haf denkt te veel met lopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dekoezegtboe

haf denkt te veel met lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 09:21

Mijn haflinger denkt veel te veel na met lopen.
als je er opzit, tijdens het longeren of als ze gewoon los loopt zie je haar echt denken van links, rechts, links, rechts. hierdoor struikeld ze heel veel en vind ze rijden en longeren echt moeilijk!! wat kan ik doen om haar hiermee een beetje te helpen??

Anoniem

Re: haf denkt te veel met lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:48

Is een (te) menselijke invulling van waar het paard mee bezig is. Grote kans dat je gewoon een evenwichtsprobleem hebt. Sterk maken en rechtrichten is dan je missie.

R0MY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:57

Veel lange stukken rechtuit rijden om het haar niet nog moelijker te maken, buitenrijden misschien? En idd wat hier boven staat. Misschien is je eigen evenwicht niet helemaal goed. Ik weet niet of je les krijgt ofzo, maar misschien is het handig voor je om iemand eens te laten kijken. Of misschien iemand anders er even op te laten rijden.
Succes, Groetjes Romy

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 12:57

het is niet alleen als ik er op zit maar ook als ze gewoon losloopt of met longeren. juist hierbij is het duidelijk te zien en te merken aan haar.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 12:59

Mijn haf heeft het ook. Is overal mee bezig behalve met zijn eigen benen. Ik moet hem er echt bijhouden met zijn gedachten. Veel overgangen rijden, veel figuren, ik praat tegen hem. Zoals ik dit doe gaat het okay, laat ik hem maar gaan, dan struikeld hij ook om de haverklap.

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:01

dat heeft mijn haf ook let overal op behalve op mij en waar die moet lopen

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:19

Ik heb altijd al zo mijn twijfels gehad over het intelligentie-peil van de Haflinger Clown

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:42

Probeer je Haflinger eens op z'n 'eigen' benen te laten lopen! En dan bedoel ik met een losse teugel stappen, draven, niet in de bak maar tijdens buitenritten.
Ik had hetzelfde probleem maar hij heeft het nu veel minder nu ik vaak met losse teugel rijd.
Succes!