat ik geen bikini bij me had.. ) en het paard vond het geweldig.
In turkije moet je gewoon opzoek naar een geode manege, dieren worden daar gewoon als gebruiksvoorwerp gebruikt. En het gras is daar niet zo voedzaam als hier. Dus kunnen ze moeilijk aankomen..

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:37

Ja,in Turkije trekt het tuig van de paardjes niet goed he !
Die schimmel rij je goed !
Mooie fotos !

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:40

ik ben ook naar marmaris geweest wij zaten in laguna beach tussen marmaris en icmeler in was echt super mooi! maar heb je voor de rest nog meer foto's of alleen van het paardrijden?

Anouskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:44

heej nis!!!!
leuke foto's!! Vooral dta schimmeltje(kan er nix aan doen ben gwoon verslaafd aan schimmels Tong uitsteken )
egt fijn dat je nog kon rijden..
Hoe laat was je nou eigelijk trug?? Jij zeker gelijk naar coco en cin Tong uitsteken Haha!
Maar k spreek je strax wel op de manege
xxx anouska

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 18:05

Heeyy Nous!Ik was net op stal en hoopte dat je nog zou komen! Ik ga zo weer terug,ben ff gaan eten. Dus tot zo denk ik!!

Nadinetjuhh, ja ik heb heel veel foto's! Ik ben ook een dag in icmeler geweest, was ook mooi!

Diablo_zot, bedankt Lachen

Amie_x_mij,er zullen ook best goede vluchten zijn van de turkse maatschappijen, maar mijn ervaring is niet positief. Ik ben vorig jaar ook een keer met fly air gevlogen en toen hadden we ook veel vertraging, vandaar. Jammer dat ik in Kusadasi geen paarden heb gezien! Vond kusadasi wel super!! Ik zat in hotel fantasia, ken je dat( Misschien vlakbij? )?

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:26

Leuk dat je op vakantie toch nog paarden hebt gevonden om op te kunnen rijden. Ik mis mn pony's ook altijd op vakantie. Rijd jij trouwens nog wedstrijden met Coco Chanel, want de vorige keer reed je alleen met Cindy?

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:35

Ziet er eg mooi uit die manege,
Ik dnek dat je daar ook wel op let dat de paarden goed verzorgd zijn, anders stap ik ook niet op een paard
Wij waren vorig jaar in de herfstvakantie in Kusadasi, jammer genoeg geen maneges
Maar wel in Frankrijk zijn er tientallen

Lisanne_Kees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:43

Leuke fotos Ja
Dat schimmeltje vind ik echt leuk! En wat lijkt zo;n bergtocht me geweldig Haha!!
Ga ik ook in Frankrijk doen Ja