Paardje niet nageeflijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Katinka

Paardje niet nageeflijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 17:15

Hey,
ik rijd soms dus op een 6 jarig paardje. Tijdens het rijden knabbelt ze goed op haar bitje en schuimt erg, maar ze loopt niet nageeflijk. In stap lukt het wel, maar in draf niet en in galop al helemaal niet. Iemand tips???

Oja, ze is wel genoeg voorwaarts.

M3isSi3j

Re: Paardje niet nageeflijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:23

Rij je paardje door middel van je benen en zit hulpen over der rug. Dit doe je door heel veel overgangen, schijnovergangen en figuren te rijden zonder de druk op je teugels te veranderen.

Rij je paardje met een beetje kuitdruk een stukje naar vore en vervolgens op je zit weer terug.. als ze zit goed doet belonen en weer opnieuw proberen. Als het in stap goed gaat en ze geeft na ga je het in draf proberen: een stukje verruimen en op je zit weer terug rijden..

Ik begin altijd met grote overgangen als stap-halt, halt-stap, stap-draf, draf-stap... als deze goed gaan ga ik meer schijnovergangen rijden en schakelen dus een stukje verruimen en stukje onder het tempo, op het tempo en weer een stukje er onder..

Als het paardje over zn rug loopt en zn achterhand er goed bij zet komt die hoofd-hals houding vanzelf helemaal in oorde. Als dit goed gaat kan je door middel van schakelen, halt-draf, achterwaards, zijgangen en figuren je paardje meer laten verzamelen.

succes

_Katinka

Re: Paardje niet nageeflijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 19:38

Oke,
heel erg bedankt!

Als er nog tips zijn,
zet ze er maar bij he Knipoog