Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bombarie schreef:Galop is mijn paards (tinker) moeilijkste gang, hij gallopeert vrij snel en als ik hem probeer terug te rijden (overgangen maken om hem iets te verzamelen valt hij er uit) dan moet ik hem weer helemaal terugrijden naar een rustige draf om opnieuw aan te galloperen.
M3isSi3j schreef:Voor een goeie galop is naast everwicht kracht vanuit zn achterhand heel belangrijk.
goeie oefeningen om je galop te verbeteren zijn:
balkjes lopen (in stap en draf)
kleine sprongetjes maken
bergjes rijden
mul zand rijden (kijk hier meer uit ivm de pezen)
heel veel overgangen rijden
longeren met pessoa
Voor de kar
En wat je daar naast moet doen is heeeel vaak aan laten springen in galop. Hier door zal zn achterhand sterker worden en zn everwicht verbeteren. Daarbij moet je niet te lange stukken galoperen maar terug nemen voordat die hard gaat! De eerste keren zal je hem na enkel passen al in draf moeten zetten en hoe vaker je het doet hoe langer die het volhoudt normaal te galoperen zonder te race. Zet je paardje in het begin aan in de eerste hoek van de korte zijde, door de buiging zal die meer moeten verzamelen en over zn rug moeten komen en daarnaast heb je in de 2de weniding van die zelfde korte zijde de mogelijkheid hem goed terug te rijden..
Succes

Bombarie schreef:Ja maar vanuit een rustige draf gallopeert hij rustig aan, als hij uit de gelop valt, valt hij in een snelle draf, als ik hem dan meteen weer aangelloppeer gaat hij zo hard, dan lijkt hij wel paniekerig te worden. Maar heb het nog niet zo vaak gedaan op die manier dus valt te proberen thnx!