Ík geef heel soms een meisje van 10 jaar les op haar welsh pony...de welsh is zo'n 5 jaar oud maar als ze in de rechtergalop moet aanspringen volgen er bokken.en t hoofd daarna heel hoog in de lucht.Ik ga er dus bijna elke les op om die pony goed in galop te krijgen maar wat ik ook doe hij blijft bokken en het hoofd in de lucht gooien.
Ik drijf bij het galoperen extra veel met mijn binnenbeen aan maar het helpt niet...Ook hem eerst rond rijden in draf niet.Ik ben die pony nu dus behoorlijk zat en het meisje zelf ook.De linkergalop gaat wel goed.
Hij zit ook vaak in de rechter galop verkeerd.Wissels gaan juist wel goed.Ik laat het meisje veel overgangen van draf naar galop en galop naar draf op de rechterhand rijden.Als je vanuithalthouden in de rechtergalop wilt aanspringen is het helemaal een drama hij duwd je dan tegen de bakrand aan en bokt daarna ook lekker...zit ie dan in galop hoofd omhoog....ik weet nou niet of ik haar met een slof moet laten rijden.....wat haar moeder dus voorstelde.
In een veld aangaloperen helpt ook niet dan gaat ie gewoon de linkergalop in.